IL_DUCE Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Noen som har dette problemet? Jeg snakker ikke om låsesylinderen i håndtaket, men selv låsen i døren. Dermed får jeg låst opp døren, men når jeg drar i håndtaket er det akkurat som om døren fortsatt er låst. Dette bare på en dør. Noen som har noen tips&triks? Takktakk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Låsespray/veske, wd40, 5-56... you name it.. eller lån vaskehallen på den lokale bensinstasjonen over natta, så har den nok ha tint opp skal du se! :) Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Kronisk problem på alt fra volkswagen fra 80tallet til 2000 dette omtrent. Dårlige plastmøkkahåndtak som fryser bare det kryper under 0 grader. Og ikke prøv å dra hardt i de, for da river du det rett av. Skal visst hjelpe å smøre grundig inni låsekassa med skikkelig olje. 556 og låsespray funker ikke i lengden. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coworth-racing Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 har samme problemet med min variant... Siter - 1997 VW Golf 1,9 TDi Variant - 1994 VW Passat 1,9TD Kat. Variant - Prosjekt - 1976 Mazda 818 (restaurering/gatebil-prosjek) ...og snart en G2 og en Jetta mk2 ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Eneste som hjelper er å ta ut låsekassa fra døra og fylle den med olje, gjerne litt tykk olje. Bruk latterlige mengder. Da holder det ei lita stund, men eneste måten å unngå det helt på er å kjøpe en annen bil,fra et annet merke(har hatt golf 3 selv.) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Problemet er at når det fryser, klarer ikke fjøra som skal dra opp låsetappen å dra med tappen, så når du drar i håndtaket strekker du bare fjøra. For å hindre problemet tar du ut låsekassa, der mangler det en skrue en plass, skru inn den skruen, så fryser den aldri mer. (aner ikke hvor skruen skal, noen på jobben som fortalte meg det.) Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Etter en tid med MYE oljesmøring, klatring inn bakluka, samt å øse forbannelse over min satans drittGolf, gjorde jeg som JChE anbefaler. Solgte dritten og kjøpte ett annet merke ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Skjønner ikke hva dere peser etter, har selv opplevd i vinter med fryst lås på GT'n, var av med innertrekket, og sprayet alle bevegelige deler med Litumfett, og borte var problemet. Dere som har dette problemet er rett og slett SLØVE til å olje inn låsen en gang iblandt. Og atter en gang, ikke bruk noe olje med sprit i ... GL'n har fremdeles ikke fryst EN eneste gang på sine 12 år. Og da har jeg bare brukt olje i nøkkelhullet, aldri vært av med trekket. 5-56 er for tynt, bruk fetere olje til å smøre med. Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OPCracing Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Rimelig eni her ja,vaske golfen min her for en stund side. Dagen etterpå var det 23minus. Og dørlåsen fungerer utmerket. Men har smurt godt . Plukka ut håndtaken (torks skrue i døra) og har fylt med motorolje i låsmekkanismen. Anbefales Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 Skjønner ikke hva dere peser etter, har selv opplevd i vinter med fryst lås på GT'n, var av med innertrekket, og sprayet alle bevegelige deler med Litumfett, og borte var problemet.Dere som har dette problemet er rett og slett SLØVE til å olje inn låsen en gang iblandt. Mulig det. Jeg har hatt diverse Golfer og Passater, men det var kun min Golf 3 som var et mareritt å få opp dørene på i kulden. På mine andre VW (og Audiene) smurte jeg aldri låsene, og hadde aldri problemer med ising. Vil derfor tørre å påstå at det ikke skal være nødvendig å sause inn låsemekanismen med fett for å hinde at låsene fryser. Med andre ord, det er bilen det er noe galt med, ikke brukerene ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 . Med andre ord, det er bilen det er noe galt med, ikke brukerene ;) Da er det tidligere brukere som har sauset låsen inn med låstinespray, og tørket ut metallet, vips har du en lås som er kjempetørst på fuktighet ;) Hehe, tror dette er ett tema man aldri kommer til å bli enig i :fatality: Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espengolf Skrevet Januar 10, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2009 brukte låstiner med olje... det funka ganske greit et par dagen=P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xtrail Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 vestfrost er tingen Siter kjøre: VW Golf 1,9 TDI 2003 VW Boble 1300 1966 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sk0g3y Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Problemet er at når det fryser, klarer ikke fjøra som skal dra opp låsetappen å dra med tappen, så når du drar i håndtaket strekker du bare fjøra.For å hindre problemet tar du ut låsekassa, der mangler det en skrue en plass, skru inn den skruen, så fryser den aldri mer. (aner ikke hvor skruen skal, noen på jobben som fortalte meg det.) Hadde ute låsekassene fremme på min golf, og kikket etter dette, men fant ikke noen plass der manglet en skrue:/ Sprayet dem bare inn med teflonspray.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Januar 28, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2009 Skal snart gjøre det på en kamerat sin G3, kan sikkert fikse ett bilde. Er ikke så lett å finne Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg