Gå til innhold

Ny lakkert bil.

Ranger emnet

tOFFY

Anbefalte innlegg

Jeg får snart tilbake bilen min fra oppretting og lakkering.

Og har fått beskjed fra oppretter/lekkerer at bilen vil få ett voks lag, slik at jeg ikke skal gjøre noe, og han sa at jeg helst ikke skal polere bilen med det først, for å få vekk evnt. lakkstøv.

Jef bør vente til påske vasken med dette, da kan jeg polere grundig, og evnt. lakkstøv vil bli borte.

Men noen kompiser, som jobber på henholdvis Motor Forum og Møller, sier at jeg kan gå på full hard polering straks jeg får bilen, dem mener jeg må få vekk lakkstøv med en gang. Men dem er enig at lakkstøv blir like lett borte om 4 måneder.

Men dem sier det er tull å måtte vente med polering.

Jeg syns det er rart, at lakkverkstedet da vokser uten å polere vekk lakkstøv før levering, og sier at det er fordi han ikke vil "slite" lakken unødvendig.

For han sin inntresse er jo å levere jobben så strøken som mulig.

Denne lakkereren har også jobber for merkeverksteder. Og god erfaring med lakkering av MB.

Dette gjelder en MB 230E. Men det skulle vell være uintresangt.

Jeg kommer til å vente til påske med polering, siden jeg ikke ønsker å "ødelegge" lakken.

Er jeg på gjordet når jeg følger lakkererens råd. Er det Motor Forum, og Møller gutta som har rett.

Mener jeg likeså godt kan vente, siden det iokke gjør det noe værre.

Er det noen her som har noen meninger om dette, råd om hva jeg skal gjøre.

Bør jeg vente, eller full polering med en gang??

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Calib'R

Bilen min ble hellakert i midten av oktober.

Jeg fikk beskjed om å vente med å pollere, til vannet sluttet å prelle av.

Godt tips!

Skyll av bilen ofte for å unngå at møkk fester seg.

Skjønner ikke helt hvordan de har fått lakkstøv på nylakkert flate jeg da men...(med mindre det er fra løse deler i lakkboksen (skjerm osv)) Uansett synes jeg firmaet skal ordne opp etter seg selv.

Lakken er ikke gjennomherdet før etter ca 3 måneder, og jeg synes det sier seg selv at man skal tukle minst mulig med den før den har herdet. Men fjerning av lakkstøv synes jeg er best å gjøre før bilen blir støvete og skitten, altså før den forlater verkstedet, slik at man ikke lager striper i lakken under poleringen.

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GT-R

Egentlig så er det lakkereren som skal ta lakkstøvet som er på bilen. Lakkstøvet kan du ta selv med P1500-2000 papir og en trekloss. Bruk masse vann mens du sliper. Så rubber og polrerer du der støvkornene har vært.

4-6 uker etter lakkeringa kan du polerer hele bilen din. Da har løsemidlene forsvunnet.

Jo, det har du helt rett i, feil formulering fra meg.

Det er snakk om noe som kan komme i lakken. som skal poleres vekk. men han sa det var maks 2-4 punkter på bilen dette kunne komme, forsto ikke helt, man var ikke sånn lakkstøv som du nevner.

men det syns ikke på bilen min. Lakkerer sa at jeg kan kanskje se noe, under polering.

T....

Lenke til kommentar
Del på andre sider