Gå til innhold

Volvo 244Gl 91modell oljelekkasje i toppdeksel

Ranger emnet


Stra6

Anbefalte innlegg

Jeg tror ikke det er et filter, men en flammefelle. På f eks 850 er det et ganske vanlig inngrep å pirke vekk denne flammefella.

 

 

Mulig du har rett i det ja.. Har alltid sett på det som et filter, da det ofte samler seg smuss og slikt inni der.. Har ihvertfall samme egenskaper som et filter.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har rett i det ja.. Har alltid sett på det som et filter, da det ofte samler seg smuss og slikt inni der.. Har ihvertfall samme egenskaper som et filter.. :p

 

Tja, tjo, mnja, sånn bortsett fra at et filter gjerne skal ha en renseeffekt for det mediumet som passerer gjennom det, mens en flammefelle skal hindre tilbakeslag i innsuget i å trenge ned i veivhuset. Men en av egenskapene til begge er jo at de tetter seg når det passer minst eller ved manglende vedlikehold :)

 

Skal forresten til Harstad om etpar uker. Jeg forventer at du råner rundt F2 i tidsrommet 2-4 februar :D

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt samles i den brannfella uansett om man vedlikeholder ofte eller ikke.. Jeg bruker å gjøre det reint engang i mnd, og det er rimelig mye dritt der hver gang..

 

Å rense den svarte boksen er også en god idè.. Skru den av å legg den i diesel en dag eller to, for så å blåse gjennom den med trykkluft/hageslange, slik Haien sa.. :)

 

Joda, råner ofte rundt F2 jeg vettu.. F2 ligger rett ved plassen der harstads rånere bruker å stå, så er meget mulig du ser meg sidelengs gjennom svingene der ja. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fullmånen er ikke vanskelig å sette inn.. Det første du gjør, er å skrue av toppdekslet. Når det er av, fjern pakningen/pakningsrester da du har nypakning som er kjøpt i forveien som skal på.

 

Så tar du frem en 13mm fastnøkkel evt kopp og skralle, løsner de to bakerste muttrene på kammen, gir kamholderen (den som mutterene holdt fast) et lite kakk med hammer slik at den løsner, så tar du den rett opp og av. Så tar du å dytter vekk den fullmånen som sitter bak kammen.

 

Dette gjør du med fingrene. Ta litt papir å tørk nedi den halvmånesirkelen fullmånen sitter fast i (både på toppen og i kamholderen), slik at det er reint og fritt for olje etc der. Dytt den nye fullmånen nedi halvmånesirkelen i toppen. Husk å ha den jevn med selve toppen i bakkant. Så skrur du fast kamholderen. Husk riktig moment på muttrene!

 

Deretter tørker du der pakningen til toppdekslet skal ligge på toppen samt toppdekslet, så setter du på den nye pakningen på toppen, og skrur fast toppdekslet..

 

Tut å kjør. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår