Gå til innhold

Forslag til sugetrim b230 ..

Ranger emnet


AR racing

Anbefalte innlegg

driver nå å skal bygga meg ein Rallycross bil. då med b230 maskin. nåken her som har ei bra oppskrift på detta? har og tenkt på MS sprut, så trenger også innsug og spjeld til dette, hvem leverer dette?

 

noen som har erfaring med KG sine steg 5 topper? er detta goe greier?

 

alt av forslag e goe forslag så spytt ut peeps!

 

mvh Jarle..

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om MS støtter separate spjeld. Fungerer ikke optimalt med MAP sensor på sugemotorer med vasse kammer og separate spjeld. Signalet blir for unøyaktig. Jenway eller Lumenition har separate spjeld, de passer på ett vanlig weber innsug. Ellers er det vel det vanlige med balansering, letting av deler mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en ganske grom b230 her oppe..

Etter som jeg har fått med meg har han smidd innmat, porta, plana og større ventiler i en 531topp, MS-sprut med hjemmelaga innsug, hjemmelaga 4-2-1 grenrør i 3" med 3" hele veien bak, letta svinghjul, letta alle reimhjulene, ganske så kvass kam, motoren er en 2.5L, så er vel pentaveiv i den også..

 

Eieren mente det var rett over 200hk i den.

 

 

Evt bare kjøpe denna.. Den gikk noe grusomt!!

 

Selges: Volvo RCN-motor u/2.4

 

Volvo motor, 2.4 - 531 topp, 50mm webere, 230 hk 255nm. Ring for info. Kjørte med denne motoren på løpet til nmk harstad siste helga i mai 08.

 

Jim Remi Hanssen, Mo i Rana

938 85384

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem klasse skal du kjøre i? Må tenke litt på volum i forhold til hvem klasse du skal kjøre i.

 

Og hvor mye penger skal du bruke?

Sku ikke værra no problem og få brukt ms på motor med separate spjell, man har jo bare en tpc selvom man har 4 spjell.

 

Autoconsult eller gulbrandsen har spjellhus og trakter som er ganske bra, de passer på weber innsug og koster rundt 8000 trur jeg, havner i overkant av 10 med innsug.

 

http://www.autoconsult.as/?page=tb_side&id=15

 

Er jo i toppen man henter hestene på en sånn motor, toppene til kg er sikkert helt greie, men er kansje no ventetid der, veit de sleit med og levere kammer i hele sommer og høst.

 

Når det gjelder kam så ville jeg tatt en telefon til km cams, de lagde kam til min motor, og vil skryte av servicen og hjelpa jeg fikk der, jeg forklarte litt om hva som var gjort med min motor og han lagde kam som passa.

 

http://www.kmcams.com/

 

Er kun penger som setter begrensningene her, 150++ tusen så får du vel kjøpt en evo motor på over 300 sugehester.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem klasse skal du kjøre i? Må tenke litt på volum i forhold til hvem klasse du skal kjøre i.

 

Og hvor mye penger skal du bruke?

Sku ikke værra no problem og få brukt ms på motor med separate spjell, man har jo bare en tpc selvom man har 4 spjell.

 

Autoconsult eller gulbrandsen har spjellhus og trakter som er ganske bra, de passer på weber innsug og koster rundt 8000 trur jeg, havner i overkant av 10 med innsug.

 

http://www.autoconsult.as/?page=tb_side&id=15

 

Er jo i toppen man henter hestene på en sånn motor, toppene til kg er sikkert helt greie, men er kansje no ventetid der, veit de sleit med og levere kammer i hele sommer og høst.

 

Når det gjelder kam så ville jeg tatt en telefon til km cams, de lagde kam til min motor, og vil skryte av servicen og hjelpa jeg fikk der, jeg forklarte litt om hva som var gjort med min motor og han lagde kam som passa.

 

http://www.kmcams.com/

 

Er kun penger som setter begrensningene her, 150++ tusen så får du vel kjøpt en evo motor på over 300 sugehester.

 

 

skal kjøre under 2.4 .. penger får me ta som det kommer egentlig, men legger vell ut ein del.. :)

Opel kadett b Fastback 1968 prosjekt,

corrado g60, kadett c 75, escort mk1++

 

OPEL 4EVER!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MS er slett ikke optimalt på en sånn type motor, MS er bygget for motor med ett spjeld og plenumkammer som utjevner pulsene som oppstår når en ventil åpner og stenger. På skikkelige heftige kammer så må det brukes TPS mot turtall, ikke MAP sensor. HEftige kammer er også designet for å brukes med separate spjeld for å hente ut mest mulig effekt over ett bredt (relativt) register. Det går til en viss grad å bruke MAP sensor, men ikke optimalt!

Synes ikke 200Hk på 2,5L er særlig mye, du kommer garantert til å bli frakjørt i RC med den effekten! Bremset min B23 til 200Hk/250Nm med helt urørt bunndel, og 44/38 ventiler, KG kam, og 2x45 Dellorto forgassere, gikk greit men fortsatt ingen RC motor! En 2,4L 8V motor burde greie å bremse rundt 230-240Hk for å hevde seg. Jeg foreslår at du kontakter ett seriøst firma for konsultasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av greia i rallycross ligger jo i en startrask bil, åssen understell har du, hva skal du gjøre i bakstillinga? Regner med du skal bytte utveksling i bak akselen, på en sånn bil så er det fint med 5.30 og oppover tenker jeg og dogbox med langt første gir.

 

Men, hvor mye penger skal du legge i det, er jo brukte motorer og få kjøpt, kan spare mye penger på det.

Hvis man ser bort ifra utseende, personlighet og inteligens så er jeg en jævli ålreit type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, den annonsen jeg posta inn lengre opp her, der har du perfekt motor.. Han kjørte med m45 dogbox (langt førstegir), samt 1031aksling med 5.34(?) i utveksling. Tok startene og holdt seg fremst hele veien. :) Gikk noe helt sykt ihvertfall..!

 

Uansett, skal du bygge motor selv, koster det deg omtrent det dobbelte kontra å kjøpe en ferdigbygd og brukt motor.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke den før nå....

 

Ja denne er et godt utgangspunkt som Esbandos sier.

 

"Selges: Volvo RCN-motor u/2.4

 

Volvo motor, 2.4 - 531 topp, 50mm webere, 230 hk 255nm. Ring for info. Kjørte med denne motoren på løpet til nmk harstad siste helga i mai 08.

 

Jim Remi Hanssen, Mo i Rana

938 85384"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
MS er slett ikke optimalt på en sånn type motor, MS er bygget for motor med ett spjeld og plenumkammer som utjevner pulsene som oppstår når en ventil åpner og stenger. På skikkelige heftige kammer så må det brukes TPS mot turtall, ikke MAP sensor. HEftige kammer er også designet for å brukes med separate spjeld for å hente ut mest mulig effekt over ett bredt (relativt) register. Det går til en viss grad å bruke MAP sensor, men ikke optimalt!

Synes ikke 200Hk på 2,5L er særlig mye, du kommer garantert til å bli frakjørt i RC med den effekten! Bremset min B23 til 200Hk/250Nm med helt urørt bunndel, og 44/38 ventiler, KG kam, og 2x45 Dellorto forgassere, gikk greit men fortsatt ingen RC motor! En 2,4L 8V motor burde greie å bremse rundt 230-240Hk for å hevde seg. Jeg foreslår at du kontakter ett seriøst firma for konsultasjon.

 

Hadde du ikke porta toppen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår