backup Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Hei Ny i forumet. Ser at mange har peiling på vedlikehold av lakk. Helt ny bil ved årskiftet. Har sjekket noe. Valgets kval. Permashine, Ditec, Toughguard, Glare eller Meguiars. Selv om passert de 60 liker å stelle bil. Gode råd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kazzper Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Hvis du har tid og lyst; gjør det selv. Permashine, Ditec osv er greit nok for de som ikke steller med bilen selv, men det beste resultatet får du som regel når du gjør det selv ;) Det finnes vanvittig mange bra produkter på markedet; både for profesjonelle og forbrukere. Jeg jobber selv med Meguiar's og NanoLotus så jeg blir jo litt "partisk," men f.eks Duragloss og Swissvax har også veldig bra produkter. Har du tilgang til varm garasje er det ikke noe problem å gjøre jobben selv, så lenge temperaturen er over ca 15 grader. Siter '00 Mercedes ML konebil '98 Mercedes C220 arbeidsbil '94 Fiat Coupe 16V morobil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 Hallo, velkommen til forumet. Eg er ein av dei som er blitt bitt av bilpleie. Det er utruligt mykje å lære! Her på forumet er det fleire som har skikkelig peiling på bilpleie. kazzper er ein av dei. Bestemmer du deg for å stelle med bilen sjøl, får du nok masse gode tips her. Vil du la andre stelle med bilen din, er det sikkert fleire her på forumet som kan ta det, eller tipse om andre som har skikkeligt peiling på bilpleie! Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
backup Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Takk for det kazzper. Da er det bare å få satt opp en handleliste med det en trenger. Ser at Jegard har brukbare priser på Meguiar's Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Som ren lakkforsegling ville jeg tatt f.eks "Meguiars 21 2.0", "Duragloss 111" eller "jetseal 109". Produktene finner du hos Godkjemi.com eller Scandicshine.no. Husk at medlemmer av DCN (detailersclub.no) har 10% rabatt + gratis frakt hvis du handler for over 1000.- hos Godkjemi. Hvis du skal begynne å gjøre ting selv ville jeg absolutt tatt en titt på DCN. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
backup Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Er det greit å gjøre det for det hånd eller trengs det maskin? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Er det greit å gjøre det for det hånd eller trengs det maskin? Kan godt gjøres for hånd ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
clutch Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Siden du har ny bil, trenger du ingen korrigering, her er det vel bare en grundig vask for så å legge på forsegling som gjelder Lakkforsegling legger du lett på for hånd Kan anbefale deg CG Jetseal (fra Scandicshine) Den er lett å jobbe med, og herder raskt. Legg 2 lag med denne, så har du en forsegling som holder en stund Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg