Gå til innhold

momo's Levin AE86 F20C Nylakkert Plastidip

Ranger emnet

momo

Anbefalte innlegg

• Svar 254
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Følg den røde tråden, tenkte jeg uten å vite at det faktisk var bensinpumpe (under gulvet). :D Men kunne du ikke satt den i bagasjerommet bare for servicevennlighetens skyld? Med slepekrok over panseret er du vel ikke avhengig av plass til reservehjul og kofferter lengre? :)

Ta en telefon til http://www.ab-jernvare.no på Hamar så får du kjøpt nesten det du vil i løs vekt. Her om dagen kjøpte jeg 2stk M10x60mm med låsemuttere, alt i syrefast, rustfritt (som ikke henger fast i magneten slik som med "rustfrie" ala Kjøkkentema.) Samtidig kjøpte jeg 12stk M10 tallerkenskiver og 12stk M10x1.0 fingjenga til å skru fast bremseslangene jeg skiftet ut. Lurte på hva det kostet, han veide det i neven og sa femogseksti kroner. :D :thumb Det var 11kr per rustfri bolt mener jeg han sa.

Har du en 140hk smallport redtop eller en norsk 125hk bigport motor som utgangspunkt? Jeg ble litt skuffa da jeg fant ut at min norsksolgte '89 AE92 aldri fikk 140hk redtop slik som resten av verden. :|

Hva slags turtallsregister har du å spille på? FSR sin "190hk" gikk fra ~4.500 til 9.000rpm. Det er jo lettkjørt i rushen sammen med langt førstegir.

Det er ikke lov i henhold til NBF med pumpa i bagasjerommet uten å adskille den fra fører. Så da satte jeg den under i stedet.

Problem løst. Kunne sikkert fått tak i boks å hatt den bak, men dette ble en billig løsning ;)

Motoren er jo fra en Japansk AE92 så jeg både håper og regner med det er 140hk smallporten. Jeg ser ikke no forskjell :bump

Registere jeg kan bruke er 6500 - 10.500 sånn ca. Den er ganske dau under 6500, den går rent å pent fra 3000 og oppover, ligger man under 3000 over lengre tid blir den sur å begynne å fuske.

Noe den gjør ganske ofte om den ikke får turtall. Når jeg fyra den i stad for å sjekke at pump funka så rant det bensin ut av eksosrøret mitt under bilen, haha :D

Så denne bilen har ikke noe i rushtrafikk og gjøre, clutchen som er litt brå hjelper ikke akkurat..

Drikker noe sykt med suppe, tror jeg ligger på rundt 2 liter mila på rolig og pen kjøring med ett og annet pådrag her og der :D

damn.. det var litt mye bur for så lite motor.. nå mista du vel 70hk i vekt;)

Hehe ja sant, må nok kjøpe meg 302 grader kammene nå ja :bump

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. måtte lese hele tråden, har ikke vært innom siden du fikk bilen. Digger buret ditt, savner bare en tverrstrever i rett høyde baki til å feste selene i. Liker patenten med å erstatte krysset baki med to diagonaler som møter diagonalene i taket. Regner med det er en bra løsning siden det og sveisern er FIA godkjent. Følger det med stempel og papirer når det er FIA godkjent?

Er det bare meg eller er det tredd en hageslange på bakfjørene dine? :D

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh.. måtte lese hele tråden, har ikke vært innom siden du fikk bilen. Digger buret ditt, savner bare en tverrstrever i rett høyde baki til å feste selene i. Liker patenten med å erstatte krysset baki med to diagonaler som møter diagonalene i taket. Regner med det er en bra løsning siden det og sveisern er FIA godkjent. Følger det med stempel og papirer når det er FIA godkjent?

Er det bare meg eller er det tredd en hageslange på bakfjørene dine? :D

Det er en tverrstrever bak til å feste sælene i i rett høyde. Gjorde det nå nettopp. Vinkelen blir sånn ca på øyemål 5 - 10 grader. Som er anbefalt vinkel i henhold til bilsportboka.

45 grader er maks, 0 - 10 er anbefalt.

Fulgte ikke med papirer på buret nei, han fikk visst FIA godkjenning denne måneden her, var visst derfor jeg fikk litt redusert pris forrige måned.

Og ja jeg liker óg de diagonalene som går over i diagonalen i taket. Litt originalitet er lov :)

Buret er slik et bur skal være :D

Og jepp, det er hageslange på bakfjæra. Det er noe som går igjen flere steder. Han har brukt det rundt bensinslanger et par steder ved skarpe kanter, også har jeg hageslange i motorrommet ved låsepinnene til panseret. Da virker hageslangen som en spacer så panseret får rett høyde i forhold til skjerma, haha :bump

Endret av momo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update 13. April

Får vel oppdatere litt igjen nå ja siden det er så lenge siden sist :mrgreen:

Koste meg litt ute i sola her om dagen, montert ferdig dashbordet, speil, stoler og sæler slik at jeg fikk justert de etter meg.

Dæven, minn meg på å IKKE spise kebab rett før løp a.. justerte sælen jævla stramt over ølvommen.. Deilig!

IMG_0710.jpg

Bakfra!

IMG_0711.jpg

Har jeg nevnt at jeg HATER å koble elektrisk? Vel nå har jeg utsatt kobling av hovedstrømbryter så lenge jeg bare klarer, men fikk det for meg at jeg trengte litt selvpining og begynte med det nå.. det tok ei good stund for å si det sånn. Mye surring og vrient å få ting til å funke.. men det gikk til slutt.. Gjett om jeg er glad jeg er ferdig med det nå a :D

Litt bilder

IMG_0712.jpg

Her har jeg skjøta sammen 5-6 små ledninger sammen med en stor en. Har brukt masse loddetinn og lodda alt sammen for å få 100% kontakt på alle ledninga, så har jeg brukt krympestrømpe oppå der og el-teip oppå der igjen. Er greit å gjøre det skikkelig når man først er i gang :D

IMG_0716.jpg

Det må jo se ryddig ut. Skal ha på no varmeisolerende greier rundt der igjen tror jeg. Blir nok RIMELIG varmt.

IMG_0717.jpg

Her har jeg kobla med inn på ledningen som gir strøm til ECU'n og det meste som får bilen til å gå.

Bilen dauer nå konstant! Herlig :D

IMG_0720.jpg

Her har jeg lagd mal til midtkonsoll

IMG_0718.jpg

Kutting av stålplate. Ble jo nesten bra detta! Skal bare slipe ned gradene og borre diverse hull også lakkere.

IMG_0719.jpg

Nærmer meg jo nesten ferdig nå!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rått! :D

Hva er det som er sveisa fast i eksosen her forresten?

http://img.photobucket.com/albums/v117/fordscorpio/AE86/IMG_0716.jpg

Vet ikke jeg.. lambdasonde eller no sånt ræl?

Det har egentlig ikke noe å si. ledningen er kappet av og krølla fint sammen. Er jo konvertert til gassere denna så den er der bare for å ikke ha et stort høl i eksosen..

:partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eiriksmil og nikdev:

Når skal dere innover? Skulle nesten tatt en old skool RWD N/A kolonne vett :hammer

EDIT - klipp og lim:

"Det er nå mulig å komme til treffet allerede klokken 12:00, men aktivitetene vil ikke starte før klokken 14:00. Vi ønsker alle bilene inne i parken klokken 14:00. Dette er siste frist for å få utstillingsplass, med tanke på at vi skal spærre av parkområde med en svær vei rundt selve parken."

Kanskje være der i ett-tiden eller noe? Jeg skal iallfall kjøre min med fjærene tatt ut. Ca sånn ser den ut høy..

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kromfangere straks på vei fra Filipinene.. Sånn helt off topic.

momo, denne gleder jeg meg mer og mer til å se for hver dag :) Jeg så den såvidt på Jessheim i sommer, men fikk ikke tittet ordentlig.

Eirik

Endret av eiriksmil

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kromfangere straks på vei fra Filipinene.. Sånn helt off topic.

momo, denne gleder jeg meg mer og mer til å se for hver dag :) Jeg så den såvidt på Jessheim i sommer, men fikk ikke tittet ordentlig.

Eirik

Artig å høre.. ja gleder meg til å lufte den selv jeg.. har ikke kjørt den siden 12. august eller no i fjor :D

Skal vi treffes på en bensinstasjon i Oslo ved 12.30 tida eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut for min del! Kan vel møtes på Shell (gamle Hydro) ved Radiumhospitalet, på ring 3? Rett ut til Drammen derfra..

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuvlåner et bilde av Eiriksmil jeg uten å spørre :D

31Medium.jpg

Hmm ble visst litt burningz for teenza lizzm!

Men dæven, det er digg å leke med bil med skikkelig diffsperre.

Alt blir så utrolig mye enklere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider