Gå til innhold

Tips til en rimelig, driftsikker og driftsbillig bil?

Ranger emnet


aboutblank

Anbefalte innlegg

Jeg har nesten bare hatt fwd, og har sladda fra meg for mange år siden, så dfet blir ikke noe problem. Og saab er vel ganske bra på kollisjonssikkerhet etter det jeg har hørt, og 20-30kmt er faktisk ganske fort når det gjelder krasjing. Blir mye skader på de fleste biler da...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode tips ute og går her :). Takk så mye, har laget meg et par søk på finn.no som jeg sjekker jevnlig.

 

Steffmaister:

Så bilen din til salgs i sta og ble interessert.. Men når jeg sjekket post historikken din så ser jeg bland annet problemer med dårlig drag, lav tomgang og ulyd i motor. Og dette er i løpet av 4 måneder. Nå har jeg ikke lest alle trådene dine, så det kan godt hende det bare var små bagateller. Men virker jo ikke akkurat lovende...

 

Ang ulyd i motor så gjelder det den andre pasaten min(2001mod) Dårlig drag skyltes gåen coil. lav tomgang skyltes tomgangsregulator var dålig.. Alt dette er nå byttet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall det jeg mener med lite driftssikkerhet hos vag. Plutselig er det gåen coil, så er det gåen LMM, så er det tempsensor,så er det tomgangsregulator...man må også gjerne bytte alt sammen, fordi det ikke vises noe feil på diagnose.Og alle delene koster penger, blir dyrt tilsammen. Når så alt dette er fikset, ja da begynner forstillinga å knirke, og viskerne slutter å virke. Lista er eviglang, og jeg skal aldri mer kjøpe et produkt som er produsert av det konsernet. De som vil ha passat må gjerne ha det for min del, men for min del: nei takk.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes e-klasse w124(1985-1995) er det beste alternativet for deg, spesielt i diesel.. eller Volvo 2/7/940 som er nevnt før(men de er ikke like driftsbillige med tanke på forbruk)

 

 

jeg har ALDRI sett på km-stand som en kriterie, jeg har hatt biler som har gått 2-300 000 som er verre enn Mercer som har gått 630 000... så det er uinteressant for min del i hvertfall, trur ikke du skal tenke for mye på det..

 

Hvor langt bilen har gått har jo veldig mye og si. Lønner seg aldri og kjøpe en bil som har gått veldig langt. Men det varierer jo veldig fra bil til bil også.

 

Så følg med på årsmodellen, Km stand, rust og at serviceheftene er fulgt når du skall kjøpe bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt bilen har gått har jo veldig mye og si. Lønner seg aldri og kjøpe en bil som har gått veldig langt. Men det varierer jo veldig fra bil til bil også.

 

Så følg med på årsmodellen, Km stand, rust og at serviceheftene er fult når du skall kjøpe bil.

 

for min del er det kun verdien på bilen som er interessant om den har gått lite.. altså en bil som har gått 130 000km fra 1985 er jo vesentlig mer interessant hvis det er lik pris på den og en som har gått 450 000++.. ellers så gjør det ingenting, jo lengre den har gått jo flere slitedeler er byttet, så den kan fint være like god som en som har gått 150 000, spørs jo HELT på hvordan den er brukt og vedlikeholdt++

 

har faktisk aldri sjekka serviceheftet på noen som helst bil:P

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for min del er det kun verdien på bilen som er interessant om den har gått lite.. altså en bil som har gått 130 000km fra 1985 er jo vesentlig mer interessant hvis det er lik pris på den og en som har gått 450 000++.. ellers så gjør det ingenting, jo lengre den har gått jo flere slitedeler er byttet, så den kan fint være like god som en som har gått 150 000, spørs jo HELT på hvordan den er brukt og vedlikeholdt++

 

har faktisk aldri sjekka serviceheftet på noen som helst bil:P

 

Kanskje enkelt og greit for deg som mest sannsynlig har ganske god peiling på bil!

Men jeg skal i hvert fall ikke kjøpe bil uten fullt service hefte igjen. Det ble dyrt og unødvendig sist :P.

 

Prøver å gjøre litt mer research nå da. Så jeg forhåpentligvis ikke går på en smell til. Har samlet god info om hva som skal sjekkes og prøver å finne spesifikk informasjon om hver bil og motor jeg vurderer.

 

Bare noen spørsmål angående w124:

Hvordan er det å mekke selv på w124?

Ut i fra det jeg kan se så er det de med diesel som varer lengst. Antar det er derfor du anbefaler det?

Hvilken motor burde jeg gå for? Er det no futt i 250TD for eksempel? Eller burde jeg gå for noe kraftigere?

Burde jeg holde meg unna w124 fra de første produksjonsåra (syns jeg leste det på nettet i går kveld)?

 

Kjørte en golf 1982 modell før og kom da langt med rett verktøy og Haynes manual :)

 

 

EDIT: Skal selvfølgelig ikke være helt nazi på serviceheftet. Møter jeg en selger som virker fornuftig og gjort en del service selv så skal jeg jo vurdere det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår