Gå til innhold

Er dette normal drit? Innsug

Ranger emnet


krt_

Anbefalte innlegg

Har store problemer med at bilen dør på tomgang og går hakker osv periodisk. Har skiftet alt av fliter og har ikke luftmengdemåler eller veivakselføler. har strammet alle slanger osv. gått over diverse ledninger og tenningsdeler.

 

Tok av "huset" over innsprøytningen (eller hva det nå kalles) og fant ut at det var fullt av olje/drit.

 

Ser dette normalt ut?

 

08012009189.jpg

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en ledning du har satt på feil eller noe, denne typen onepoint inj skal ha en pluss kabel på en tomgangsdyse

for å starte tar jeg ikke alt for feil. Hadde en passat 95 mod, og hadde samme prob der i allefall.Var ledningsbrud der da ;)

 

Er normal med litt dritt oppi der ja, da åndingen ifra toppdekselet går inn på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en ledning du har satt på feil eller noe, denne typen onepoint inj skal ha en pluss kabel på en tomgangsdyse

for å starte tar jeg ikke alt for feil. Hadde en passat 95 mod, og hadde samme prob der i allefall.Var ledningsbrud der da ;)

 

Er normal med litt dritt oppi der ja, da åndingen ifra toppdekselet går inn på dette.

 

Okei, får se over en gang til. Var redd for at det ikke kommer nok bensin til, men ser at det ligger penty bensin i slangen og inntaket.

 

Tomgangsdysen er den sorte saken vi ser på bilde?

 

Update, har vært ute nå og skrudd opp innsuget, har målt alle kontakter til innsuget og alt så normalt ut. har sjekket at bensinen kommer seg gjennom systemet.

 

Det eneste jeg kan tenke meg til er at den rett og slett ikke får nok bensin.. Vet jeg har noe tull med bensinpumpen fra før så... men var rart at bilen ikke ville starte etter jeg gjorde rent innsuget.. men kan og være en tilfeldighet.

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde skru opp den saken som er festa med 4 torx skruer. Den justerer bensintrykket og jeg hadde vanvittig mye drit i den.

Lenge sidenjeg har skrudd på detta nå, men du kan skru av det lille dekselet på dysa og se om ledningene er hele.

01 Nissan Navara

96 Yamaha V-Max 500 DX

X 97 Opel Vectra B 1,7 TD (brent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde skru opp den saken som er festa med 4 torx skruer. Den justerer bensintrykket og jeg hadde vanvittig mye drit i den.

Lenge sidenjeg har skrudd på detta nå, men du kan skru av det lille dekselet på dysa og se om ledningene er hele.

 

Skrudde opp den saken i går, turte ikke å fikle så mye med den. var temmelig dritete ja. gjorde rent der fjæra sitter men tok ikke opp den papp plata eller hva det nå var :P

 

Målte ledningene og alt var som normalt. Gir snart opp...

 

Men tok også opp det tannhjulet som speedometer wiren/kabelen går ned i girkassen. Undersøkte den og satt den på plass igjen, kan dette ha noe med at den ikke vil starte?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting med det å gjøre nei.

men hva med pakinga forgasseren står på? Den pleier å morkne og lage feil blandingsforhold pga sprekker.

 

Er det ikke antydning til start/gnist, noenting?

 

Vel, skrudde ut den første pluggen i går for å prøve å se etter knist, fikk meg en skikkelig karamell i samme slengen :P men pluggene så noe "rustede" ut. Altså tegn på at de er slitte. Men de var skiftet i høst, så dette var rart..

 

Er det mulig å måle OHM i pluggledningene? Prøvde dette i går, men ikke ikke noe utslag. kan alle være gåen eller er det rett og slett ikke mulig å måle de?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valig motstand i pluggledningene er vel 5k Ohm.

 

Har bilen stått lenge?

Hadde en audi 80 med rusta plugger og da var det ikke sjangs for å få statet den.

Den hadde stått stille en god stund.

Nye plugger så kom den på første kjinnet.

01 Nissan Navara

96 Yamaha V-Max 500 DX

X 97 Opel Vectra B 1,7 TD (brent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valig motstand i pluggledningene er vel 5k Ohm.

 

Har bilen stått lenge?

Hadde en audi 80 med rusta plugger og da var det ikke sjangs for å få statet den.

Den hadde stått stille en god stund.

Nye plugger så kom den på første kjinnet.

 

Bilen har ikke stått lenge. siden dagen før :P

 

Forsøkte som sagt å måle ledningene, men fikk ikke utslag. Kan selvfølgelig være pga. elektroden ikke nådde helt inn til selve lederen.

 

Har forsten lastet inn feilkoder via VAG-com og fikk opp;

 

00282 - Throttle Position Actuator (V60): Implausible Signal

 

og

 

00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40): No Signal

 

 

ser at det står no signal, men det er da i såfall utrolig tilfeldig at den ikke vil starte rett etter jeg har hatt oppe hele innsuget og speedowiren :p

 

Hadde også inne Throttle Position Actuator her og gjorde den ren og testet den med et batteri, den surret og gikk som bare det.

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. Detta var merkelig. :deng

En annen ting som var veldig slitt på min var TPS'en.

Den burde du kansje tatt en kikk på. Har den ikke kontakt der så er det mye som ikke fungerer.

Svart deksel på motsatt side av gassvaieren. går en plugg inn der med 3 eller 4 ledninger.

01 Nissan Navara

96 Yamaha V-Max 500 DX

X 97 Opel Vectra B 1,7 TD (brent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm. Detta var merkelig. :deng

En annen ting som var veldig slitt på min var TPS'en.

Den burde du kansje tatt en kikk på. Har den ikke kontakt der så er det mye som ikke fungerer.

Svart deksel på motsatt side av gassvaieren. går en plugg inn der med 3 eller 4 ledninger.

 

Den ser ikke ut til å være slit eller skitten.. Men er det meningen at den "følepinnen" skal stå helt til en side mens motoren er stoppet? for på min står den ca midt på siden gasspjelet ikke lukker seg helt. Kan dette ha noe med at den ikke vil starte?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår