Gå til innhold

Lakkforsegling

Ranger emnet


backup

Anbefalte innlegg

Hvis du har tid og lyst; gjør det selv. Permashine, Ditec osv er greit nok for de som ikke steller med bilen selv, men det beste resultatet får du som regel når du gjør det selv ;)

Det finnes vanvittig mange bra produkter på markedet; både for profesjonelle og forbrukere. Jeg jobber selv med Meguiar's og NanoLotus så jeg blir jo litt "partisk," men f.eks Duragloss og Swissvax har også veldig bra produkter.

 

Har du tilgang til varm garasje er det ikke noe problem å gjøre jobben selv, så lenge temperaturen er over ca 15 grader.

'00 Mercedes ML konebil

'98 Mercedes C220 arbeidsbil

'94 Fiat Coupe 16V morobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, velkommen til forumet. Eg er ein av dei som er blitt bitt av bilpleie. Det er utruligt mykje å lære! Her på forumet er det fleire som har skikkelig peiling på bilpleie. kazzper er ein av dei. Bestemmer du deg for å stelle med bilen sjøl, får du nok masse gode tips her. Vil du la andre stelle med bilen din, er det sikkert fleire her på forumet som kan ta det, eller tipse om andre som har skikkeligt peiling på bilpleie!

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ren lakkforsegling ville jeg tatt f.eks "Meguiars 21 2.0", "Duragloss 111" eller "jetseal 109". Produktene finner du hos Godkjemi.com eller Scandicshine.no.

Husk at medlemmer av DCN (detailersclub.no) har 10% rabatt + gratis frakt hvis du handler for over 1000.- hos Godkjemi.

 

Hvis du skal begynne å gjøre ting selv ville jeg absolutt tatt en titt på DCN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har ny bil, trenger du ingen korrigering, her er det vel bare en grundig vask for så å legge på forsegling som gjelder

 

Lakkforsegling legger du lett på for hånd

 

Kan anbefale deg CG Jetseal (fra Scandicshine)

 

Den er lett å jobbe med, og herder raskt. Legg 2 lag med denne, så har du en forsegling som holder en stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår