Gå til innhold

Sutretråd/ utlufting av fustrasjon...

Ranger emnet

krt_

Anbefalte innlegg

Her kommer lista med feil per. dags dato;

1. -Starter ikke i det HELE tatt!
  2. -Låsesylinder til bagasjerommlokket
  3. -Lysdioer til instrumentpanelet 2stk
  4. -Tåkelys glass knust
  5. -Airbaglyset lyser periodisk
  6. -Fusker/ dør på tomgang
  7. -Tankmåler fungerer ikke
  8. -Speedometeret fungerer ikke

Noe av det der kan du jo fikse sjøl.

Tipper fordelerlokk og rotor er helt nedkjørt, koster vel bare noen hundrelapper i deler på mekonomen. Da får du typisk sånne symptomer, begynner å fuske på tomgang og til slutt går den ikke.

Derfra og ut klarer du deg jo fint bare du først har fått motoren i gang, da er det mye lettere med motivasjon.

Dette airbaglyset foreslår jeg du driter i. Låsesylinder likeså, bare å la være å bry seg med. Lys i dashen og tåkelysglass fikser du nå vel fort.

Så må du jo se om du gidder å bry deg med speedometeret og tankmåleren. Enten kan du jo bare sørge for full tank hele tida, og kjøre like fort som andre eller så kan du jo bruke energi på det. Er jo bare to ting som kan være galt, enten selve meteret eller kilden, ikke sant. Tankmåleren tipper jeg er den der flottørmekanismen, går an å bytte men helst når du har omtrent tom tank, og koster ca 1500...

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det måtte komme...

Alle de tingene tar litt tid da, og det blir nok penger av det og. Og nå alt er fikset, tar det ikke lang tid før noe kommer tilbake. Jeg hadde en 88 modell mitusbishi galant en gang, den hadde masse elektrisk utstyr,og automatgir. Og vet dere hva? Alt virka, jeg kunne låse opp bilen i 20minus, og alle dørene fulgte med. vindusheisene virka, og automatkassa funka like bra etter 20 år uten vedlikehold. Tankmåleren og tempmåleren virka også. Hvorfor klarte mitsubishi dette på 80-tallet, når ikke VAG-konsernet klarer det enda? Jeg syns det er helt utrolig,med tanke på at VAG-konsernet er et av verdens største...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..

Vel, alt dette er vel bagateller foruten startproblemet. Men trengte alt å komme stortsett samtidig? Alle disse probleme er jo uproblematisk å få fikset osv, men når de alle kommer samtidig over en svært kort periode blir man litt overvelmet over alle problemene.

Det man er mest avhenging av er jo speedometert og tankmåleren. Tankmåleren er jo ikke noe problem siden man fyller full tank hele tiden og teller kilometer. Men kunne ikke noe ventet til sommeren når det er VARMT i været??!?!?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Mondeo sier er vel kanskje sant,MEN dette gjelder også for mange andre bilmerker..

F.eks de som kjører volvo! :doh

Btw,dørhåndtakene og sentrallåsen min er ikke god når grader'n kryper mot 0..

hmm... er nok noe feil på volvo og, men det fine med dei er at du kan fikse nesten alt sjøl, hvertfall på litt eldre modeller.. trenger ikkje bruke 10k som ein sa, på verkstedregninger:p å ville heller hatt ett amerikansk dieselsluk enn en passat for å være erlig :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen mr.pingpong.

Du bor altså meg på en plass langt nord, depressiv plass på vintern, da sola ikke gløtter over fjella engang.

Var der oppe i forbindelse med et par oppdrettsanlegg ved Digermulen for 3 uker siden. Man tappes fort for energi når man såvidt ser dagslyset.

OT, tror mye av det elektriske anlegget ditt har grilla litt. Spenningsregulator kan lage mye krøll.

Kanskje denne har begynt å tulle med motorstyring?

Airbag kan lyse grunnet dårlig kontakt i forbindelser ut mot luftposene.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jamen mr.pingpong.

Du bor altså meg på en plass langt nord, depressiv plass på vintern, da sola ikke gløtter over fjella engang.

