Fres Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Siden vi er inne på rare ting om dagen så lurer jeg veldig på hvor høyt en flue kan fly? Med tanke på tynnere luft osv.. Har alltid hatt lyst til å ha en flue i ett glass og åpne glasset utenfor vinduet på en skyskraper. Ville fluen da hatt så lite luft under vingene at den hadde falt ned til mellom 5-10m over bakken? Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sandmo Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Den flyr hvertfall høyere enn deg og lavere enn SAS;) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Vet ikke hvor høyt de flyr, men de flyr i gjennomsnitt av 30km/t i opptil 30 timer. Dette tilsvarer rundt 900km, eller mer dersom fluen har hatt medvind... Kilde: Wikipedia/Nrk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Hvor høyt kan et lite fly? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 cirka 1000... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 En flue kan fly dobbelt så høyt som halvparten. Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Vet ikke hvor høyt de flyr, men de flyr i gjennomsnitt av 30km/t i opptil 30 timer. Dette tilsvarer rundt 900km, eller mer dersom fluen har hatt medvind... Kilde: Wikipedia/Nrk. Informativt! :) Men jeg vil gjerne vite om noen av dere kan huske å ha sett en flue over takhøyde før? hmm Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Husker jeg så en i sommer.. Satt på taket og rensket mose, imens den plaget vettet av meg med å fly inn og ut av ørene mine.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Temur Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Fant også et ordtak ( svenskt da ) Oversatt til norsk.. En flue flyr ei høyere enn månen ryr. Etter et raskt oppslag i gammelnorskordbok kom man fram til at ryr også betyr står, (eller også prostituert) Så om vi tipper tilbake til den tiden da de trodde jorden var flat og månen stod opp om natten, kan vi tippe rundt 4-500 fot. Altså 150-200m.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Dææven nå ble jeg mektig imponert! Takk! :) Edit: Knallbra oppsumert BTW! Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 hehe vist du putter en flue i frysern kan du binde en snor te beina på den når den er frossa ned, og når den har tint igjen så voila.. flue i band, fint til lange ensome søndagsturer. Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 hehe vist du putter en flue i frysern kan du binde en snor te beina på den når den er frossa ned, og når den har tint igjen så voila.. flue i band, fint til lange ensome søndagsturer. Flyr den da, eller henger den bare slapt nederst i snora? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sandersen Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 kommer helt an på snora det, tror ikke det går med hyssing akkurat :) men en liten sytråd derimot.. sørg for og skaffe en skikkelig boleflue Siter MTech2Sterlingsilber Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henne Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 kommer helt an på snora det, tror ikke det går med hyssing akkurat :) men en liten sytråd derimot.. sørg for og skaffe en skikkelig boleflue Hvilken type bæsj blir de sterkest av da? Ettersom du har så peil.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Mosquitoes: lay up to 300 eggs at a time, fly across 150 miles in their lifetime, range from sea level to altitudes as high as 10,800 feet (3,600 meters), develop from egg to adulthood in 4 to 7 days Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg