Gå til innhold

momo's Levin AE86 F20C Nylakkert Plastidip

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

Jepp det har jeg å :)

De aller aller fleste driftingserier har en AE86 som fort kan bite bra i fra seg i PRO klassen og vippe mange værstinger av pinnen.

Den Norske serien burde vel ha en slik en å?

Jeg gir meg ikke før jeg har en skikkelig turbo-motor-killer!

 

Nå om dagen skrus det mye Skyline for å få ferdig R32'n til Tommy.

Forhåpentligvis er den klar til kjøring på lørdag.

 

Da kommer det nok en film fra denna kanten :m'm:

 

Bra noen har vett til og satse skikelig :pray

Den dær skyline skitten kan du bare slutt med og konsentrer deg om Ae86 heler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hehe men syns helt ærlig at du skal gi faaan i den skyline din og konsentrer deg om din bil. mye fetere bil.

 

Så syns eg du skal kom oppover til acr bana. rimelig heftig bane med mye heftig kjøring.

 

Nei. Jeg har ikke noe Skyline. Den er xxx4 sin.

Jeg har ikke sjans til å bli ferdig med bilen min nå med det første allikevel. Ikke har jeg råd til overhalinga enda heller så den får bare bli ferdig når den er ferdig

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vest man ikke har råd så tar man seg råd;) neida..bedre å bruk lang tid å få gjort det skikkelig enn å hasteskru ting sammen så detter det fullstendig i stavene når det brukest

 

Jepp, jeg kunne sikkert bare gjort det aller meste nødvendige og skrudd i sammen å dratt ut. Men det gidder jeg ikke. Her skal alt gjøres meget grundig og motoren skal også trimmes ytterligere.

180 - 200 ærlige hester fikk jeg beskjed om :)

Så da blir det hvertfall porting og større ventiler. Og justering av gassere på rullende landevei.

Har jo nå kjørt med gassere som har vært justert av en blind og døv kar trur jeg.

:chairshot

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Jepp, jeg kunne sikkert bare gjort det aller meste nødvendige og skrudd i sammen å dratt ut. Men det gidder jeg ikke. Her skal alt gjøres meget grundig og motoren skal også trimmes ytterligere.

180 - 200 ærlige hester fikk jeg beskjed om :)

Så da blir det hvertfall porting og større ventiler. Og justering av gassere på rullende landevei.

Har jo nå kjørt med gassere som har vært justert av en blind og døv kar trur jeg.

:chairshot

 

HØres gøyalt ut ja! =)

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fet AE86 momo! :)

Jeg har en på skilt som skal få seg en 4agze i nesteuka!

Prosjekttråd kommer når jeg får tid ;)

* Fiat Uno Turbo 1.4l MK2 1992 *SOLGT*

* Toyota Corolla GTi AE92 1988 *DØD*

* Toyota Corolla XLi 1992 *SOLGT*

* Honda CRX 1989 *SOLGT*

* Toyota Corolla AE86 Levin 1984 Super Charger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Oppdatering 6 juli 2010

Nå har jeg pelt ut motoren og girkassa. Motoren er renska for krims krams og står klar til å sendes til overhaling.

 

motorute02.jpg

 

Ikke store klumpen.. er nesten så motoren forsvant neddi hjulet som er 15"

 

motorute011.jpg

 

Også har jeg kjøpt et sett felger av Lars aka "smitt". Jeg er alltid på utkikk etter tidsriktige felger med litt kant, og disse falt rett i smak. SSR felger + AE86 = epic win

 

ssrfelger01.jpg

 

De måtte jo prøvemonteres på bilen..

 

ssr02.jpg

 

Det så helt greit ut, men mangler en centimeter eller to til å fylle ut hjulbuen heeelt. Så da var det bare en ting å gjøre..

 

updatejuni01.jpg

 

Nemlig å dele felgen og snu senteret inni ringen, slik at den delen av felgen som vanligvis stikker inn, nå stikker utover.

Felgen var litt trangere på innsida så Magnus "Ivrige Olav" måtte fram med båndslipern sin.

 

KONSE KONSE!

 

updatejuni02.jpg

 

Også har jeg lenge gått å fundert lenge på hvordan jeg skal kunne kjøre med snudd håndbrekk, slik at jeg kan få ha det rett ved siden av rattet uten at det kom i konflikt med girspaken.

 

Den oppgaven tok Jan Kenneth Furulund på seg, en skikkelig tusenkunster med godt øye for smarte løsninger, etter et par timer på verkstedet sitt kom han tilbake med en ferdig snudd brekk, tøft!

 

updatejuni03.jpg

 

updatejuni04.jpg

 

Konge! Brekk rett ved siden av rattet er ordentlig bøllete og et must i en rendyrka skrensebil (spør du meg)

Ikke bare er det veldig lett å kjapt å nå spaken, men du slipper å ha brekket mellom setene hvor passasjer kan ha hender og albuer. Blir litt ryddigere å penere også.

 

Merk også at spaken skal forlenges litt slik at den blir like høy som senteret av rattet, som er maks i følge NBF.

 

updatejuni05.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Det ble brått en stutt sesong i år på deg. Eller? :driving

 

Jepp ble ikke motoroverhaling på vintern slik jeg hadde planlagt. Firmaet jeg jobba for gikk konk og jeg gikk over i übersparemodus og da sitter påkost banebil ganske langt nede :shake

Men nå kjører jeg for fullt igjen så nå blir'e både boller og brus.. (og bil)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Update 28 juli

 

Har fått pusla litt i garasjen et par dager nå, og da ble Battle Version Steering kit #2 montert.

Dette kitet har en 5mm spacer til ene siden, og en lang forlenger til andre siden. Gir 20 grader med ratt utslag :)

 

bv2_01.jpg

 

Og etter montering så det slik ut..

 

2eme9ub.jpg

 

Greit nok på en sliten AE :)

 

346q045.jpg

 

Her ser dere forlenger som man skrur i mellom inner og outer tie rod. hele styrestaget blir såpass langt at selv om jeg skrudde TOE justering heeeelt inn så står fortsatt ikke ene hjulet rett.

Må slipe av noen mm av outer tie roden for å få hjula rett :mrgreen:

 

264mlhz.jpg

 

Prøving av brekkposisjoner og brannslukkerens nye plassering..

 

2lno9j.jpg

 

3mm forsterkningsplate under brekket er sveisa fast. Alt for at det skal stå helt stumt og ikke flekse.

 

203x3n.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer litt mer spam!

 

Nå har jeg tatt av toppen slik at jeg har fått se hvordan det ser ut inni motoren.

 

motor01.jpg

 

3 av sylinderne så helt greie ut, men en av dem skilte deg ganske mye ut!

 

motor02.jpg

 

Den ene sylinderen var knudrete og hadde skikkelig pussepapir overflate, det er sand fra sandfella på Rudskogen :D

 

motor04.jpg

 

Ikke rart den fuska litt nei!

 

motor06.jpg

 

Ventilene. Litt svartsvidde men ser hele å greie ut. Bortsett fra på sandsylinderen. Der var det også tett med sand.

 

motor07.jpg

 

Toppen sendes nå til overhaling, porting, portmatching og litt diverse snacks. Bunndelen sendes senere da mototrimmeren driver å flytter verksted.

 

motor08.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår