Gå til innhold

ford-ist`s prosjekt, ford sierra gate ræser(nye bilder)

Ranger emnet

ford-ist

Anbefalte innlegg

tengte å vise fram prosjeket mitt.

er en Ford sierra 1984mod 3dørs

fått satt i komplett wrc bur.

sparco stoler, sela og ratt.

nå sitter det it turbo motor i den, men har fått sans for

suge motor med litt hk.

denne vil da komme så snart den blir bygd ferdig i oslo.

MOTOR

maks porta topp

kvas kam

2stk 45mm dcoe gassere

billet lang slags veiv

blokk blir borat opp til 2.2

dobble ventil fjører.

stort gren rør

med mer..

får komme med mer etter som jeg bygger ferdig bil

S6300655.jpg

S6300643.jpg

dagens motor,

S6300647.jpg

Endret av ford-ist
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

må ta vare på 3-dørs sierrar, grisesjeldne blitt, spesielt om det sitter is-motor i den originalt. Hadde aldri giddi sugemotor, vil jo ikke gå like bra som turbomotoren..

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt en god del is turbo motorer nå. så har lyst til å prøve noe nytt. tror at ca 180 suge hk vil gå mer en bra nok:)

satt på med elling helleberg på gatebil on ice, 131hk på bakhjula og 170hk i motor, var morro å kjøre ifra 4x4 med 550hk ja:) så det går jo bra nok, men 3-dørs is er jævla sjeldne, søk selv på autodb så finner du fort ut av det..

men lykke til i hvertfall med prosjektet, jeg ville beholdt ist. is turbo har jeg alltid hatt mer sansen for enn cosworth, nettopp pga lavere kostnader og at de er lettskrudde.

Mulig jeg handler en ferdig ist i framtida om jeg får sjansen.

180 sugehk koster mer også..ikke meninga å være negativ, men det er jo sant det jeg sier.

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motoren er til salgs da:P

hadde jeg hatt penger så skulle jeg nok ha kosta på turbo motoren mer. blir så dyrt å gjøre den ferdig slik jeg vil ha en.

fått et kjempe tilbud om den suge motoren.

skulle ha fått tak i gren rør og insug til dobble gassere.

noen her ute som vet om no billig?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ta vare på 3-dørs sierrar, grisesjeldne blitt, spesielt om det sitter is-motor i den originalt. Hadde aldri giddi sugemotor, vil jo ikke gå like bra som turbomotoren..

De er skjeldne fordi ingen gidder betale en drit for de. Skal muligens hugge en jeg har, så godt som rustfri, strøkent interiør. Idioter som byr meg 3000 for den har ført til at jeg i grunn ikke gidder prøve selge den hel.... Om hellet snur blir den banebil da. :)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er skjeldne fordi ingen gidder betale en drit for de. Skal muligens hugge en jeg har, så godt som rustfri, strøkent interiør. Idioter som byr meg 3000 for den har ført til at jeg i grunn ikke gidder prøve selge den hel.... Om hellet snur blir den banebil da. :)

da får du nok bygge no morro av den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da får du nok bygge no morro av den:)

Skal se om jeg har råd å beholde den ;) Vil jo helst unngå å ødelegge den! Prosjektet ditt ser morsomt ut, mine planer, om jeg beholder den, var å konvertere til 2 liter 16v Zetec, med dobble gassere, og oppgradere den motorn etterhvert...

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

lenge siden jeg har skrevi her nå, men har fått motoren min nå.

skal legge ut bilder av den snart:)

fikk pakke i fra pedersen racing å kollovold rally.

innsug og justerbart kamdrev å litt småtteri

er litt usikker på om jeg skal sette motoren i 3dørsen eller en sedan jeg har, den er det skilter på oxo, men ingen motor i.

noen som vet om det bare er å sette på skive bremser bak? eller må jeg bygge om.

noen som vet?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det tid for litt oppdate igjen:)

fått tak i dobble gassere nå, solex 48mm. litt usikker på åssen man justere de, men det skal vel gå:P

blir til at jeg setter pinto motoren i bilen snart, må bare få rydda den andre værkstedet mitt, så har jeg litt bedre plass en å stå i en liten garasje.

dere får bare komme med komentarer å spørsmål å sånn:)

er det noe dere vil se bilde av, så får dere skrike ut, skal prøve så godt jeg kan å legge ut underveis:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider