VolvoR-Sport Skrevet Januar 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2009 Skal montere 16v topp på min B230FT. planlegger å kjøre med hydrauliske løftere, har hørt at oljepumpen ikke klarer å levere nok olje da? noen tips til hvilken oljepumpe jeg bør kjøre med? mye arbeid å bygge om til mekaniske løftere i såfall? evt guide? :) Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 ingen som vet? Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_power_ Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 vet at folk har kjørt med underspyling og hyd 16V på fk, har fungert det men med lite trykk på tomgang, men skal gå, eller så har du du jo muligheten for og kjøre b234 blokk, og sette underspyling på den. og lage tur og retur på den blokka. like bra den har jeg hørt, Siter ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt* volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt* volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot* Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Hva med å få tak i oljepumpe fra b234 da? Eller er det samme pumpa som står i b230? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Går det ikke ann å få tak i noen high flow oljepumper for B230 blokka da? Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Jeg har ihvertfall ikke hørt om high flowpumper til b230.. Vet det går an å shimse opp trykket, men.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_power_ Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 hjelper ikke og ha høyt trykk når det er mengden med olje flow som holder igjenn, b234 oljepumpe passer ikke i b230 blokk, og den flower mer mengde enn b230 pumper gjør, skyt meg vist jeg tar feil Siter ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt* volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt* volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot* Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Er ikke b230-blokka og b234-blokka lik da? Eneste som skiller dem er toppen? Correct me if im wrong.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lurepåmye Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Er ikke b230-blokka og b234-blokka lik da? Eneste som skiller dem er toppen? Correct me if im wrong..nei de er ikke like.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Har selv bygd på 230FK blokk og 16v topp, hyd.løftere, turbo og underspyling. Der går fint, lite olje trykk på tomgang men det er nokk. Mulig det finnes en rally 230 pumpe som klarer litt ekstra Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_power_ Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 men en kan jo kutte ut underspyling, så får en nok olje, er ikke så forbanna viktig med underspyling har jeg hørt, så lenge en velger riktig stempler og annet av deler, var det jeg fikk som svar ifra vs eller krb husker ikke helt Siter ford granada 2,8i. *solgt*,ford escort*solgt* volvo 240 90mod *solgt* volvo 740turbo*solgt* volvo 240tic lekebilen:)volvo91mod*skrot* Pajero90 kort 2,5tdi bruksbil tigger alu/syrefast/svartstål pm om det er no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoR-Sport Skrevet Januar 11, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 takk for svar folkens! har ikke underspyling på min motor. så skal bare ha nok olje til motoren, turbo'n og toppen. Siter -Volvo 245 16v Turbo Prosjekt- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 og har du kulelagret turbo går det jo enda mindre olje enn på en med glidelager Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Kjører med høyvolumpumpe fra fk motor på min 16v med underspyling hydrulinske ventiltrykkere og turbo. Har ikke noe problem med oljetrykket eller oljemengde. man kan shimse opp trykke litt men ingen fordel med for høyt trykk. bedre med et stabilt trykk på 3 bar enn et på 5 bar. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 ikke vitsi å shimse nei. skal gå greit med std pumpe. litt lavt trykk på tomgang da men ikke no skadelig. og underspyling er egentli IKKE en nødvendihet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.