Gå til innhold

APEX senkesett

Ranger emnet

Yoneck

Anbefalte innlegg

Er det noen som kjenner til APEX senkesett? Er de brukbare? Jeg lurte på å kjøpe et sånt (har fått tilbud på et billig) til mercen for å få den litt stivere enn den er nå (orginalfjærer). Kan en forvente at sånne siger? Er APEX et typisk billig-merke? Jeg har absolutt ikke peil på senkesett fra før, så er det noe jeg burde vite, er det bare å spytte ut..

--

fS

'92 MB 300 TD Turbo

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod på en Prelude jeg hadde for et par år siden. Skulle være 35 mm senking på den jfr papirer og vognkort, men jeg målte den til ca 65-70mm. De fjærene satte seg etterhvert så det ut som, men jeg kjente aldri at demperene slo i bånn. Man får man en litt annen kjørestil med en så lav bil, og tar det svært med ro over ujevnheter. Den Luden var lav... Igrunnen bare slitsomt da den subbet konstant vinterstid hvis jeg kjørte i sporene.

Glemte å si: den satt som tyggis med superlim på veien!! Har ikke kjent maken til veigrep, selv om svært mange påstår den skal bli helt håpløs med tanke på firehjulsstyringen og ekstreme cambervinkler bak.

- 99 530dat

- 05 AC F7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OMR

Det stod på en Prelude jeg hadde for et par år siden. Skulle være 35 mm senking på den jfr papirer og vognkort, men jeg målte den til ca 65-70mm. De fjærene satte seg etterhvert så det ut som, men jeg kjente aldri at demperene slo i bånn. Man får man en litt annen kjørestil med en så lav bil, og tar det svært med ro over ujevnheter. Den Luden var lav... Igrunnen bare slitsomt da den subbet konstant vinterstid hvis jeg kjørte i sporene.

Glemte å si: den satt som tyggis med superlim på veien!! Har ikke kjent maken til veigrep, selv om svært mange påstår den skal bli helt håpløs med tanke på firehjulsstyringen og ekstreme cambervinkler bak.

Huff, da.. Altfor lav bil vil jeg ikke ha. Da kunne jeg heller beholdt den som den var. (se http://www.ascona.no/bil/300tdt , de nederse er fra før jeg satt på orginale fjærer. Får håpe det ikke er værre enn at det kan justeres med puter. Kjøre sidelengs over fartsdumper og sånt blir liksom litt for dumt.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Neida! :) :) :)

Joda !

Junior på 4 år greide faktisk å spørre meg : "hvorfor ligger bilen din??"

Bilen skal fortsatt være en bruksgjenstand, og jeg har en h*****es veg opp til hytta. Egentlig burde jeg ha beholdt patrolen, men det ble litt dumt i lengden. Dessuten ser det bare dumt ut når den er skamsenket.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider