Gå til innhold

CC på dyser

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

Sitter her å setter opp ett noe lunde prisoverslag / hva jeg trenger på maskina. Har kommet til dysene nå, å da lurer jeg på hvor mange cc jeg bør gå for..

 

Tenkt å kjøre med blokk som er borra til første overdim, 2,5 veiv, 16v og datasprut. Rundt 1.5kg i trykk..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mange gamp det er forsvarlig å legge seg på med det oppsettet. Men jeg har planer om å ha en kjørbar motor som ikke må bli overhala hvert år. Så vist enn sier maks hk uttak med holdbarhet på 98blyfri.

 

Har tenkt på "r-dyser" så et sted rundt 1000cc er det tallet jeg har surrende rundt i huet.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor mange gamp det er forsvarlig å legge seg på med det oppsettet. Men jeg har planer om å ha en kjørbar motor som ikke må bli overhala hvert år. Så vist enn sier maks hk uttak med holdbarhet på 98blyfri.

 

Har tenkt på "r-dyser" så et sted rundt 1000cc er det tallet jeg har surrende rundt i huet.

 

R-dyser er jo langt unna 1000cc, de er jo ikke halvparten en gang.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da huska jeg feil, mente r-dysene var på rundt 900cc men er det 600cc dem er på da? Or?

 

Men uansett, er det et forsvarlig valg å legge seg på rundt 600-700cc da? Vist jeg legger max hk uttaket på rundt 500hk?

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at R-dysene blir kalt 968 dyser er pga sluttnr på dysene.

 

Valget tror jeg blir fint. Er jo bare å ha en justerbar linjær BTR, slik at du kan senke trykket om de blir hakket for store.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at R-dysene blir kalt 968 dyser er pga sluttnr på dysene.

 

Valget tror jeg blir fint. Er jo bare å ha en justerbar linjær BTR, slik at du kan senke trykket om de blir hakket for store.

 

 

Er vel strengt tatt bedre å velge litt for store dyser og få sprutet mappet skikkelig, i stedet for å jalle det til justerbar fpr

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel strengt tatt bedre å velge litt for store dyser og få sprutet mappet skikkelig, i stedet for å jalle det til justerbar fpr

 

det jeg mente var å velge for store, og om det blir for stort, så justere NED bensintrykket.

 

Og R-dysene er bare rundt 450cc exerqtor. husler ikke eksakt. De holder vel til 350-370hk ca vil jeg tro.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er litt små for det uttaket du ser for deg. Bedre å gå for store, og mappe riktig som det blir nevnt ovenfor her. Det er bare bra at dysene ikke går opp mot full utnyttelse. Da forstøver de ikke drivstoffet som de skal, siden de blir nesten konstant stående åpen.

http://www.volvo-racing.i2.no

Volvo 242 Turbo

Volvo 242 Turbo banebil 1984

Volvo 244 Arbeidsbil/Reservebil 1987

BMW 320d touring E46 2001(Familiebilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår