enuriak Skrevet Januar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2009 Lurer litt på om det er mye jobb å rettstille en 230 motor? går det fortsatt an å bruke girkassen fra b20? har ikke noe inne på 120 forumet å gjøre, men spør her siden det kanshe er noen som har prøvd dette:) skal monteres i feltvogn;) Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AR racing Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 for å rettstille dei må du bruke b20 oljepumpe, og b20 bunnpanne, girkassen passe i teorien, men den vil da stå skeivt, og da vil girstanga stå inn i setet ditt i teorien, men smell opp ein 240 girkasse vell. åsså husk att det e 2 forskjellige splines ( spor) til clutch lamellen. Siter Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt, corrado g60, kadett c 75, escort mk1++ OPEL 4EVER!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 problemet er at det ikke går an å snu girkassen da det er 4-hjulstrekk:\ en jævla stor malmklump med andre ord:P Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazon121 Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Hei. Etter det jeg har hørt, så passer ikke oljepumpen fra B20 på B230 Den passer på B19/21/23 Az121... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 siden THolandsli ikke er veldig aktiv her spør han på volvoforum om rettstilling av B230. han har visst hatt en amazon med B230 oppi. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bakhjulboogie Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 for å rettstille dei må du bruke b20 oljepumpe, og b20 bunnpanne, girkassen passe i teorien, men den vil da stå skeivt, og da vil girstanga stå inn i setet ditt i teorien, men smell opp ein 240 girkasse vell. åsså husk att det e 2 forskjellige splines ( spor) til clutch lamellen. Nuvel! Motoren vil jo bli stående rett med en girkasse som er beregna for B20! Så det burde gå greit, men det blir jo litt dill med å lage motorfester. Siter I'd rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy! -Tom Waits Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 motorfester mener jeg det ble sagt at de kom fra noen mercedes i følge den posten der THolandsli presanterte denne amazonen. finner den dessverre ikke igjen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 motorfester er vel det minste problemet i dette tilfelet:) er det samme fester i amazon og feltvogn? Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mamolv Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 motorfester er vel det minste problemet i dette tilfelet:) er det samme fester i amazon og feltvogn? det blir vel ett motorfeste som skal bli kortere og ett som blir lengre enn de gamle motorfestene vel..?har lurt på denne operasjonen selv i min 145.man får vel det problemet med at man må forlenge bremsekraftforsterkeren også tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoOdd Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Hvis clutch huset fra b20 passer på B230, er det vel bare å sku i vei... Mulig det kan bli trangt nedi der men!!...:wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 angående bremsekraftforsterker så mener jeg det går greit med K-innsug og weber 32/36 gasser. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
enuriak Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 angående bremsekraftforsterker så mener jeg det går greit med K-innsug og weber 32/36 gasser. bremskraftforsterker? var den oppfunnet på 50 tallet...?:P er snakk om ei feltvogn... Siter Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 svarte på det med å få plass i en 140/amazon ;) bremsekraft forsterker tror jeg faktisk det fantes på 50-tallet ja. men om det var vanlig er noe annet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Skal du rettstille B230 må du sveise om B230 oljepumpa, B20 passer ikke siden veiva har 8 motvekter, og 2 av de kommer til å knuse en B20 pumpe. B19/21/23 har 4 motvekter, samme som B20, så da funker det, eventuelt må du sette B23 veiv i 230 blokk. Girkasse er ikke noe problem, Clucthhuset på M40/41 kassene passer helt perfekt på B230, i allefall så lenge du har det flate svinghjulet, Er usikker på om det "vanlige" B230 svinghjulet passer, men det finner man event fort ut av. Gasser/innsprut opplegg, eksos, motorfester osv. er det vel bare oppfinnsomheten som avgjør om passer eller ikke. Et sveiseapparat er kjekt å ha. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.