Gå til innhold

Rettstilling av 230

Ranger emnet


enuriak

Anbefalte innlegg

for å rettstille dei må du bruke b20 oljepumpe, og b20 bunnpanne, girkassen passe i teorien, men den vil da stå skeivt, og da vil girstanga stå inn i setet ditt i teorien, men smell opp ein 240 girkasse vell. åsså husk att det e 2 forskjellige splines ( spor) til clutch lamellen.

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å rettstille dei må du bruke b20 oljepumpe, og b20 bunnpanne, girkassen passe i teorien, men den vil da stå skeivt, og da vil girstanga stå inn i setet ditt i teorien, men smell opp ein 240 girkasse vell. åsså husk att det e 2 forskjellige splines ( spor) til clutch lamellen.

 

Nuvel! Motoren vil jo bli stående rett med en girkasse som er beregna for B20! Så det burde gå greit, men det blir jo litt dill med å lage motorfester.

I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorfester er vel det minste problemet i dette tilfelet:) er det samme fester i amazon og feltvogn?

 

det blir vel ett motorfeste som skal bli kortere og ett som blir lengre enn de gamle motorfestene vel..?har lurt på denne operasjonen selv i min 145.man får vel det problemet med at man må forlenge bremsekraftforsterkeren også tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Skal du rettstille B230 må du sveise om B230 oljepumpa, B20 passer ikke siden veiva har 8 motvekter, og 2 av de kommer til å knuse en B20 pumpe. B19/21/23 har 4 motvekter, samme som B20, så da funker det, eventuelt må du sette B23 veiv i 230 blokk.

 

Girkasse er ikke noe problem, Clucthhuset på M40/41 kassene passer helt perfekt på B230, i allefall så lenge du har det flate svinghjulet, Er usikker på om det "vanlige" B230 svinghjulet passer, men det finner man event fort ut av. Gasser/innsprut opplegg, eksos, motorfester osv. er det vel bare oppfinnsomheten som avgjør om passer eller ikke. Et sveiseapparat er kjekt å ha.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår