Gå til innhold

Glassfiber fra biltema

Ranger emnet

pettergutt

Anbefalte innlegg

Er vel kanskje derfor at veldig mye av den stylingen man får tak i er så dårlig...? Bare man bøyer det litt så sprekker det. Det kommer ikke av at fiber er dårlig, men av at polyesteren er helt ræva dårlig. Noe som den blir vist man ikke blander rett. BASTA!

Vist du ser på et lamniat i mikroskop så tror jeg du vil bli overrasket..

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutter gutter gutter, hva med å høre på folk som faktisk har peiling?? det er STOOR forskjell på kunskapen til de som leverer "sertifiserte" deler og en "skarve" båtbygger!!! jeg har jobbet noen år med begge delene og kan vel oppsummere det slik at jeg lærte noenting av verdi før jeg kom meg ut av "plastbaljebransjen" og inn et av de svæært få firmaene som driver med produksjon av bland annet deler til bil osv osv

må ikke glemme at det er forskjell på fagfolk og FAGFOLK:)

FIBER-ART.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutter gutter gutter, hva med å høre på folk som faktisk har peiling?? det er STOOR forskjell på kunskapen til de som leverer "sertifiserte" deler og en "skarve" båtbygger!!! jeg har jobbet noen år med begge delene og kan vel oppsummere det slik at jeg lærte noenting av verdi før jeg kom meg ut av "plastbaljebransjen" og inn et av de svæært få firmaene som driver med produksjon av bland annet deler til bil osv osv

må ikke glemme at det er forskjell på fagfolk og FAGFOLK:)

Da snakker vi samme språk!

Etter nesten fire år nede hos Umoe Mandal, så har jeg også lært meg at det er STOOOR forskjell på å bygge en 10 fots Witt med 4 hk Evenrude på og å bygge våpendeler i compositer. Og ikke minst båt på 43 meter med 12 000 KW og som har en maxfart på 60 knopp.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK OK paal! Du kan selvsagt dette best... :) Jeg nekter ikke for at det er slik du sier.

Jeg ser selvsagt den forskjelen, MEN, dette er ikke snakk om å bygge våpen. Påstanden jeg gikk imot i utgangspunktet var at du får en seig masse dersom du blander bitte litt feil i herderen, OG de delene som jeg har laga som skal tåle "store" belastninger som f.eks basskasser og takrenner står like flott i dag som da jeg bygget de.

Det er greit at feil blanding og feil herdeprosess gjør at delene blir mindre holdbare, men en får ikke en seig masse som ikke herder om en blander litt feil, og tross mindre styrke dersom det herder med for mye herder i, så er styrken bra nok. Jeg har ikke noen utdannelse å skilte til her eller noen proff arbeidserfaring, men ikke kom å fortell meg at jeg ikke kan noe om dette, og er påståelig som det blir hintet til her :) for jeg vet at de tinga jeg har bygget er bra nok for de applikasjonene de skal være. Jeg bygger ikke våpen, men støper litt fiber av og til.

For all del, jeg mener ikke å være furten, jeg må bare få klare opp i hva jeg mener så jeg ikke blir ståendes som en intetvitende idiot pga noen missforståelser. Jeg pleier å være rimelig, og ikke påståelig, selv om det hender av og til beklageligvis, men i dette tilfellet snakker jeg ut fra egen erfaring, og med støtte i informasjon fra en mangeårig proff her i nærheten. :) Basta :) hehe

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Fan! Er Jeg God Eller Er Jeg God??:win

(ironi for den som ikke skjønner det)

Jeg blander også på slump, og ting herder med både 0,8% herder og 10% herder.

Men for å holde seg inna for det som er annbefalt trenger man ikke å være professor eller fagmann.

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Lenke til kommentar
Del på andre sider