noldeeus Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Hello! Jeg er fyller nitten i slutten av april og har hatt lappen siden dagen etter jeg fylte 18. Har til vanlig jobb på den lokale kinoen, men har fått beskjed om at 3 andre og jeg måtte gå i slutten av februar på grunn av at kommunen måtte spare penger. Det var da tanken slo meg. Er det mulig for meg uten noe annen formell utdannelse enn snart ferdig med mine 3 år på medier og kommunikasjon (forsåvidt med ganske gode karakterer og topp kar. i orden og atferd) har mulighet til å få jobb som sjåfør? Jeg er glad i å kjøre bil og har på grunn av pendling til skolen kjørt litt over 30k siden jeg fikk lappen. Drosjesjåfør eller budbil eller noe? Noen som har peiling på eventuelle aldersgrenser eller andre begrensingner? Siter Noen barn er brune som et nystekt brø' Noen barn er gule og noen barn er rø' Noen barn er hvite, noen nesten blå. Meget er forskjellig - men det er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Trur det er 20år på å kjøre taxi i hvertfall. Budbil er det vel ikke noe begrensning her i byen i hvertfall. ( varierer sikkert fra firma til firma. Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noldeeus Skrevet Januar 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Det er 20 års grense på å kjøre taxi ja... Kunne kanskje tenke meg det. Vi har ikke akkurat veldig flotte statistikker å vise til vi under 25 når det gjeller trafikksikkerhet :S Siter Noen barn er brune som et nystekt brø' Noen barn er gule og noen barn er rø' Noen barn er hvite, noen nesten blå. Meget er forskjellig - men det er utenpå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*Volvo*Er Maskin deT Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 er noe som heter taxi kurs elr prøve elr hva faan en skal kalle det som du må ta først. Siter ække det farlig det a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 meld deg på intensivkurs på transport & logistikk og begynn som lastebil sjåfør? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lroedal Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Pizzabud? Siter lroedal.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_MDS_ Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 er noe som heter taxi kurs elr prøve elr hva faan en skal kalle det som du må ta først. Man må ta kjentskaps prøven ja. Pizzabud er et bra valg, Men du bør være litt kjent i distrikte ditt, eller så blir du det ettervært. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-Christian Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Pizzabud er et bra valg, Men du bør være litt kjent i distrikte ditt, eller så blir du det ettervært. hvis ikke så skaffer du gps:)kjent blir man etterhvert:) Siter 02' Nissan Navara 91'240, søndagsbil x88'740 turbo intercooler x92'240, sladdebil x86'240, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomandreee Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Kan jo være avisbud ;) tjener sikkert ikke SÅ veldig godt men:P er da litt.Kan du jo Jobbe om natta+ da får du litt bilkjøring å.Heheh Siter Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D) Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Selleri Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Har mine tvil på at du får noen jobb i det hele tatt, men prøv på firmaer som Box Delivery osv. Tror ikke det finnes noe lovbestemt om det å være sjåfør om du er 19, men mange firmaer har vel egne regler og følge, der innefattes ofte at man må ha hatt sertifikatet i 2-5 år sammenhengede(varierer fra bedrift til bedrift) og være over et visst antall år. Siter O:99 Saab 9-3 X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Q Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Mange firma vil ha selvstendig næringsdrivende som sjåfører. Helst med egen bil, men muligheten er der:) Siter My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Straydog Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 meld deg på intensivkurs på transport & logistikk og begynn som lastebil sjåfør? Hvordan funker egentlig det? Intensivkurs osv? Ellers, så er jeg sjåfør/lagerarbeider for en landsdekkende blomstergrossist, i tillegg til universitetet, og jeg er 19 år. Så om du finner rette plassen, så er det nok alltids håp. Da jeg drev å søkte på pizzabudjobber fikk jeg beskjed om at de ønsket folk over 20 helst, og for å få løyve til taxi må man være 20 år, ja. Skal selv ha dette som deltidsjobb når jeg tipper 20. :) Siter 1996 Volvo 850 T-5 1993 Volvo 240 GL [x]1986 Volvo 745 GLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kazzy Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Hadde ein kompis som kjørte brød rundt om kl.3-7 på morran for det lokale bakeriet.. Siter Volvo 245 86' Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kermitt Skrevet Januar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2009 Hvordan funker egentlig det? Intensivkurs osv? du får det vel gjennom NAV eller som du søker på VGS ;) i følge en kompis av meg sm har gått det så er det 10ukers kurs med kjøretimer og litt basic kundebehandling, teori rundt å kjøre lastebil og lastberegning. så er det bare å ta oppkjøringa og begynne å jobbe som sjåfør! til trådstarter: hva med jobb i posten? da er det jo en del kjøring om du søker på rett stilling. skal mene det ikke er noen aldersgrense på det, men du må ha plettfrivandel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alex_89_p Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 du får det vel gjennom NAV eller som du søker på VGS ;)i følge en kompis av meg sm har gått det så er det 10ukers kurs med kjøretimer og litt basic kundebehandling, teori rundt å kjøre lastebil og lastberegning. så er det bare å ta oppkjøringa og begynne å jobbe som sjåfør! til trådstarter: hva med jobb i posten? da er det jo en del kjøring om du søker på rett stilling. skal mene det ikke er noen aldersgrense på det, men du må ha plettfrivandel. Gjennom NAV ja.. Ja, da må man jo bare vente i 5 år. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg