VgRD Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Ja som sagt har jeg ett lite problem med en åpen dumpventil. Tenkte jeg skulle prøve for morro skyld, men har støtt på ett lite problem. Motor er en b230fk. Jeg monterte dump etter cooler, tok slangen fra resirk ventli og kobla den på toppen av dumpen. Så blinda jeg resirk ventilen med en alu plate med silikon under. Det som skjer er at når jeg slipper gassen får jeg først ett sekund med surge ( ta ta ) lyden så kommer tssssj lyden med en gang etterpå. Disse to lydene har ikke no opphold. Så da lurer jeg på hvorfor jeg får surge først? Spar dere for å komentere at jeg får problemer med LMM og bilen stopper bla bla bla. Jeg er fullt klar over dette:ratatatat Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Er ikke godt å si, men kan jo høres ut som om den enten bruker for lang tid på å åpne eller at det ikke blir stor nokk åpning til å slippe ut størsteparten av trykket i starten slik at du får litt "surge" intil det har lekket ut noe trykk. Hvordan dump er det? Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 er ikke fjæra på dumpventilen for stram da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VgRD Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 DUmpen er en JBR K25, en med både resirk og åpen. Jeg fikla litt i går (bruker bare åpen dump) og når jeg stramma fjære litt så ble det bedre lyd men stoppa når jeg trykka inn kløtsj. Når jeg stramma helt i bunn ble det bare surge men stoppa ikke :) Men i dag har jeg lagd med T-strykke og fått med slange så skal koble på resirk i dag:) Kan si hvordan det blir Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VgRD Skrevet Januar 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Skulle bare si at det ble mye bedre når resirk ble koblet på. Lyden ble veldig artig og bilen ble mye snillere å kjøre. Den stopper fortsatt hvis jeg gir bånn gass og bråstopper, men ved vanlig kjøring får jeg bare litt lav tomgang. Har fortsatt en del justeringer å gjøre så skal eksperimentere litt :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Fjæra di er for stram. altså du har for lite trykk til å åpne den onkli! en annen sak kan være for liten slange til vakumen! finn en slange som har større innvendig dim, og sett den på en større nippel så du er sikker på at du har onkli flow der begrens deg med lengden på slangene! men har du fjerna den originale dumpen?! ellerbare tetta den igjen!? den skal HELT VEKK! Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VgRD Skrevet Januar 8, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Org resirk er blinda med ett alu låkk og tetta med silikon. Og slangen til resirk er mer en stor nok:) Men alt funker fint nå:) men har stramma fjøra litt mye med vilje for at den ikke skal stoppe når jeg trår inn kløtsj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.