Gå til innhold

Kjølevannslekasje

arnesheim

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er den lyklig eier av en ødelagt Mondeo.

Når jeg heller vann på ekspansjonstanken renner vannet ut under bilen. jeg har ligget under bilen med hodelykt sett at vannet renner ned langs motoren. men jeg kan ikke se hvor det kommer fra, men jeg regner med at det kan være brudd i en slange.

det ser heller ikke lett ut å komme til og reparere lekasjen.

Jeg har peilet oljen og den er svart og finn. mororen går fint men blir for varm etter få km.

er det noen som har gjordt en slik jobb tideliggere og vet hvor mye jobb det er å bytte slangen fra ekspansjonstank til motor.

Er det noen som tror det kan være noe annet en slangebrudd?

Jeg kunne også tenkt meg å sett en tegning over kjølevannet til en mondeo. er det noen som vet om en slik tegning som liggger på nett?

Dette var mye på en gang. Jeg setter meget stor pris på alle svar jeg får. På forhand takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det renner rett ut, kan det være en av slangene inn til varmeregisteret som er inni bilen. Få bilen opp på bukk, eller lignende, og sjekk de 2 slangene som går inn i bilen.

Hos meg sprakk den ene pga frost faktisk. klipte litt av slangen og fikk satt den på igjen, så var alt fint

Hei,

Takker for fint svar.

Disse to slangene som som går inn på varmeregisteret som er inni bilen, går de inn i kupen under dashbordet eller inn på motoren?

Om jeg får bilen opp på bukk er det da mulig å komme til disse slangene uten omfatende demontering av deksler eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Takker for fint svar.

Disse to slangene som som går inn på varmeregisteret som er inni bilen, går de inn i kupen under dashbordet eller inn på motoren?

Om jeg får bilen opp på bukk er det da mulig å komme til disse slangene uten omfatende demontering av deksler eller lignende?

De går inn i bilen under dashbordet et sted.. Du kommer fint til disse slangene. Får du den på bukk, ser du om det er slangene, bare å kjenne etter. Trenger ikke demontere noe som helst. Er du heldig, er det bare å bytte slangen, eventuelt klippe vekk sprekt slange og tre på igjen, det jeg gjorde :) og har funka i 1 år nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går inn i bilen under dashbordet et sted.. Du kommer fint til disse slangene. Får du den på bukk, ser du om det er slangene, bare å kjenne etter. Trenger ikke demontere noe som helst. Er du heldig, er det bare å bytte slangen, eventuelt klippe vekk sprekt slange og tre på igjen, det jeg gjorde :) og har funka i 1 år nå

Hvis det ikke er en av de slangene kan du spare deg for mye jobb og helle på sporingsmiddel i kjølevæska og se hvor lekkasjen kommer fra med uv-lys=)

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider