Gå til innhold

Ny RC bil.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Heisann.

Kjøpte en Rc bil fra seben-racing netopp.(nitro)

 

Første tur, må man ta det rolig? Må den kjøres inn?

 

Jeg har ikke peil på rc biler.

 

Ved starting av bilen hvordan man gjør det så jeg på forumet.

 

 

Er der noe annet som man må tenke på første turen?

 

Og er der noe annet å tenke på?

 

Tusen takk for Alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hvilket merke er det ? :D den må kjøres inn ja, når jeg kjøpte meg en ny (kyosho) i fjor sommer så måtte den stå to tanker på bare tomgang så skal man begynne med rolig kjøring og bare øke mer og mer...

 

Når den står på tomgang bør den få mye bensin slik at det spruter ut av eksosen (under innkjøring) og du på stille slik at hjulene ikke går rundt den skal altså stå helt i ro...

 

vist det er gir på den, så kan du f.eks ødelegge clutchen ved å starte å gi full gass...

 

og får all del når du skal starte den får og kjøre den inn ikke bli sint når den ikke starter... trekk hardt og presist i snoren og ikke helt ut .... og ikke trekk og trekk... ta det heller rolig ... og noen par dråper benin i forgasseren så blir det bra... bare til og spøre om mere :)

 

 

Mvh

 

Nichlas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seben LXR chassis

2.67ccm engine (16CXP 1.5hp)

 

Det er chassis og motor.

 

Burde jeg la den stå i 2 tanker på tomgang, eller kjøre lett rundt? uten å gi full gass.

 

Vet at med mopeden ble jeg anbefalt å gi på litt avogtil, er dette lurt å gjøre det med rc bilen?

 

Hvilken blanding mellom nitro og olje bør jeg ha?

 

Så der var noen valgmuligheter.

 

 

Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seben LXR chassis

2.67ccm engine (16CXP 1.5hp)

 

Det er chassis og motor.

 

Burde jeg la den stå i 2 tanker på tomgang, eller kjøre lett rundt? uten å gi full gass.

 

Vet at med mopeden ble jeg anbefalt å gi på litt avogtil, er dette lurt å gjøre det med rc bilen?

 

Hvilken blanding mellom nitro og olje bør jeg ha?

 

Så der var noen valgmuligheter.

 

 

Mvh Frank

 

 

 

Jeg ville hatt den stående en tank vertfall så er du på den sikre siden. husk på at når du kjører inn motoren så må du stille bensine opp slik at den får mye bensin skal helst sprute litt ut av potta.. 18% er vel greit og kjøre på... jeg kjører på 25% og det funker sykt bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen nå holder jeg på å få til denne bilen.

 

Justert på nålventilen slik at det kommer ut bensin.

 

Den drar veldig fremover mens den er på tomgang. Er det bare å justere på "clutsjen" eller?

 

Eller er det meninga den skal dra fremover?

 

Den har nå stått en tank på tomgang.

 

Så etter det blir det nok noen rolige kjøringer, før jeg kan gi skikkelig på?

 

Mvh Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen nå holder jeg på å få til denne bilen.

 

Justert på nålventilen slik at det kommer ut bensin.

 

Den drar veldig fremover mens den er på tomgang. Er det bare å justere på "clutsjen" eller?

 

Eller er det meninga den skal dra fremover?

 

Den har nå stått en tank på tomgang.

 

Så etter det blir det nok noen rolige kjøringer, før jeg kan gi skikkelig på?

 

Mvh Frank

 

 

den skal ikke dra frem over nei det skal være en tomgangnål der et sted du kan stille på den må du som regel skru ut over for at den skal gå lavere.. ikke gi full gass,, begyn med litt rolig kjøring 2-4 tanker så bare til og gi på (da må du stille på tomgangen og bensinen)

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår