QuattroMan Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Har tidligere kjørt Audi 100 2,5 Tdi og 2,6 V6. Men nå lurer jeg på å Kjøpe meg en A6 98->2003 mod.Jeg lurer på hvilken motor alternativ jeg bør velge? skal ha quattro det er eneste betingelse! 2,5Tdi 150hk har jeg hørt mye dritt om å vet ikke om jeg har lyst å øse ut penger på... kom med forslag folkens!!:) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auto-Union^A6^ Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Har tidligere kjørt Audi 100 2,5 Tdi og 2,6 V6.Men nå lurer jeg på å Kjøpe meg en A6 98->2003 mod.Jeg lurer på hvilken motor alternativ jeg bør velge? skal ha quattro det er eneste betingelse! 2,5Tdi 150hk har jeg hørt mye dritt om å vet ikke om jeg har lyst å øse ut penger på... kom med forslag folkens!!:) ja det har jeg også hørt...men det betyr selvfølegelig ikke at det er slik med alle sammen...hørt også om samme sykdom hos A6 C4 med samme motor...1.9 motorer dermed er mye bedre, vet ikke om det er det samme med de nyere modellene men 1.9 liters motoren er litt liten for slike biler. lurt å se etter en med regelmessig service og vedlikehold utført på merkeverksted. kan også være lurt å ta med seg en mekaniker som har greie på slike biler og sjekke den grundig før evt. kjøp...anbefales på det sterkeste!!! og som sagt...alle A6`ere med 2.5 liters motorer lider ikke av denne sykdommen, det gjelder å velge riktig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
feuerstein Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 "Samme motor"? C4 2.5TDI og C5 2.5TDI deler ikke annet enn slagvolum og drivstoff. C4 hadde R5 på 115/140 hk, C5 hadde V6 på 150/155/163/180 hk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auto-Union^A6^ Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 "Samme motor"? C4 2.5TDI og C5 2.5TDI deler ikke annet enn slagvolum og drivstoff. C4 hadde R5 på 115/140 hk, C5 hadde V6 på 150/155/163/180 hk. det er åpenbart nok!! samme motor mener jeg slagvolum og ikke type! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 "Samme motor" har tydeligvis nettopp fått en ny betydning. Alle motorer med identiske slagvolum er nå blitt samme motor. Takk for oppdateringen, Auto-union. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auto-Union^A6^ Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 "Samme motor" har tydeligvis nettopp fått en ny betydning. Alle motorer med identiske slagvolum er nå blitt samme motor. Takk for oppdateringen, Auto-union. husk at "quattro-man" spør om tips og råd, ikke endring av tema!! har du eller andre noe usagt send meg pm eller åpne en ny tråd som handler om dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 Ikke enig med deg, Auto-Union^A6^. Hvis noen som leser innlegget ditt ikke vet bedre, så kanskje de tror på det du skriver. Selv om det er feil. Da er det klart man kan kommentere det. Dette er jo et forum, der vi diskuterer saker og ting. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borseste Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 2,5 tdi har problem med kamakslingen at den blir dålig. det koster noen penger og fikse det. har selv en 2,4q og er godt fornøyd med den. har ikke noe problem med og følge norske fartgrenser. men vis du har litt mere penger så tror jeg at jeg vile gått for 2,7 biturbo. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borseste Skrevet Januar 17, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2009 http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15260713&WT.svl=Link Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auto-Union^A6^ Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 Ikke enig med deg, Auto-Union^A6^. Hvis noen som leser innlegget ditt ikke vet bedre, så kanskje de tror på det du skriver. Selv om det er feil. Da er det klart man kan kommentere det. Dette er jo et forum, der vi diskuterer saker og ting. ja forum er til slikt. åpent for alle slags meninger så da er det bare til å slenge seg inn. bra med korrektur, det hjelper alltid, men hvis du leser litt nøye så skjønner du hva jeg mente om samme motor, men selvfølegelig lov å komme med meninger og innlegg:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Hold forskjell mellom 2.5 V6 TDI som gjelder for trådstarters aktuelle bilforespørsel. Er vel 2.5 V6 TDI inntil 2002 som er trøblete på enkelte motorer. Ellers vær ON TOPIC heretter. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auto-Union^A6^ Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Hold forskjell mellom 2.5 V6 TDI som gjelder for trådstarters aktuelle bilforespørsel. Er vel 2.5 V6 TDI inntil 2002 som er trøblete på enkelte motorer. Ellers vær ON TOPIC heretter. hehe takk til deg:) fikk høre at disse modellene også sliter med en del andre småting...men det kan jo være det er noen få, uansett så har alle biler en sykdom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroMan Skrevet Januar 24, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Har skaffet med en rimelig A6 2,5TDI Quattro med automat, el skinn recaro, webasto, navi plus osv for en billig penge grunnet en del feil med den så nå har jeg et prosjekt på gang her! Synes bilen går elendig, hadde kjørt fra den med min tidligere 2,5TDI 94 mod, og den går garantert ikke bedre enn 1,9 TDI. Mye diesel brulker den også, ca 1,3 liter på mila på bykjøring å set synes jeg er mye selv om det er 4 hjulstrekk og automat. Det som er av synlige feil er at ABS lampen lyser, antakeligvis styre enheten. Sikringene til sigarett tennerutak ryker, er kortslutning en eller annen plass... Forrige eier sa det kom røyk ut av luftekanalene tidligere så er tydelig at det har vært kortslutning en plass, men er ikke helt enkelt å finne. Virker som om det er bare sigarett tennerene som går på denne kursen for det er ingenting annet som mangler... Puh.. Blir litt arbeid, men regner med at jeg klarer å få den solgt for samme prisen dersom jeg ikke blir kvitt noen feil. Fikk den jo for gibort pris så:) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Four rings Skrevet Januar 24, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2009 Har skaffet med en rimelig A6 2,5TDI Quattro. Fikk den jo for gibort pris så:) Hvilken årsmod? Er det mulig å få vite hvor mye du måtte gi for herligheten? Siter - 98 Audi A6 1,9 Tdi x97 Audi A4 1,8 20V (solgt) x87 Mercedes 190E 2,3 (solgt) x87 Mercedes 190E 2,0 (solgt) x81 Ford Escort 1,3 (taket) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saga25 Skrevet Januar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2009 Mye diesel brulker den også, ca 1,3 liter på mila på bykjøring å set synes jeg er mye selv om det er 4 hjulstrekk og automat. Hvis du sjekker i en av de første siden i vognkortet så står det hva bilen er oppgitt til å bruke ved bykjøring, landeveiskjøring og blandet kjøring. Mener å huske at med automat og quattro så var dieselforbruket på bykjøring rundt det som bilen din bruker - ca 1,3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.