Gå til innhold

95mod Astra F 1.8i 16V Turtallstopp på 4500rmp

Ranger emnet


Scarface82

Anbefalte innlegg

Begynte med fusking og ujevn tomgang, turtallsensor og kamføler ble byttet. Men får ikke mere en 4500rmp som om turtallsperren skulle ligge der. Når jeg skal starte, høres det ut som bensinpumpereelet jobber noe vanvittig og pumpa starter og stopper. Noen som har noe forslag om hva feilen er? Kan det være så enkelt som "tett" bensinfilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis sperra ligger på 4500rpm vil jeg tro at det fortsatt ligger en feil inne fra enten kam- eller veivføler. Antar at motoren er en x18xe? Vil tro at den har lik kamsensor som storebroren, og at den dermed har samme problemer. Kjøpte du original-, skrap- eller piratdel?

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme feilen på en astra 1.8 jeg hadde for en stund tilbake. Bytta kam og veiv føler, uten hell. Prøvde igrunn det meste på den bilen. og det kom ikke opp noe feil på feilsøkinga.

Eneste jeg kunne gjøre for og få den til og gå greit var etter at jeg hadde starta den så måtte jeg kjøre litt med den til den ble "varm" også vri av tenninga og la den "trille" igang igjen.. Da var den helt fin for meg.. :)

*1995 Omega Steinmetz kompressor

*2001 Navara 35" Xtreme 2,5Tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme feilen på en astra 1.8 jeg hadde for en stund tilbake. Bytta kam og veiv føler, uten hell. Prøvde igrunn det meste på den bilen. og det kom ikke opp noe feil på feilsøkinga.

Eneste jeg kunne gjøre for og få den til og gå greit var etter at jeg hadde starta den så måtte jeg kjøre litt med den til den ble "varm" også vri av tenninga og la den "trille" igang igjen.. Da var den helt fin for meg.. :)

 

Da ville jeg byttet kamsensoren en gang til, i hvert fall hvis du er sikker på at regreima ikke har tagget over et hakk eller to.

 

Trådstarter bør forøvrig sjekke feilkoder, selv om det nok mest sannsynlig er en kode 92.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår