Gå til innhold

bilen bare dør ut

Ranger emnet

k3rmit

Anbefalte innlegg

Hvilken motor har du, altså innsprut eller forgasser?

Skru løs plugg nr.1, den helt til venstre sett forfra, pakk den i plugghetten og legg den mot toppen på motoren, så får du noen til å vri på starteren.

Hvis tenningsanlegget ditt fungerer nogenlunde så skal det nå bli gnist, hvis ikke kan coil eller tenningsmodul være defekt.

Skru løs inngående bensinslange og pakk den i en tom flaske, vri om nøkkelen og se om det kommer bensin, hvis ikke er enten bensinpumpen eller pumperelèet defekt.

Hvis du har forgassermotor så har du ikke et slikt relè, og da er det bensinpumpa som er defekt.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår jeg deg riktig med at startmotoren ikke kommer i kontakt med starterkransen?

Er slik jeg forstår det jeg leser. I såfall kan han se seg om etter en ny starter. Uansett skal motoren starte når han triller den i gang. Om ikke kan ha prøver metoden til B.T.i

Savner mer opplysninger om hvilken type motor det er.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. har vært litt mye arbeid i det siste så har ikke fått skjekket svarene før nå. nå har ikke jeg veldi mye peiling på motor, så legger ut ett bilde.

såvidt jeg kan skjønne er det forgasser.

http://photos-f.ak.fbcdn.net/photos-ak-snc1/v1970/44/70/860085391/n860085391_5513261_6360.jpg

Har ikke fått gjort de testene du beskrev b.t.i. satser på å få gjøre det i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider