Gå til innhold

Hva skjer med skittne skilt i Oslo ringen...

Ranger emnet


kransekake

Anbefalte innlegg

Hei! Er en pendler som nesten hver dag ønsker jeg hadde så skitten bil som 2% av alle rush-bilistene har i Oslo.

 

Det er lissom sånn at jeg ser først skilta bak, de er umulige å tyde (så derfor skjønner jeg at heller ikke kamera klarer å tyde dette med mindre personen har brikke), etter jeg har kjørt forbi (hehe) ser jeg alltid at karn/kvinnfolket har også sine fremre skilt rikelig "sota"

 

Jeg er lei av å betale bommen, post en link hvor jeg kan kjøpe instant-svarte-skittne-skilt-3000

 

:)

(kl 02:03 på whiskey. rolig kveld.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror meg! du kommer til å ryke på en smell! med mindre skilta dine er dekke av SNØ eller noe som bygger over tallene så kommer du til å drite deg ut ved å snike så mye du orker og regningene fortsetter å komme inn!

 

De tyder skilta dine 3-dimensjonellt. ikke bare hva som er synlig for øyet!

Kameraene leser av konturene på skilta.. og møkk er desverre for tynt til at det skal dekke til særlig annet enn for øye på lag avstand;)

Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. ok drifter. bra jeg ikke skal kjøre :D

 

la oss vente på nån som har erfaring med sotingen, det skal jo ikke være mulig at så mange billister med mega-skittne skilter egentlig prøver å følge der-lov.

 

sry posten gir ikke mye mening men ... må være noe konspirasjons greier detta her, går ut, tar meg en sigg, og maler skilta mine blå med gul skrift inni jeg ass.

 

:D GOD HELG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er nytt i bomringen er angivelig at de fotograferer både forfra og bakfra, samt at det er IR-lamper som skal gi bedre lys for kameraene. Da må man ha bildebrikker som registrerer IR og som "oversettes" til en tone i VIS-spekteret. Blir forhåpentligvis bedre enn det har vært tidligere i hvert fall.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er nytt i bomringen er angivelig at de fotograferer både forfra og bakfra, samt at det er IR-lamper som skal gi bedre lys for kameraene. Da må man ha bildebrikker som registrerer IR og som "oversettes" til en tone i VIS-spekteret. Blir forhåpentligvis bedre enn det har vært tidligere i hvert fall.

 

ja trur bildene dems har blitt bedre, det er helt sikkert.

Men har man møkkete skilt så har man møkkete skilt, å da blir dem ikke lest:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man ha bildebrikker som registrerer IR og som "oversettes" til en tone i VIS-spekteret. Blir forhåpentligvis bedre enn det har vært tidligere i hvert fall.

IR (infrarød) er varmestråling.

 

Hva er poenget med å ta et bilde der man ser at radiatoren og motoren er varm, mens resten er kaldt? Du vil jo ikke se registreringsnummret engang fordi hele skiltet holder samme temperatur.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over det, det er derfor jeg skrev angivelig. Alle forbehold om at journalistene som skrevet det ikke har snøring. Jeg ville kanskje tro at det egentlig er UV det er snakk om. Uansett blir poenget at man kan bade skiltet i "lys" uten at det blender.

 

Edit: Hvis jeg ikke husker feil, er det ikke reflekspigmenter i skriften, bare i bakgrunnen. Da vil det ha en hensikt å fotografere med IR, gitt at reflekspigmentene også reflekterer i IR-området. Da ha man teksten som er "død" (utover svartkroppstråling), med en bakgrunn som reflekterer.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over det, det er derfor jeg skrev angivelig. Alle forbehold om at journalistene som skrevet det ikke har snøring. Jeg ville kanskje tro at det egentlig er UV det er snakk om. Uansett blir poenget at man kan bade skiltet i "lys" uten at det blender.

 

Edit: Hvis jeg ikke husker feil, er det ikke reflekspigmenter i skriften, bare i bakgrunnen. Da vil det ha en hensikt å fotografere med IR, gitt at reflekspigmentene også reflekterer i IR-området. Da ha man teksten som er "død" (utover svartkroppstråling), med en bakgrunn som reflekterer.

 

Men hva når skiltet er helt svart/grått av møkk? Da vil ikke den hvite reflektere lengre ;)

Hva da?

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva når skiltet er helt svart/grått av møkk? Da vil ikke den hvite reflektere lengre ;)

Hva da?

 

Det er svart i VIS-spekteret, men ikke nødvendigvis i IR. IR har en lenger penetreringsdybde i de fleste medier enn VIS og UV. Huden din er ikke videre gjennomsiktig i VIS, men i IR er den klin transparent.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at mythbusters tok livet av den myten stiller jeg meg litt tvilende til. De tok livet av den ja, men det var jo de dummeste ting de brukte.

 

Jeg vil tro at det kommer litt ann på hvor tykt laget med møkk er! Om det bare er noe tynt vegstøv så vil kameraet klare å se konturene melleom refleksen og tallene og bokstavene vil jeg tro, men om man har kjørt i skauen og har en halv golfbane i fronten har de ikke sjangs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår