Gå til innhold

har bilmiljøet blitt dårligere i de siste årene?

Ranger emnet

merce-123

Anbefalte innlegg

ja, vi har diskutert litt her og funnet ut at det er flere som mener at bilmiljøet generelt i Norge har blitt dårligere enn før i tida... stemmer dette der hvor dere bor?

før var det treff og uformelle samlinger hele tiden i enkelte områder...

Er vi inni en evolusjon der bil blir mer og mer "Utvasket"?

Jeg mener delvis ja, og at det er veldig synd. På grunn av at folk ikke er så tett knyttet sammen som før(mindre samhold, det gjelder forresten mange andre ting også, sett noe studier på det der)

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller tørre å påstå at folk har mer fordommer mot hverandre nå, enn tidligere. Derfor tror jeg at miljøet har blitt vasket ut ved at man ikke våger å vise fram hva man har bygget/kjøpt etc.

Hvis en person skiller seg ut, får han pepper så det holder. Bil-trenden forandrer seg med tiden, så hvis man ikke holder seg oppdatert blir man "utstøtt". Det har jeg merka iallfall. (Les: Fast & furious-look alikes som var uhyre populært for noen år siden)

BMW 318is coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

før så var det et par streetmeets i året. da var det mye folk og folk som hadde litt spesielle biler kom, men siden det er streetmeets omtremt hver lørdag så komme bare de vanlige. jeg tror folk blir fort leie av dette.. bare de orginale rånerne som kommer hver gang. synd men sant.. vet mange husker streetmeets langt bak i tid fordi det var det ene hvor alt gromt kom. ikke et av de 40 hvor det var en bil med over 250hk.

min mening ihvertfall.

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bilmiljøet er blitt dårligere ja.

Sånn generellt sett vil jeg tro folk var galere før.

Senest i går satt en kompis på og holdt på å få stallsjokk når jeg dro et par runder på en åpen plass med BMW`n.

Sånnt blir det ikke noe fart over.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilmiljøet har tapt seg stort vil eg si. I hvertfall på lokalplanet.

Før når eg var 16 - 20-22 og bodde på Sotra og var lærling i Årdal, så var det bare å ta seg en stripe ut og se etter folk, så fant man det.

Nå er det jo dødt overalt. Det florerte og med biler i Bergen sentrum i helgene og alltid noen å kikke på/ prate med.

Tror som sagt det er mer fordommer, mer internett baserte interesser og for mye "ikke genuint" interesserte i miljøene.

Når eg var 18 og hadde bil til rundt 20K så lå eg på snittet blant flokken. Nå er det vel hauger med 18-åringer som kjører biler til 100 - 200 - 300 K, og skrur ikke en skrue. Skal bare ha fin og ny bil de og driter i resten.

Vi andre utviklet nå interessen vår ved å skru og style på det vi hadde vi, om det var en 25 år gammel Corolla eller en nyere BMW. Same shit.

Det er vel ikke bare i bilmiljøet dette genspeiler seg. For meg som bor "på bygda" så ser eg jo det at det er mindre og flere gjenger/kameratflokker nå enn før. Vi var en stor gjeng vi, der alle var med alle og slt det der. Nå er det klikker på 4-6 stk og de mengder seg ikkje i samme grad som før.

Eg tror desverre at sige/rånemiljøet har fått seg en kraftig knekk. Og det er synd. for eg er 26 og synes enda det er greit å sige en liten tur innom sentrum en rolig helg og kikke litt, men nå er de tjo minimalt å kikke på.

Gi oss Harryen tilbake og la en råner være en råner. Er den gode økonomien vår som ødelegger oss... Blir litt vel egosentriske etterhvert ser det ut som...

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi oss Harryen tilbake og la en råner være en råner. Er den gode økonomien vår som ødelegger oss... Blir litt vel egosentriske etterhvert ser det ut som...

Enig. Jeg er selv 17(snart 18) Og husker når jeg var yngre og har også sett bilder. Faren min har alltid vært amerikaner fan og hadde en del biler på utstilling her i bergen! Jeg var jo selvfølgelig ofte med, når jeg er hos pappa så skrur vi alltid! Og før var det alltid noen steder vi kunne kjøre å treffe folk som godtok at det var "skrap/gamle" biler vi skrudde på.

Merker selv nå når alle kompisene mine sier "æsj gamle bilen fra 1997 er så stygg, mamma og pappa må kjøpe ny andre bil som jeg kan kjøre". Da blir jeg litt sur og tenker på hvor misfornøyd mange er. BARE pga de skal ha det feteste!

Råne miljøet tømmer seg, både pga økonomi, kultur og myndighetene. Desverre. Men vi får prøve å bygge dette opp igjen, uten å få så mye klaging osv!

Ford Orion 1990- Førstebilen:O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel født flere homse(sosse) gutter nå enn før v :P

Å de er ikke akkurat noe racere på å skru osv.

Har en bil som de bruker til det de skal å ikke noe anna.

Synd men sant :(

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gi faen i å hakk på folk for at de har ny bil da. det avler jo bare enda mer fordommer. selv om folk har fin bil kan de da vel være bil interesert? jeg kjører selv 740 fra forrige århundre men om en kompis av meg kommer med flett ny V70 så sier jeg heller gratulere enn å kalle han for en jævla soss og en forpult homo bare fordi han har nyere bil enn meg.

når det kommer til å bygge bil miljø og ha ett miljø med folk som fikler med biler så er det jo bare å prate med klasse kompiser og venner som er bil interesert å leie ett verksted sammen der dere slenger sammen grom bygg. drar dere da på en masse treffer så blir det ett miljø ut av det. gatebil er jo en kjempe greie for bil norge som har kommet de siste årene. ikke at jeg er så fan av all drekkinga og damene, men klart det må være med. men litt mer fokus på bil hadde ikke vært noen dum ting det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreiv jeg noe om at å ha fin bil????????????????! nei;)

Det jeg mente var at de kjøper seg en bil å bruker den til det de skal å ikke har intresse for råning ogl ;)

Jeg gir faen i om de har veteran bil eller ny a6, ett fett for meg;)

Men det er så mange som bare har bil,bruker den til skole,butikk og jobb, å thats it.

å bryr seg midt i kaviarkrysset om råning osv!

Audi coupe gt 84:)Link:http://www.bilforumet.no/80-90-coupe-1987/204157-audi-coupe-gt.html

Audi coupe gt 84-ford sierra 3dørs(cossi:D)

Audi a4- http://www.bilforumet.no/a4-s4-and-rs4-1995-2001/232543-audi-a4-b5.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir faen i om de har veteran bil eller ny a6, ett fett for meg;)

Men det er så mange som bare har bil,bruker den til skole,butikk og jobb, å thats it.

å bryr seg midt i kaviarkrysset om råning osv!

WORD, det blir jo fler og fler tapere/sosser for hvert år desverre.. mindre og mindre av den gode gamle generasjonen bilinteresserte..

Bilen har ingenting å si, men at man ikke tør å kjøre i byen en gang i blant for å se hva som skjer for at da blir man tatt for å være råner, da er man taper. Verre enn det er ikke forklaringen. Slike folk må jeg bare le så jævli av, snakk om å være usikker på seg selv. UFF, godt jeg er av den gamle generasjonen..

Har gått allmenn, så da har jeg sett litt hva de ikke-bilinteresserte gjorde i hælja, det var å samle seg 4-5 stk og drikke, resten av tida gikk til å henge på dataen. Gjorde INGENTING utenom det. Må være spennende, LOL

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil heller tørre å påstå at folk har mer fordommer mot hverandre nå, enn tidligere. Derfor tror jeg at miljøet har blitt vasket ut ved at man ikke våger å vise fram hva man har bygget/kjøpt etc.

Hvis en person skiller seg ut, får han pepper så det holder. Bil-trenden forandrer seg med tiden, så hvis man ikke holder seg oppdatert blir man "utstøtt". Det har jeg merka iallfall. (Les: Fast & furious-look alikes som var uhyre populært for noen år siden)

Ja det er jo akuratt det dette forumet beviser, Her inne raker man ned på hverandre for alt mulig. Så fort noen har feil bil, eller styling så raker alle ned på en. Noen liker Bmw og andre liker Audi og styling er smak og behag. Slik er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmiljøet irundt her er blit mye dårligere ja, før kunne man kjøre til levanger på vanlig uke dag å treffe andre bil interiserte. som satt å pratet bil. men nå er du heldi hvis du ser noen i det hele tatt. synd men sant:(

det var jo også street meet av og til, men det ble også stopp ganske fort.

får håpe d kommer seg etter hvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider