Gå til innhold

Sjekke flottør i bensintanken

Ranger emnet

krt_

Anbefalte innlegg

Beninmåleren tok kvelden nå i høst og har sjekket kretskortet i instrumenthust og alt så greit ut.

Neste punkt er vel å sjekke om flottøren i tanken er hel og pen. M

Må jeg ut med hele pumpa som sitter nedi tanken eller er det en annen måte å gjøre det på? Er det mulig å kortslutte ledningene til måleren, slik at den vil vise full tank hvis den fungerer?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beninmåleren tok kvelden nå i høst og har sjekket kretskortet i instrumenthust og alt så greit ut.

Neste punkt er vel å sjekke om flottøren i tanken er hel og pen. M

Må jeg ut med hele pumpa som sitter nedi tanken eller er det en annen måte å gjøre det på? Er det mulig å kortslutte ledningene til måleren, slik at den vil vise full tank hvis den fungerer?

hvis jeg ikke husker feil så må du nok ut med hele pumpa i den bilen. er ikke veldig mye jobb å ta ut pumpa uansett, risikerer bare å bli litt svimmel av bensinlukta:P men det som kan ha skjedd er nok at "armen" som flotøren er festet på har kilt seg så den står fast. hvertfall er ganske vanlig problem. det du eventuelt kan prøve føst er å sparke kraftig i bensintanken fra undersiden av bilen. hvis ikke det hjelper kan du banke på bensinpumpa før du skrur den ut. om ikke det heller hjelper tror jeg at ejg ville tatt ut pumpa og sjekket=)

håper dette kan være til hjelp=)

Kjører børsje med fire ringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg ikke husker feil så må du nok ut med hele pumpa i den bilen. er ikke veldig mye jobb å ta ut pumpa uansett, risikerer bare å bli litt svimmel av bensinlukta:P men det som kan ha skjedd er nok at "armen" som flotøren er festet på har kilt seg så den står fast. hvertfall er ganske vanlig problem. det du eventuelt kan prøve føst er å sparke kraftig i bensintanken fra undersiden av bilen. hvis ikke det hjelper kan du banke på bensinpumpa før du skrur den ut. om ikke det heller hjelper tror jeg at ejg ville tatt ut pumpa og sjekket=)

håper dette kan være til hjelp=)

Supre og billige tips! Skal prøve dette i morgen. Hvis snøstormen gir seg da.. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får ha lykke til=) skriv hva som var feil når du finner den slik at andre kan lese denne tråden istedefor å legge ut en identisk da=)

JEPP.. Blir bestandig irritert når jeg søker etter tråder der konklusjon eller svaret mangler. Spess de tråder som er flere år gammle.. ehhe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Veel, lenge siden sist :P

Har kortslutta ledningene og fikk full tank, så da er det noe med flottøren. Har åpna tanken og tittet og følt nedi der. Ser at flottøren sitter fast i selve pumpa med noen klips, så jeg må nok ut med hele pumpa for å få den ut. MEN, hvordan i alle dager sitter pumpa fast? den er ikke av typen som henger i lokket eller fast i taket til tanken. har prøvd å skru på den men den løsner ikke, tør heller ikke bruke makt på den uten å vite for sikkert at det er rett måte å få den ut på....

pum.jpg

Her er bilde av pumpa, men viser ikke hvordan den sitter fast...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haynes sier du skal skru løs låseringen av plast og ta den ut med en polygrip hva nå enn det er og vri pumpa mot venstre. >96. Ble nysgjerrig nå, bytta nettopp pumpe på verksted her, ble stående uti gokk så da var det lite tema å gjøre det selv.

Hvordan åpnet du tanket for å se nedi der??

wtf? låsering? polygrip?

Under matta i bagasjerommet, er det et svart metall-lokk med tre skruer. Inni der finner man toppen av tanken med et plastlokk skrudd fast med en plast ring med gjenger. Lokket har inn ut bensinrør og kablene som styrer pumpa og flottøren. :)

åh, låseringer må være den man skrur over lokket til selve tanken :cool:

Endret av krt_

Lenke til kommentar
Del på andre sider