Var der oppe i forbindelse med et par oppdrettsanlegg ved Digermulen for 3 uker siden. Man tappes fort for energi når man såvidt ser dagslyset.

OT, tror mye av det elektriske anlegget ditt har grilla litt. Spenningsregulator kan lage mye krøll.

Kanskje denne har begynt å tulle med motorstyring?

Airbag kan lyse grunnet dårlig kontakt i forbindelser ut mot luftposene.

Bra du minner meg på at det er depresivt her i mørketiden, den hadde nok vært lettere å takle hvis bilen hadde fungert som den skulle.. Men skal ikke klage, den ser jo dekorativ ut der den står nede i veien til pynt og inspirasjon. Spenningsregulatoren sier du? hvor sitter denne? kan den testets/sjekkes for å se om den fusker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske vanlig innstilling blant VAG eiere det. Bilene ramler fra hverandre, men det er alikevel verdens beste biler

Vel...dette gjelder ikke bare passateiere...Dette er vel gjengs for alle som er litt glad i bilen sin...Det finnes nok av folk som meder ladaer og andre ukurante biler er verdens beste biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at Vag biler har mye feil med det elektriske er jo et faktum, men hva med Mercedes da? 210 modellene deres rusta jo istykker bare man så hardt på dem! Det er vel feil med mange biler, så jeg tror faktisk ikke Vag er noe enestående tilfelle.

Hvis man snakker med en person som har kjørt Volvo i alle år, så er jo det verdens beste bil, selv om man ofte ligger under den og skrur! Det samme gjelder jo Ford, japsebiler og amerikanere osv osv...

Når man klager på at Vag er noe dritt fordi "her om dagen så knuste lykta til tåkelyset mitt", eller "den jævla registerreima måtte skiftes", så har jo ikke det noe med dårlig eller bra bil å gjøre! Det har ennå ikke blitt funnet opp en vedlikeholdsfri bil...

Bil er utgifter og reparasjoner, uansett merke! Men at Vw og Audi har dårlig ledningsnett og mye elektriske feil er desverre et faktum. Alikevel så kommer jeg til å kjøpe Vag igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at Vag biler har mye feil med det elektriske er jo et faktum, men hva med Mercedes da? 210 modellene deres rusta jo istykker bare man så hardt på dem! Det er vel feil med mange biler, så jeg tror faktisk ikke Vag er noe enestående tilfelle.

Hvis man snakker med en person som har kjørt Volvo i alle år, så er jo det verdens beste bil, selv om man ofte ligger under den og skrur! Det samme gjelder jo Ford, japsebiler og amerikanere osv osv...

Når man klager på at Vag er noe dritt fordi "her om dagen så knuste lykta til tåkelyset mitt", eller "den jævla registerreima måtte skiftes", så har jo ikke det noe med dårlig eller bra bil å gjøre! Det har ennå ikke blitt funnet opp en vedlikeholdsfri bil...

Bil er utgifter og reparasjoner, uansett merke! Men at Vw og Audi har dårlig ledningsnett og mye elektriske feil er desverre et faktum. Alikevel så kommer jeg til å kjøpe Vag igjen!

Mye sant i det du sier, har faktisk vudert en ny passat, altså allefall nyere enn 2003mod. Fordi, mye av feilene mine er vel aldersrelatert også. MEN vet mange som strever selv med nye vag biler.

Uansett, har sett litt igjennom motor og dinside.no, her har de listet opp modellene med mest/minst feil. Og overaskende er det en vag som troner førsteplassen over de med minst feil i alder 3 år. Jeg hadde også vært på utgikk etter en Skoda Octavia TDI og 4x4, men denne så ut til å ha flere feil/mangler enn gjennomsnittet for det aktuelle året. Noe som forundret meg fordi jeg har ikke hør noe annet enn at skoda skulle være mer driftsikker enn audi/vw.

En venn av meg mobber meg og tok dette bildet av en identisk bil i dag;

DSC00162.jpg

ikke bare min som ikke starter med andre ord :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...