Gå til innhold

Volvo 740 Bilcross

Ranger emnet

'67 144

Anbefalte innlegg

Starter opp en ny tråd her jeg, for en bil som enda er litt uvanelig i bilcrossen...

Er det noen her som har bygd crossbil av 740 Herregårdsvogn før?

Holder på med en selv nå som jeg kjøpte så og si klar.

Men, litt småtteri er det igjen, og jeg lurer da på:

1: Er det noen som har noen god og enkel patent på å flytte batteriet inn i bagasjen når det komer til syretett kasse? Finnes det noe enkelt og billig man kan få kjøpt, eller må man rett og slett sveise sammen ei stålkasse selv?

Kjøpte ei batterikasse på Biltema heromdagen av syresikker plast, men det er jo laget til så idiotisk patent der ledningene skal gå innunder lokket, att den værtfall ikke er væsketett! Må isåfall kline inn noe alvorlig med silikon da, men kommer man borti den rette på teknisk med noe slikt, så......

2: Påfyllinga til bensinen er selvfølgelig festet til karosseriet orginalt. Jeg tenkte jeg skulle bruke den orginale tanken, så jeg dro den orginale påfyllinga på innsida av karosseriet for å unngå å mose den helt ved kollisjon.

Kommer dette til å bli godkjent, eller er påfylling å regne som "tank" sålenge den er inne i coupe'n, så jeg må ha ei væsketett kasse til dette også? Er orginalt tanklokk på påfyllinga, så går jo utifra att det er tett. Luftinga på påfyllingsrøret kommer også ut på utsida av bilen.

3: Hvor i svarte skal jeg feste de bakerste selekrokene?? Har ikke sjekka sånn vannvittig nøye enda, men det ser da jaggu ut til att det er dobbelt opp med gulv hele veien bakover!?

Må jeg rett og slett sveise på no mere rør i buret så jeg får festet den der, eller hur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det ligger i en annen tråd her..

enig hvard, jeg hadde det på den ene 244'n min og det var genialt, men jeg brukte ikke de ''krokene'' jeg hadde beltet rundt det bur røret.

ang batterikasse så trur jeg faktisk man får kjøpt ei sånn kasse på biltema. sett mange som har en sånn blå batterikasse baki diverse biler og jeg trur den kassa er i fra biltema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om jeg må sveise inn ett rør til på buret da, ja.. Er nesten så en ikke skulle tro att svenskene tenkte på att denne bilen skulle gå i bilcross etterhvert når de bygde'n! :roll:

Har kjøpt slik kasse på Biltema, men den krever litt modifisering for å bli væsketett, værtfall! Jeg får nok gruble litt ett par dager til, før jeg bestemmer meg for løsning. Uansett så kan ikke batteriet sitte slik det sitter orginalt i en 740, værtfall! Hehe

Volvo745BC12.jpg

Omtrent slik ser den ut nå. Legokloss på 4 hjul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, motoren får være som den er nå tror jeg. Km.stand nesten 400.000, så smeller vel iløpet av sommeren engang tenker jeg.. Hehe

Har du planer om å ligge først du eller, Daniel? Er da så tynt blekk på de 740'ne, så skal jo sånn ca ingenting til før du har batterisyre overalt frammi der.. Kjedelig å ikke få kjørt mere bare pga en liten dult å..!

Jævli synd att ikke batteriene er plassert ved torpedoen på Volvo'ne slik som på Opel'r og slikt.. Sparer seg for endel dritt da, syns jeg.. Men, alt hadde jo vært mye enklere bare man hadde hatt en sedan å da, for den saks skyld! Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe klart jeg har planer om å ligge først.. hehe neida, bilen er orginal så det spørs om jeg blir liggende først hele tia.. men jeg har aldri hatt no problemer med det så jeg tenkte jeg sku prøve meg..

er litt av den slappe typen jeg serru, skal gjøre minst mulig som regel..hehehe. kan fort hende jeg finner ut av å bruke sånn kasse jeg også. for jeg gidder ikke lage brannvegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt litt på det med batteri/batterikasse og slikt i dag. Tror jaggumeg jeg gjør det så enkelt som å forsterke litt rundt batteriet der det sitter orginalt jeg, og kanskje lager ei slags kasse rundt batteriet av 3mm plater eller noe slikt. Sparer meg for mye knot og irritasjon!

Jeg vil ha ting bra jeg, men blir somregel til att jeg bare knoter det sammen og gir faen. Hehe

Borte blir sikkert bilen alikevel, og å bygge bra bil til andre har jeg lite lyst til.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal si dere gutta får det til. skulle begynne å kjøre med en selvbygd passat 87 modell ( visst jeg ikke husker feil) fikk god hjelp av far min, men etter at deler av buret ble satt inn måtte vi bare gi opp ( tiden strakk ikke til) og vi skulle året etter prøve å bygge om gamle volvoen til faderen som hadde stått i skuret en stund, fant ut at den heller egnet seg til dele-bil og strippa hele bilen for brukelige deler og lagra det tryggt på låven. faderen kjøpte en volvo 240 bilcross som var brukt av ei fresk dame ( husker desverre ikke navnet) alt vi trenger å gjøre er å få i ny girkasse, sete og belter så skulle jeg tro det er ganske i orden. faderen har kjørt bilcross og rallycross i til sammen 7 år (noe i den duren) og har ganske god greie på detta, men jobb for han og skole for meg har alltid vøri ei hindring. bilen står der. girkassa er klar til montering så nå gjenstår det bare å se. har ca 4 år igjen av utdannelsen min og jeg kjenner det klør etter å sette seg bak rattet i en bilcrosser.

litt oftopic kanskje, men jeg bare missunner dere karer altså ( ja missunnelse er en av de syv dødssyndene;) ) kanskje vi treffest på et løp som konkurenter? hvem vet ;) lykke til med bygging og kjøring vertfall. skal på langkjøring i mårra og skal hoppe til køys nå. snakkest senere da karer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider