Gå til innhold

Koblet til Subwoofer, Men kommer bare "knistre" lyd?

Ranger emnet


brostuen

Anbefalte innlegg

Har akkurat hvert å koblet inn ett anlegg i en bil. Dro kabler fra spiller, batteri, etc... Godt gjennom ALT og det stemmer.

Men når vi spiller musikk vil nesten ikke subbene spille. Kommer en slags "knitre" lyd fra dem. Kan det være at signal kabel,remote og signal kabel ligger i samme list? Tomme for Ideêr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tror jeg forsterkeren har sagt sitt, skjedde med min gamle, når jeg skrudde fast strømkabelen, kom borti ramma til forsterker med skrujernet, etter det har jeg alltid brukt elektriker skrujern eller tapet et vanlig skrujern.

den slo inn når den ville, og det kom masse knitrelyder

er bare og kaste forsterker og spiller, da du garantert har tatt knekken på signalutgangene på spilleren og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en forsterker og en aktiv sub fra samme merke. I instruksjonshefte står det for forsterkeren at + ledningen er den siste som skal monteres mens for den aktive sub'en står det at minus/jord er den siste kabelen som skal monteres. Men det går kanskje til helvete uansett hvis man er borti og kortslutter + kabelen til forsterkeren?

 

Det mest fornuftige må kanskje være å montere + ledningen aller først, med mindre du har bart karosseri under forsterkeren når du monterer kan den jo ikke kortslutte så lenge hverken jord eller signalkabler er tilkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en forsterker og en aktiv sub fra samme merke. I instruksjonshefte står det for forsterkeren at + ledningen er den siste som skal monteres mens for den aktive sub'en står det at minus/jord er den siste kabelen som skal monteres. Men det går kanskje til helvete uansett hvis man er borti og kortslutter + kabelen til forsterkeren?

 

Det mest fornuftige må kanskje være å montere + ledningen aller først, med mindre du har bart karosseri under forsterkeren når du monterer kan den jo ikke kortslutte så lenge hverken jord eller signalkabler er tilkoblet.

 

Ved all bilstereokobling skal anlegget væra strømløst! Dette løser du enklest med å koble vekk jordingen på batteriet.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår