Gå til innhold

momo's Levin AE86 F20C Nylakkert Plastidip

Ranger emnet


momo

Anbefalte innlegg

  • Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tøft!

Blir spennende å følge med :)

Skal det gjøres noe med motor da?

 

Nei den være helt stock. Ønsker ikke høyere effekt, jeg ønsker holdbarhet og mye setetid og minst mulig problemer.

Kjøre = gøy

Skru = kjedelig

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss ikke-Honda-kjente; er det samme motor som i S2000? 240 gamp?

 

Ja men jeg har kjøpt den japanske utgaven, høyere komp og litt andre innstilinger på ECU og 250hk. Men ellers helt lik.

Endret av momo

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Liten update på hva jeg har gjort nå i påsken.

 

For å få motoren så lavt ned som mulig så måtte traversen moddes for å ikke ta i bunnpanna

 

Etter kapping

 

img_0294.jpg

 

Etter sveising og lakking av forsterkningsplate i 3mm

 

img_0296.jpg

 

Slik ser det ut når motoren er montert

 

img_0339.jpg

 

img_0341.jpg

 

Montert girkassa i festepunktene sine etter kapping av girkassetunnel. Great success

 

img_0323.jpg

 

Slik ser det ut inni nå etter grovkapping. Klaring i alle retninger på motor og girkasse, nå skal motoren ut en siste (håper jeg) gang også skal kappinga pyntes på litt og ny tunnel sveises inn.

 

img_0335.jpg

 

Også driver jeg å mailer fram og tilbake til DMAC og MCNSPORT så det kommer no festlige deler over dammen om ikke så alt for lenge :win

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tunnelen ferdig. Motor, kasse, håndbrekk og girspak ferdig montert. I tillegg er rattlåsen fjernet, etter regelverket til Powerdrift.

Rattet skal litt lenger inn før det er helt ferdig.

 

post-2336-13804855004749_thumb.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modding av rattstamme. Siden traversen er spacet ned en tomme ca flyttet jeg bare hele stammen innover, slik at rattakselen når ned til snekka.

Jeg får fortsatt rattet veldig nærme da det blir snapp off boss i tillegg.

 

post-2336-13804855041583_thumb.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har holdt på litt i verksted i det siste.

 

Nå har jeg modda grenrør. Det må forlenges pga rattakselen går akkurat der grenrøret går på stock S2000 grenrør.

Og siden F20C har ovale eksosporter måtte jeg vide ut de røra jeg hadde

 

grenrorfiks.jpg

 

Prøvemontering

 

grenrorumalt.jpg

 

Ferdig resultat

 

grenrormalt.jpg

 

Så har jeg kutta litt i frontplata og lagd nye fester i bunnen slik at jeg fikk slept en Mishimoto S2000 radiator neddi.

Den ble ganske stor i det lille AE motorrommet

 

mishimoto.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skjedd litt mer nå:

 

Måtte skjære såpass mye i frontplata for å få plass til den store Mishimoto radiatoren at jeg kutta den vekk og lagde ny avtagbar frontplate. Nå løsner man 2 stk skruer så løfter man bare opp hele plata og da blir radiatorfestene med. Enkelt!

 

post-2336-138048551301_thumb.jpg

 

Også har jeg lagd understell og brakett til batteriet. Fikk endelig bruk for sjokkrosa boksen min :thumb

 

post-2336-13804855130223_thumb.jpg

 

Har nå sveisa ferdig eksosen og skjøta meg inn på AE86 eksosanlegget. Nå er jeg 100% ferdig under - deilig!

Bensinsystem check, mellomaksel check og eksos check!

 

post-2336-13804855130282_thumb.jpg

 

Også måtte jeg bare prøvemontere S2000 instrumenta i AE86 dashen. Adapterplate i alu av JSP Fabrication.

 

post-2336-13804855130339_thumb.jpg

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå nærmer det seg :)

 

1012357_10152984491890542_541402493_n.jpg

 

Jeg har lagd ny midtkonsoll slik at jeg får alt nærmere meg selv. Lettere å nå, også slipper jeg lage plate ned fra dashen.

Jeg har også koblet strøm til alt på bilen, slik at alle lys, vindusviskere osv virker.

 

994816_10152987402980542_1558617354_n.jpg

 

Så må jeg jo få den ned på bakken. Det er en stund siden den har vært der!

Måtte sjekke om jeg fikk bilen lav nok etter spaceinga av traversen, og det ble vel ikke så galt?

 

1002248_10152987382785542_1284780655_n.jpg

 

Slik ser bilen ut nå. Jeg fikk ikke lukka panseret helt, det er radiatoren alt for svær til, men det ble ikke så langt unna.

Legg merke til radiatorlokket som stikker gjennom panseret :win

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår