Gå til innhold

Varig rustbeskyttelse av grenrør (manifoil)

Ranger emnet

Bluum

Anbefalte innlegg

Löwens i Sverige har en coating som sprøytes på, varmes langsomt opp (varmepistol f. eks. ) etter at den er støvtørr, så kan man montere den. Så herder den til et nesten keramisk lag når den varmes ytterligere ved bruk.. Skulle visst håndtere 2000ºF. Hvilket er 1093ºC... Men da må den være helt rustfri og helst sand / glassblåst før man har det på.. Dog vil manifolden fremdeles ruste. Fra innsiden. Så for livslengdens skyld så skiller det ikke så enormt. Frykter man for den og skal ha bilen lenge, så kjøp rustfri manifold, ditto eksosanlegg og oppheng i PUR. Da varer det lenger enn bilen.. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer for å slippe at det skal ruste så mye at festet ryker, men det ruster nok ikke så fort.

Vurderer likevel å kjøpe den sprayboksen fra CRC og ha på litt akkurat rundt skjøten, der hvor jeg pusser vekk rust.

regner ikke med at jeg vil oppnå temperaturer over 600 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da satser jeg på den boksen. Skal tros alt bare ta på i den enden lengst vekk fra motoren.

Men hva egner seg til fjerning av sot inni manifolden?

Pussa vekk en del i åpningene med dremelen, men det er begrensa hvor langt inn jeg kommer med den, så jeg tenkte kanskje plumbo eller kaustisk soda kan være noe å bruke for å fjærne soten ...

Noen inspill til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider