Hondaen Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Har opplevd følgene: Kjører på to felts motorvei, 80 sone. Bil kommer inn fra høyre i akselerasjonsfeltet. Er flettefelt. Jeg ligger et godt stykke foran denne bilen og kjører allerede 10 km/t over fartsgrensen, så jeg senker ikke farten. Men denne bilen som kommer fra høyre gasser noe jævlig på, noe som resulterer i at han kjører forbi meg på høyre side, og for at ikke han havner i grøften, så må jeg bremse kraftig ned og vike. Har han lov til å kjøre forbi meg på HØYRE side og presse slik, selv om det er flettefelt ? Har skjedd et par ganger nå, på motorvegen fra åsane mot bergen sentrum inne i ervik. Så har vi de bilførerene som sniker i køene. Hvordan kan folk være så forbanna frekk ? To eksempler fra Bergen: Inne i Eidsvåg er det laange køer. Noen folk kjører ut av køen og inn i kolektivfeltet, gasser på oppover kolektivfeltet og presser seg inn i køen igjen lenger framme.... Store vegarbeid i bergen sentrum. For å kjøre om bryggen fra fløyfjellstunellen sørover, så må man ligge i høyre felt i et kryss, for å svinge til høyre. Venstre felt er for biler som skal rett fram. Men hva er det en del folk gjør.. jo de suser avgårder forbi køen, og bytter felt midt i lyskrysset, presser seg inn foran biler som har ventet i rett felt i laaang tid. Tror jeg skal få meg balltre i bagasjerommet.... Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
benzin Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Vel, i "flettefelt" skal man jo hjelpe hverandre inn i trafikken. Men nå har det seg så at mange ikke veit hvordan de skal opptre i trafikken, mens andre bare rett og slett er rassehøl og/eller ute etter å ha det litt ekstra morro :D Når det gjelder køsniking er det utrolig mye frekt å finne på, f.eks kjøre av mot bensinstasjoner, fyke rett forbi og legge seg inn i trafikken igjen. For ikke å glemme den klassiske ved avkjøringa mot lamberseter, der er det mange meter å spare.. men fy faen så jævli lavt... greit om man _MÅ_ rekke noe viktig, men i 95% av tilfellene er det bare 5 minutter for seint til tippekampen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghia4x4 Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Originally posted by Hondaen Har opplevd følgene: Kjører på to felts motorvei, 80 sone. Bil kommer inn fra høyre i akselerasjonsfeltet. Er flettefelt. Jeg ligger et godt stykke foran denne bilen og kjører allerede 10 km/t over fartsgrensen, så jeg senker ikke farten. Men denne bilen som kommer fra høyre gasser noe jævlig på, noe som resulterer i at han kjører forbi meg på høyre side, og for at ikke han havner i grøften, så må jeg bremse kraftig ned og vike. Har han lov til å kjøre forbi meg på HØYRE side og presse slik, selv om det er flettefelt ? Lærte du ikke på førerskolen at du skal (gjerne) bruke hele feltet. Kommer an på hvor mye kø det er. Er det saktegående kø skal du bruke hele feltet. Originally posted by Hondaen Inne i Eidsvåg er det laange køer. Noen folk kjører ut av køen og inn i kolektivfeltet, gasser på oppover kolektivfeltet og presser seg inn i køen igjen lenger framme.... Overhodet ikke lov, nei. Originally posted by Hondaen Tror jeg skal få meg balltre i bagasjerommet.... Ikke bruk det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Originally posted by benzin For ikke å glemme den klassiske ved avkjøringa mot lamberseter, der er det mange meter å spare.. men fy faen så jævli lavt... greit om man _MÅ_ rekke noe viktig, men i 95% av tilfellene er det bare 5 minutter for seint til tippekampen. Tenker du på den avkjøringa ved bomstasjonen når man kjører ut fra byen? Opp den lange bakken og ned på andre siden? Selv bruker jeg ofte snarveien ved reo der det snevrer inn til ett felt. Kjører av til klemetsrud/Holmlia men tar en usving og raser ned på E6 igjen. Ser jo at de har satt opp "usving forbudt" dog... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Andeeh Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Og det er helt tilfeldigvis ikke lov å kjøre over fartsgrensa.. *HOST* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Originally posted by Jens Tenker du på den avkjøringa ved bomstasjonen når man kjører ut fra byen? Opp den lange bakken og ned på andre siden? Selv bruker jeg ofte snarveien ved reo der det snevrer inn til ett felt. Kjører av til klemetsrud/Holmlia men tar en usving og raser ned på E6 igjen. Ser jo at de har satt opp "usving forbudt" dog... Kjørte forbi der en gang og da sto politiet og stoppa alle som tok en "spansk en", det synes jeg var bra gjort av Onkel ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ayapuri Skrevet Desember 15, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2003 Som på E6 Alnabru. Er det veldig lang kø i manuell bua, hvorfor da ikke ta en kjapp en igjennom Esso'n? ;) Siter Chrysler Stratus 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg