Gå til innhold

Webasto problemer.

Ranger emnet

CyRius

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Golf 3 med ettermontert webasto.

Startet den i sommer og startet vær gang etter det, men når det begynte å bli kaldt i været begynte den. Det høres ut som den starter, men det kommer ikke røyk/eksos der det skal, men plutselig starter den, men det kan være alt fra 5min etter at den skal og 1 time. Å når jeg startet den da den fungerte, så startet viftene inne i bilen også, men det blåste bare kaldt, jeg må ha motoren igang for at den skal blåse varmt inn i bilen.

Alt av info, tips og triks blir satt veldig stor pris på.

Mvh CyRius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en gammel Webasto? Slike varmere har det med å bli litt sure etterhvert, og må da åpnes for å gjøres ren. Vifta i bilen følger bare uret/startknappen, den vet ikke om Webastoen starter eller ikke, så det er helt normalt. Jeg ville plukka den opp, gjort det rent og satt den sammen igjen. Det du sier om at det høres ut som den starter, er er nok forvarmingen som er i gang. Høres ut som en liten motor.

Bør kanskje sjekke om den får bensin før du skrur den i biter da...

Det finnes også diagnoseutstyr til disse varmerne, men da må du nok innom et verksted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en gammel Webasto? Slike varmere har det med å bli litt sure etterhvert, og må da åpnes for å gjøres ren. Vifta i bilen følger bare uret/startknappen, den vet ikke om Webastoen starter eller ikke, så det er helt normalt. Jeg ville plukka den opp, gjort det rent og satt den sammen igjen. Det du sier om at det høres ut som den starter, er er nok forvarmingen som er i gang. Høres ut som en liten motor.

Bør kanskje sjekke om den får bensin før du skrur den i biter da...

Det finnes også diagnoseutstyr til disse varmerne, men da må du nok innom et verksted.

oky. Takk for svaret.

Det er disel den går på, å jeg er nesten 100% sikker på at den får disel, men er det vanskelig å ta den opp å gjøre den reint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider