Gå til innhold

Golf 1 GTI problemer

Ranger emnet

merscha

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Lurte på om noen kanskje kunne hjelpe meg....

Har en Golf 1 1.8 GTI som har begynt å stoppe for meg sånn ca. annen hver dag ved normal kjøring. Det er ganske enkelt å få den igang igjen, jeg kan bare skru av belgen ved luftmengdespjellet og pumpe spjellet opp og ned 5-6 ganger. Da merker jeg at det blir litt mer motstand i det, og bilen starter og går helt fint igjen.... til den stopper :mad:

Vag mener at det har med rust og dritt i tanken å gjøre, og at en vanlig feil på disse bilene er at påfyllingsrøret for bensin får rusthull hvor det kommer rust og dritt inn i tanken. Røret mitt er tett og tanken er nyrenset....

Er det noen som har noe peiling på disse gamle injection-greiene som kan komme med noen tips?

Mvh Casper

'85 Audi 80 Quattro

'76 VW T2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møller har helt rett i det de sier. Det er bensinmengde fordeleren som er full av rust og dritt som kommer ifra bensin tanken din! Dette er en kostbar reparasjon bare så du er klar over det.

Hilsen en som har jobbet på møller og reparert sånn feil før ( det var på en corrado, men samme systemet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MrHappy

Møller har helt rett i det de sier. Det er bensinmengde fordeleren som er full av rust og dritt som kommer ifra bensin tanken din! Dette er en kostbar reparasjon bare så du er klar over det.

Hilsen en som har jobbet på møller og reparert sånn feil før ( det var på en corrado, men samme systemet)

Tanken min er nettopp renset, og det er ikke hull i bensinrøret... Kan jeg ikke utelukke den feilen da?

Loppa: Alt annet funker som det skal. Nye pluggledninger, riktig lading osv...

Frustrerende..... :eek:

Hfracing : Hvis bilen er i orden så skal jeg kjøre. Du da?

Mvh Casper

'85 Audi 80 Quattro

'76 VW T2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke enda... håper det. men har fått rar lyd i clutchen.. den sitter liksom litt når jeg slipper pedalen.. tror et bytte er på sin plass... men jeg har aldri skifta clutch på FWD før og aner ikke hvordan jeg skal gå frem...

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hadde samme problem på min gamle 83 gti og som mrhappy sier det er besinfordeleren eller selve "hjernen" i k-jetronic`en som må overhales.... kjipt men thats life...

Originally posted by merscha

Tanken min er nettopp renset, og det er ikke hull i bensinrøret... Kan jeg ikke utelukke den feilen da?

Loppa: Alt annet funker som det skal. Nye pluggledninger, riktig lading osv...

Frustrerende..... :eek:

Hfracing : Hvis bilen er i orden så skal jeg kjøre. Du da?

Mvh Casper

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ottar

mrhappy: bensinfordeler på corrado? Har dei det?

Trudde det berre var gamle mekanisk innsprut som hadde det..

Men som sagt så har eg liggande komplett innsprut til 3-4 slike motorar.

Ring meg på 97573588 om du skal ha noko.

Hvor mye må man betale for noe sånt de??

Mvh Casper

'85 Audi 80 Quattro

'76 VW T2

Lenke til kommentar
Del på andre sider