Gå til innhold

Astra G 99mod, ikke lys i displeyet, airbag lampe og litt rust!

Ranger emnet


eXony

Anbefalte innlegg

Hei!:)

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en Opel Astra Sport 1,6, 1999 modell.

Elsker bilen, gode kjøreegenskaper:)

 

Har et lite tustproblem i begge kanalene bak, eneste spørsmålet jeg har angående dette er om det går ann å kline på litt owatrol nå mens vintersesongen er til. Har tenkt til å ta rusta tidlig på vårparten, når godværet trer inn. Men vil owatrolen holde vannet unna slik at rusta ikke gnager seg videre oppover siden på bilen. Det er snakk om en ruststripe 1 cm høy og 5-6 cm lang, på kanten til hjulbua, opp på lakken =\ Tips til midlertidig ruststopping altså:) Noen gode løsninger der?

 

Også er det enda en finulig greie... Jeg har ikke lys i displeyet mitt i det heletatt. Digitaldispleyet i midtkonsollen.

Hva kan dette skyldes?

 

Også var det airbaglampa da... har hørt at dette kommer av en kontakt under setet, som går til sidekolisjonsputa i forsetet. Dette skal da være en fabrikasjonsfeil som kommer av dårlig kontakt i sammenkoplingen av denne kabelen. Noen som har erfaringer om detta?

 

Håper svara havrer inn nå:) hehehe!! :)

 

Takk!

Opel Astra Sport 1,6 1999. Blå metallic... Deilig all the way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbaglampa skyldes nok kontakten under setet, som du sier. Disse ledningene er det best å lodde sammen,så holder det.

 

Du har sikkert flere kontakter under der, men airbagkontaktene er ofte knallgule,så lett å kjenne igjen.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airbaglampa skyldes nok kontakten under setet, som du sier. Disse ledningene er det best å lodde sammen,så holder det.

 

Du har sikkert flere kontakter under der, men airbagkontaktene er ofte knallgule,så lett å kjenne igjen.

Takk:) Da fikk jeg konstantert den feilen:) Det skal jeg fikse!:D

Opel Astra Sport 1,6 1999. Blå metallic... Deilig all the way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja også er det noen som har peiling på hvordan man skifter tåkelyspærer på denn bilen? Står i manualen at man skal sette den på verksted for å skifte nettopp denne pæren... men ser ikke helt greia... Kan det være så vanskelig? Kunne ikke tenke meg det var no spesialpære i denne eller noesånt...:)

Opel Astra Sport 1,6 1999. Blå metallic... Deilig all the way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker vi tåkelys forran er jo det lett som bare det. Kan lønne seg og jekke opp bilen for å komme bedre til. Under hver lykt sitter det ett lokk, skru av det, løsn pæra fra klipsen slik at den detter ned, dra ut kontakta, sett i ny pære og sett på kontakta. Er forresten h3 sokkel. Har bytta på min ett par ganger for bilen er såpass hard at pærene går en gang i blandt når den treffer dumper :)

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lodde kontakten holder ikke, du må inn til Opel for å resette airbagsystemet med Tech2'en i tillegg.

 

Hvis du ikke har svære hender så kan du bytte pærer i displayet fra bak instrumentet, som er mye lettere å ta ut. To skruer bak plastdeksel på høyre og venstrte side av rattet, to skruer i toppen, så får du ut rammen rundt. To skruer nede på instrumentet og en låsearm oppe.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lodde kontakten holder ikke, du må inn til Opel for å resette airbagsystemet med Tech2'en i tillegg.

 

Hvis du ikke har svære hender så kan du bytte pærer i displayet fra bak instrumentet, som er mye lettere å ta ut. To skruer bak plastdeksel på høyre og venstrte side av rattet, to skruer i toppen, så får du ut rammen rundt. To skruer nede på instrumentet og en låsearm oppe.

 

Det er displayet i midtkonsolen man skifter pærene på da eller?:)

 

Takker for alle svar!:D Mye bra Opel Astra ute og går ser jeg!;) Elsk!

Opel Astra Sport 1,6 1999. Blå metallic... Deilig all the way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!:)

 

Jeg har nettopp kjøpt meg en Opel Astra Sport 1,6, 1999 modell.

Elsker bilen, gode kjøreegenskaper:)

 

Har et lite tustproblem i begge kanalene bak, eneste spørsmålet jeg har angående dette er om det går ann å kline på litt owatrol nå mens vintersesongen er til. Har tenkt til å ta rusta tidlig på vårparten, når godværet trer inn. Men vil owatrolen holde vannet unna slik at rusta ikke gnager seg videre oppover siden på bilen. Det er snakk om en ruststripe 1 cm høy og 5-6 cm lang, på kanten til hjulbua, opp på lakken =\ Tips til midlertidig ruststopping altså:) Noen gode løsninger der?

 

Også er det enda en finulig greie... Jeg har ikke lys i displeyet mitt i det heletatt. Digitaldispleyet i midtkonsollen.

Hva kan dette skyldes?

 

Også var det airbaglampa da... har hørt at dette kommer av en kontakt under setet, som går til sidekolisjonsputa i forsetet. Dette skal da være en fabrikasjonsfeil som kommer av dårlig kontakt i sammenkoplingen av denne kabelen. Noen som har erfaringer om detta?

 

Håper svara havrer inn nå:) hehehe!! :)

 

Takk!

 

Rust greier du ikke stoppe uten å fjerne den, har du først fått rust så fortsetter den å gnege uansett hvor mye du forhindrer vannkontakt...

 

Når det kommer til displayet i midtkonsollen, tenker du da på ac anlegg o.s.v ? eller mener du kjørecomputeren ?

Hvis du mener AC så kan du fjerne dekselet rundt ved å bare vippe det av forsiktig med ett skrujern (er klips rundt hele) Da frigjør du noen skruer du kan skru ut og du kan få dratt ut hele displayet så har du god plass til å skifte pærer. Er det kjørecomputeren du mener må du av med dekselet på dashen, men det er også fort gjort. Råder deg derimot å skifte alle pærerene når du først er igang, så slipper du å ta det opp igjen.

 

Når det gjelder airbaglampa så kan det stemme, de har en tendens til å ryke der. Men du burde jo fått lest av feilkoden først for å se, mange som gjør det gratis så du kan jo prøve høre med dem på opel der du bor ?

Litt kjipt å fikse feil ting liksom, men du kan få kjøpt nytt ledningsnett til disse, koster ikke all verdens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bytte pærer i kontrollene til lufteanlegget på Astra G så må du av med hele dekselet fra topp til bunn, det er ikke noe rundt AC som kan "vippes av" med mindre du har elektronisk klima. I så tilfelle må du uansett ut med hele enheten først og uansett er den belyst av leds så det er ingen pærer å bytte.

 

Dekselet sitter med klips i toppen og rundt sidene, med to skruer på sidene bak radio/cd-spilleren og to skruer bak askebegeret nederst. Alle er Torx 15 eller 20, husker ikke i farten.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Display saken er løst:) eneste displayene jeg vet om i bilen er km tellern og klokke gradestokk radio displayet... er da klokke gradestokk radio displayet som er helt svart...:) men problemet er løst og takker for alle svara gutta;) skifter tåkelys forran i mårra!

Opel Astra Sport 1,6 1999. Blå metallic... Deilig all the way!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår