Gå til innhold

18 år og biljobb?

Ranger emnet

noldeeus

Anbefalte innlegg

Hello!

Jeg er fyller nitten i slutten av april og har hatt lappen siden dagen etter jeg fylte 18. Har til vanlig jobb på den lokale kinoen, men har fått beskjed om at 3 andre og jeg måtte gå i slutten av februar på grunn av at kommunen måtte spare penger. Det var da tanken slo meg. Er det mulig for meg uten noe annen formell utdannelse enn snart ferdig med mine 3 år på medier og kommunikasjon (forsåvidt med ganske gode karakterer og topp kar. i orden og atferd) har mulighet til å få jobb som sjåfør? Jeg er glad i å kjøre bil og har på grunn av pendling til skolen kjørt litt over 30k siden jeg fikk lappen. Drosjesjåfør eller budbil eller noe? Noen som har peiling på eventuelle aldersgrenser eller andre begrensingner?

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 20 års grense på å kjøre taxi ja... Kunne kanskje tenke meg det. Vi har ikke akkurat veldig flotte statistikker å vise til vi under 25 når det gjeller trafikksikkerhet :S

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være avisbud ;)

tjener sikkert ikke SÅ veldig godt men:P er da litt.Kan du jo

Jobbe om natta+ da får du litt bilkjøring å.Heheh

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mine tvil på at du får noen jobb i det hele tatt, men prøv på firmaer som Box Delivery osv.

Tror ikke det finnes noe lovbestemt om det å være sjåfør om du er 19, men mange firmaer har vel egne regler og følge, der innefattes ofte at man må ha hatt sertifikatet i 2-5 år sammenhengede(varierer fra bedrift til bedrift) og være over et visst antall år.

O:99 Saab 9-3

X: Ukjent antall båter, mopeder og annet dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

meld deg på intensivkurs på transport & logistikk og begynn som lastebil sjåfør?

Hvordan funker egentlig det? Intensivkurs osv?

Ellers, så er jeg sjåfør/lagerarbeider for en landsdekkende blomstergrossist, i tillegg til universitetet, og jeg er 19 år. Så om du finner rette plassen, så er det nok alltids håp. Da jeg drev å søkte på pizzabudjobber fikk jeg beskjed om at de ønsket folk over 20 helst, og for å få løyve til taxi må man være 20 år, ja. Skal selv ha dette som deltidsjobb når jeg tipper 20. :)

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan funker egentlig det? Intensivkurs osv?

du får det vel gjennom NAV eller som du søker på VGS ;)

i følge en kompis av meg sm har gått det så er det 10ukers kurs med kjøretimer og litt basic kundebehandling, teori rundt å kjøre lastebil og lastberegning. så er det bare å ta oppkjøringa og begynne å jobbe som sjåfør!

til trådstarter: hva med jobb i posten? da er det jo en del kjøring om du søker på rett stilling. skal mene det ikke er noen aldersgrense på det, men du må ha plettfrivandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får det vel gjennom NAV eller som du søker på VGS ;)

i følge en kompis av meg sm har gått det så er det 10ukers kurs med kjøretimer og litt basic kundebehandling, teori rundt å kjøre lastebil og lastberegning. så er det bare å ta oppkjøringa og begynne å jobbe som sjåfør!

til trådstarter: hva med jobb i posten? da er det jo en del kjøring om du søker på rett stilling. skal mene det ikke er noen aldersgrense på det, men du må ha plettfrivandel.

Gjennom NAV ja.. Ja, da må man jo bare vente i 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider