Gå til innhold

Krevde 95.000 - men verkstedet fant ikke feilien.

Ranger emnet

Devil

Anbefalte innlegg

http://www.bt.no/forbruker/bilogmotor/article688805.ece

Dette er bra PR for verkstedet da. De krever nesten 100.000 for en jobb de IKKE gjør..

SVINDLERE sier jeg!!!

dette er typisk møller taktikk! enten man kontakter møller i drammen, hvam, osv...

man blir møtt med en utrolig arrogant holdning, samt det virker som service vennlighet er noe enkelte ikke har hørt om før!

har hørt om folk som har sliti med automat girkassa si da den skifter gir hardt, møller anbefaler da å bytte girkassa! Mens problemet da er at møller selv ikke har renset oljesila i kassa og oljen er ikke bytte siden bilen var ny!!

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er typisk møller taktikk! enten man kontakter møller i drammen, hvam, osv...

man blir møtt med en utrolig arrogant holdning, samt det virker som service vennlighet er noe enkelte ikke har hørt om før!

har hørt om folk som har sliti med automat girkassa si da den skifter gir hardt, møller anbefaler da å bytte girkassa! Mens problemet da er at møller selv ikke har renset oljesila i kassa og oljen er ikke bytte siden bilen var ny!!

må legge til at albjerk bil i drammen, som er frittstående møller, ikke er arrogante og lite mottagende for kunder.

Hvertfall ikke overfor meg:)

Men nå vet ikke jeg om du mente dem da:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må legge til at albjerk bil i drammen, som er frittstående møller, ikke er arrogante og lite mottagende for kunder.

Hvertfall ikke overfor meg:)

Men nå vet ikke jeg om du mente dem da:)

vi snakker om samme firma da ja! men kansje de er hyggeligere mot kunder som da faktisk har ganske nye biler som da trenger en del deler?

jenvey throttlebodies 40mm selges!

adaptere for g60bremser til golf mk1 selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi snakker om samme firma da ja! men kansje de er hyggeligere mot kunder som da faktisk har ganske nye biler som da trenger en del deler?

jeg har faktisk aldri vært på verksted der som jeg betalte sjøl.

Var inne to ganger med en a3 for å skifte no profilreim og greier, men det var på garanti så det måtte dem betale.

Og når jeg bytta inn A3`n var dem oxo veldig hyggelige og imøtekommende, så jeg kjøpte neste bil der oxo:)

My mom always told me life was like a box of chocolates.... you never know what you get

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare svindler de med å stille feil diagnose, men å kreve 95000 for ei girkasse er i det fulle og hele SVINDEL....
Er vel litt drøyt å kalle det svindel iom at de faktisk fant en feil på automatkassa. Og ingen har heller betalt 95000 så den siden av saken er grei

Og det er jo ikke slik at verkstedet får delene gratis og at 95k går rett i lomma.

Men at de kanskje burde brukt litt mer ressurser på feilsøking er jeg helt enig i.

Men for å se saken litt fra "innsiden": I bilbransjen som i alle andre bransjer er det blitt for dyrt å la folk gå og sparke småstein. Det er mange som skal ha lønn fra hver time mekanikeren jobber. Derfor blir det estimert ut en tid en jobb tar fra verkstedledelsen. Går man vidt utover den tiden skaper det problemer. Da rekker man kanskje ikke al det andre man skulle gjort, og slik det er i dag er det ikke mange som er fornøyd med at de får tilbake bilen når den er ferdig. De aller aller fleste vil ha en fast tid de kan hente bilen, og da skal den være reparert. Greit nok det, men det fører desverre til at slike ting kan skje. Det er en travel hverdag

I denne saken har i mine øyne ingen skade skjedd. Hadde kunden betalt 95 k, og bilen fortsatt ikke var i orden, og verkstedet i tillegg nektet å gjøre om/refundere kunne man brukt ordet svindel, ikke før

De fant en feil med girkassa og la det frem for kunden. Den egentlige årsaken til problemet fant de ikke. Det er i bunn og grunn det hele.

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondeo: skjønner egentlig veldig godt hva du skriver, men jeg reserverer meg retten til og si det at skal ett kundemottak si til kunden at de må bytte en del til nesten 100.000, da skal de væære BRENNSIKRE på at det er det som er problemet. Sånne summer er ikke noe man hiver ut av seg i høst og vest :D

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondeo: skjønner egentlig veldig godt hva du skriver, men jeg reserverer meg retten til og si det at skal ett kundemottak si til kunden at de må bytte en del til nesten 100.000, da skal de væære BRENNSIKRE på at det er det som er problemet. Sånne summer er ikke noe man hiver ut av seg i høst og vest :D

dønn enig, skal man si at bilen har en feil som koster kr 100000 så bør man være rimelig sikker.

For ikke å si HELT sikker.

Uansett hva folk sier så hadde jeg følt meg svindlet hvis jeg måtte betale nesten 100k for ei girkasse.

Men jeg sjekker som regel priser på alle andre enn møller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare Vag-biler som har så mye feil som det der etter 80.000km...makan til dritt. Gode å kjøre, fine å se på, men driftssikkerhet er ikke-eksisterende.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider