Gå til innhold

Volvo 740 Bilcross

Ranger emnet

'67 144

Anbefalte innlegg

• Svar 68
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, det funker jo dette. :-)

Vangene er jo litt utsatt kanskje, men er da ikke så mye mindre utsatt selv om man har ei plate utenpå dem slik som på min. Er ikke lov å bygge av panserstål, så.. Hehe

Helt idiotsikkert går det ikke ann å bygge uansett, så får bare gjøre det beste ut av det man har og satse på att det funker ei stund værtfall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter det ikke panser på den bilen du har da? Om det sitter panser på den, kan du jo ta vinkelsliperen å fjærne alt som er av forsterkninger på det. snitt av alle innbretta kanter, og bruk f.eks ett brekkjern og få av de ekstra platedeler som er under der. Er jo bare limt det, så.. Da ender du tilslutt opp med ei lett karosseriplate. Kan også med fordel bruke gaffa-tape på insida av panseret der du har skjært med vinkelsliper, så slipper du å kutte deg opp hver gang du skal løfte av panseret.

Jeg gjorde slik med både panser og bagasjelokk på 244'n, og alt ble så mye enklere å håndtere da.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg og svigerbror gjort en hel masse i dag.. ribbet ferdig absolutt alt invendig, fjernet hele dashbordet også.. lagd ferdig fronten men jeg glemte kamera. skal jobbe på den i morgen også så da tar jeg med kamera..

brukte et helt bulk og rustfritt panser for å tette takluka også for å lage fronten.. hehe har så jævlig mange panser og dører til 240 at det er nesten kvalmt så jeg følte det var greit, da fikk jeg utsatt plate innkjøp enda litt lengre. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit å bruke pansere til slikt, for skal jaggu mye til før en må bytte panser på en bilcrossbil! Hehe

Er det så jævli att man ikke får retta det med ei slegge, så er vel kanskje panseret det minste problemet man har.. ;-)

Funnet ut hva du skal gjøre med fjører/støtdempere på den, eller?

Er visst sykkelpumper foran på min, fant jeg ut da det ble litt mildere i været. Ser de har gass-dempere på Biltema til 740, men noen her som har peiling på kvaliteten på Biltema gass?? Har hatt massevis av Biltema Olje, og sjelden de holder mål for å si det mildt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven a gitt! Slikt understell sku jeg hatt kloa i også! Hehe

Så du monterer i bur selv også ja..? Gjorde dte for første gang i den 142'n jeg har en annen tråd om her. Drittjobb! Hehe

De hundrelappene folk tar for å montere bur for en er det verdt å betale heretter, har jeg funnet ut. Helt sikkert morro å gjøre absolutt alt selv, men det ligger ikke for alle, fant jeg ut. ;-)

Har du forresten prøvd på Omega-felgene på 740'n din, eller veit du hvordan det er med plass til hjul på 740 i forhold til 240? Har 2 Omega-felger i deler i garasjen, og lurer litt på om jeg skal bredde litt mer enn den 1,5-centimetern som jeg har pleid å gjøre.. Men, må finne ut hvordan det blir med plassen inni skjermkassene først. Prøvde for morroskyld på orginale Volvo 850-stålfelger foran på 240'n for å sjekke om de gikk rundt. Ble ca 2mm klaring inn til fjørbeinet med 195/60-15 dekk faktisk, så kunne teoretisk kjørt med det slik. Men, forskjell på teori og praksis! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det blir nok knall å kjøre med det understellet.. sto på bilen når jeg kjøpte den, sikkert derfor jeg måtte ut med 7000 for den også da.. da fulgte det med rene rør til å bøye.. sikkert en dritt jobb første gangen ja, det blir første gang jeg er med på å lage helt selv men svigers har lagd mange nok til å ikke kunne telle dem på fingre og tær så han vet godt åssen detta ska værra.. ascona'n min ble jo spurt av en teknisk om den var lagd av pro burbygger men det var av svigers..

jeg har ikke fått prøvd med omega felgene enda, de sitter på klubbløps bilen enda. men det hadde jeg faen ikke tenkt på, må kanskje handle felger nå da er jeg redd.. trur ikke det er så god plass på disse som på 240 skjønner'u.. hmmmmm.. det må jeg finne ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider