Gå til innhold

Prob med dump ventli, IKKE standar spm.

Ranger emnet


VgRD

Anbefalte innlegg

Ja som sagt har jeg ett lite problem med en åpen dumpventil.

Tenkte jeg skulle prøve for morro skyld, men har støtt på ett lite problem.

 

Motor er en b230fk.

 

Jeg monterte dump etter cooler, tok slangen fra resirk ventli og kobla den på toppen av dumpen.

 

Så blinda jeg resirk ventilen med en alu plate med silikon under.

 

Det som skjer er at når jeg slipper gassen får jeg først ett sekund med surge ( ta ta ) lyden så kommer tssssj lyden med en gang etterpå. Disse to lydene har ikke no opphold.

 

Så da lurer jeg på hvorfor jeg får surge først?

 

Spar dere for å komentere at jeg får problemer med LMM og bilen stopper bla bla bla. Jeg er fullt klar over dette:ratatatat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke godt å si, men kan jo høres ut som om den enten bruker for lang tid på å åpne eller at det ikke blir stor nokk åpning til å slippe ut størsteparten av trykket i starten slik at du får litt "surge" intil det har lekket ut noe trykk.

 

Hvordan dump er det?

Tyggern:04 V70N titanium sport edition

96 945 turbo(bruks kjærre)

01 VW polo 6n2 colour concept

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DUmpen er en JBR K25, en med både resirk og åpen.

 

Jeg fikla litt i går (bruker bare åpen dump) og når jeg stramma fjære litt så ble det bedre lyd men stoppa når jeg trykka inn kløtsj. Når jeg stramma helt i bunn ble det bare surge men stoppa ikke :)

 

Men i dag har jeg lagd med T-strykke og fått med slange så skal koble på resirk i dag:)

 

Kan si hvordan det blir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle bare si at det ble mye bedre når resirk ble koblet på.

Lyden ble veldig artig og bilen ble mye snillere å kjøre.

 

Den stopper fortsatt hvis jeg gir bånn gass og bråstopper, men ved vanlig kjøring får jeg bare litt lav tomgang.

 

Har fortsatt en del justeringer å gjøre så skal eksperimentere litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjæra di er for stram. altså du har for lite trykk til å åpne den onkli!

 

en annen sak kan være for liten slange til vakumen! finn en slange som har større innvendig dim, og sett den på en større nippel så du er sikker på at du har onkli flow der

 

begrens deg med lengden på slangene!

 

men har du fjerna den originale dumpen?! ellerbare tetta den igjen!? den skal HELT VEKK!

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår