texas_ranger Skrevet Januar 8, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2009 heisann i går kveld var jeg ute på vakt utrykkning fra jobb, det var ett sikring skap på sanden senter (nye senteret i byen) som det lokta svært svidd av. parkerte i kjeleren i bygget og gikk opp og kikka, feilen var det at det var dårlig trekkt til, og varmgangen var såpass kraftig at når jeg holdt hånda 5 cm fra skruen så var det som og holde den over ett stearin lys. kjørte som en galning avgårde for og få tak i nye deler og kom tilbake og parkerte på samma plassen, bileten hadde løpt ut, jeg var tom for småpenger, og automaten ville ikke ta kortet mitt. i og med at jeg hadde dårlig tid og det var en sværdeles stor brannfare vedrørende feilen i sikrings skapet så tak jeg bare verktøyet og løp avgårde. skreiv en lap i ruta om hvorfor jeg ikke hadde betalt og la ved visitt kortet mitt.. kom ned etter at jeg var feridg og faren var over og da hadde jeg fått 700 kr :O i bot. hvordan skal jeg gå frem for og klage på dette? vet at jeg skulle ha betalt, vet at jeg skulle sakt i fra om at automaten ikke tok kortet mitt, men det var ikke akkurat det som sto i hauet mitt da, det var og få fiksa feilen før noe tok fyr. har bilde av hovedsikringen jeg bytta om det kan være til noen hjelp. takker for tips og svar :P Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waxman Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Dette lukter nødrett lang vei. Forklar situasjonen, så bør det ordne seg. Straffeloven § 17. Nødrett En handling som ellers ville være straffbar, er lovlig når a) den blir foretatt for å redde liv, helse, eiendom eller en annen interesse fra en fare for skade som ikke kan avverges på annen rimelig måte, og b) denne skaderisikoen er langt større enn skaderisikoen ved handlingen. Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Et tips når du skal skrive klagebrev, som gir deg større sjanse for å nå frem. Ta en kikk i norskbøkene. Spesielt kapitlene om tegnsetting og stor bokstav. Til moderator: Jeg veit du har lyst til å utestenge meg for å skrive dette. Ta deg en fem-minutter og tenk over saken en gang til først. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Et tips når du skal skrive klagebrev, som gir deg større sjanse for å nå frem. Ta en kikk i norskbøkene. Spesielt kapitlene om tegnsetting og stor bokstav. Til moderator: Jeg veit du har lyst til å utestenge meg for å skrive dette. Ta deg en fem-minutter og tenk over saken en gang til først. ta deg ei pille. er ikke alle som er språkforskere som deg. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Insteboe Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Ingen kan påstå at han ikke har rett. Personer som klarer å formulere seg på en god måte med et godt utviklet vokabular er respekterte i samfunnet. De i andre enden av skalaen blir hånet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Du skriver et brev til parkeringsselskapet (ofte Q-park..) og forklarer situasjonen, så ordner det seg. De tar deg selvfølgelig mer serriøst om du skriver korrekt en viss du skriver slurvete me mase småfæil. Har selv klaga på parkeringsbøter og fikk alltid medhold, enten fra parkeringsselskapet eller fra parkeringsklagenemda (som du må sende klage til om du ikke får medhold av parkeringsselskapet).. Om du kommer så langt at du må sende brev til sistnevnte så kan du banne på at du får medhold, for parkeringsselskapet har sjelden tid til å la en av deres ansatte møte i parkeringsklagenemda når gevinsten er så liten. Går nok din vei detta her! Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Devil Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Jeg fikk parkeringsbot når jeg var på jobb og hadde samme situasjon som deg texas-ranger. Jeg stillte opp på kontoret de hadde i nærheten og hadde med meg sjefen med bevis på hva som jeg hadde gjort og forklart de at minibank kortet mitt ikke funket i den parkeringsautomaten og ikke hadde småpenger. Og da fikk jeg annulert boten som jeg fikk. Så jeg ville ha prøvd og stillt opp med den delen og hvis den som sendte deg på det oppdraget har mulighet til å være med deg så hjelper det. Det gjorde værtfall det til meg. Siter low and slow, is how it goes low and slow, plowing snow. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Litt OT men jeg synes det er forkastelig når butikker og sykehus tar betalt for at du skal få parkere.. On topic: Det virker som parkeringsselksapet mener at du heller burde vente med å fikse til det har brent opp eller til du har vekslepenger. Idiotisk parkeringsvakt. Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Januar 15, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 har sent inn klage nå, og lakt ved bilde av den hovedsikringen jeg bytta som var MEGET sotet samt AL overgangs klemmene, så venter spent på svar nå, er ikke dette noe som de tar opp på "fredagsmøtet"? takker for gode tips Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waxman Skrevet Januar 15, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2009 Et par bilder hjelper deg nok lite. Legg ved bekreftelse fra arbeidsgiver og oppdragsgiver. Det vil nok telle sterkere. Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Villstyring Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 har sent inn klage nå, og lakt ved bilde av den hovedsikringen jeg bytta som var MEGET sotet samt AL overgangs klemmene, så venter spent på svar nå, er ikke dette noe som de tar opp på "fredagsmøtet"? takker for gode tips De gangene jeg har sendt inn klage har det tatt 1-2 uker før jeg har fått svar, så det går relativt kjapt:) Siter ~Wild Racing~ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Dette lukter nødrett lang vei. Forklar situasjonen, så bør det ordne seg. Straffeloven § 17. Nødrett En handling som ellers ville være straffbar, er lovlig når a) den blir foretatt for å redde liv, helse, eiendom eller en annen interesse fra en fare for skade som ikke kan avverges på annen rimelig måte, og b) denne skaderisikoen er langt større enn skaderisikoen ved handlingen. For at det skal være snakk om nødrett må det jo være foretatt en straffbar handling og det er det jo ikke her. Hvis det ikke hjelper med en klage til parkeringsselskapet kan du jo sende et brev til senterledelsen, kanskje de er storsinnet og betaler boten når de skjønner at parkeringsselskapet de har "leid inn" ikke kan utvise litt skjønn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansien Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 For at det skal være snakk om nødrett må det jo være foretatt en straffbar handling og det er det jo ikke her. Hvis det ikke hjelper med en klage til parkeringsselskapet kan du jo sende et brev til senterledelsen, kanskje de er storsinnet og betaler boten når de skjønner at parkeringsselskapet de har "leid inn" ikke kan utvise litt skjønn. Han kom dit for å hindre skade på eiendom? Siter '09 Ford Ranger '91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjas&mas Skrevet Januar 20, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2009 Han kom dit for å hindre skade på eiendom? Ja men det er jo ingen straffbar handling er det vel? For at det skal være snakk om nødrett må det jo være foretatt en straffbar handling, feilparkering i et privat parkeringshus er jo ikke straffbart, ergo ingen nødrett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Ja men det er jo ingen straffbar handling er det vel? For at det skal være snakk om nødrett må det jo være foretatt en straffbar handling, feilparkering i et privat parkeringshus er jo ikke straffbart, ergo ingen nødrett. Hvorfor straffes man med en bot da? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg