B250 Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Fikk trøbbel med forgasser her tidligere og gikk til brå-innkjøp av en Holley forgasser som eier ikke visste stort om. Litt impuls må man jo ha, og da den kom viste det seg å være en Holley 650 dobbelpumper #4777-4. Gasseren skulle funke bra. Choke-spjellet er riktignok fjerna. Ikke at det gjør noe for min del. Men så til saken da. Jeg har altså en "litt oppskremt" 350 med 350 aut, ikke noe voldsomme greier tror jeg, men den går helt greit. I utgangspunktet burde det være ok med 650 cfm på denne, hadde 600 uten at det var noe problem, men tidligere har jeg brukt vakumstyrt sekundær. Har forstått at mekanisk ikke er særlig greit på automat. Er det noen som har erfaring med dette? Burde jeg droppe å montere, eller kan det fungere "greit". Jeg regner med at det er ved godt pådrag og girskifte trøbbel kan oppstå. Utvekslinga er for øvrig ganske kortbeint, så det kan kanskje funke likevel? Evt, dersom dette kan virke som hasardiøse greier, er det noen som har en bra 650 cfm eller mindre med vakumstyrt sekundær å selge? Evt bytte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bead-lock Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Tror du har noen dårlige venner...:deng Aldri hørt om at det blir plunder med DB gasser og automat...aldrig jeg opplevd...:D Smell på gasseren og gi gass... Kan gi noe mere bensinforbruk...men du får igjen mere action da DU bestemmer at motoren skal ha bensin, ikke når vackumet har lyst til å gi motoren ekstra bensin...:D Siter Min hjemmeside... http://www.lefsa.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MoFoCo Skrevet Januar 9, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Fattern har hatt en del æmcars, alle med automat, og han avskydde gassere med vacuum sekundær. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B250 Skrevet Januar 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2009 Ser man det, da er det jo ingen problem da jo. Da blir det 650 dobbelpumper så snart det lar seg gjøre. Tusen takk for svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg