k1mzor Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 http://videos.streetfire.net/video/Civic-Vs-Mustang_209021.htm :ratatatat Siter - Saab 9-3SC Vector 08' x 97 BMW 523ia x 91 BMW 318i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A.H Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 klarte faen ikke stave VTEC engang :p Siter Anders Haugen Club Honda Norge http://www.club-honda.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS Tjå Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Hahaha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 klarte faen ikke stave VTEC engang :p mhm.. Stakars uvitende mennesker. Synes filmen ikke var PITEBITTELITT morsom engang.. Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESPN Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 hahahaha :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Januar 18, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2009 mhm..Stakars uvitende mennesker. Synes filmen ikke var PITEBITTELITT morsom engang.. Mest sannsynlig fordi du har en såkalt Honda. :) Jeg drar ikke alle under en kam, men det er jo så utrolig stort å ha Wtækk da. Det er jo egentlig en teknologi som kveler motoren under 7000rpm, så når den kommer dit, så får den puste fritt og yte de 110hk den har. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 jasså gitt, er det slik det funker.... :viske: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Genialt svar på hvorfor han tapte da, "my dome light didn't work" :hammer Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Mest sannsynlig fordi du har en såkalt Honda. :) Jeg drar ikke alle under en kam, men det er jo så utrolig stort å ha Wtækk da. Det er jo egentlig en teknologi som kveler motoren under 7000rpm, så når den kommer dit, så får den puste fritt og yte de 110hk den har. :) Njaa, veit ikke helt jeg påsan. Dro en lettere trimma 740 tic her om dagen. Hadde ikke sjangs! Gutten påsto det var 220+ i motor.. Dem så ikke jeg noe til! Så ikke kom her å påstå ditt og datt på noe du ikke har peiling på! ;) Har kjørt mye biler i min tid, b16a2'n som jeg har er rimelig momentsvak og ja den drar bedre på 5300 pga vtec'n. Er vel 160hk og 140nm på 7800rpm el noe sånt. Men de hestene fungerer hvertfall! Og det er ingen andre som klarer å dra så mye gamp ut av en motor uten pustehjelp.. Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pompiuses Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Mest sannsynlig fordi du har en såkalt Honda. :) Jeg drar ikke alle under en kam, men det er jo så utrolig stort å ha Wtækk da. Det er jo egentlig en teknologi som kveler motoren under 7000rpm, så når den kommer dit, så får den puste fritt og yte de 110hk den har. :) vtec er jo ikke annet enn variabelt løft på ventilene pluss variable ventiltider. Dvs. nøyaktig samme teknologi som feks. Ferrari, Porsche og mange andre bruke i sine motorer. Så om du virkelig tror at Ferrari og Porsche putter inn ting i motorene sine som får de til å yte dårligere, så tror jeg du bør kjøpe deg en bok som handler om motorteknikk og sette deg ned og lese litt. Siter EG warrior www.kvien.no/integra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Hehe, ja. Bmw har jo også noe vario greier? Systemet er der for å øke effekt ved pådrag og spare bensing ved vanlig kjøring. Ikke for å strupe ned haha, smart sagt! :P Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hondaen Skrevet Januar 19, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2009 Ok, istedenfor å montere "kvass kam" som alle volvo 240/740 rånere gjør, så har Honda gjort det enklere. En kam for høyt turtall og en kam for lavt turtall. Disse kammene er skreddersydd for lave turtall og høye turtall. En kam for å dekke hele turtallsregisteret vil alltid være et kompromiss. Volvoer med "kvass kam" sviver såvidt rundt på tomgang.. Resultatet av å ha to kammer er usannsynlig høyt dreiemoment på lave turtall og høy effekt på høye turtall. Summen av dette blir en dreiemomentkurve som er flat: Motoren trekker jevnt og sterkt til turtallssperren. Merk at dette gjelder Hondas DOHC VTEC. Disse motorene er overhodet ikke laget for å spare bensin, men å levere krefter fra lavt til høyt turtall. VTEC-E osv er en annen historie, de motorene er laget for kun en ting, spare bensin. Jeg glorifiserer ikke små motorer, de er verken rå eller særlig super-duper. Men når vi snakker om 1.6-3.2 liters HONDA DOHC VTEC motorer, så vil jeg påstå de er noe av det bedre som er laget av ottomotorer. Så når vi snakker om wtækk, v-tek eller vtech, så bør man altså vite hva det går i. Ellers blir det bare dumt :D Mest sannsynlig fordi du har en såkalt Honda. :) Jeg drar ikke alle under en kam, men det er jo så utrolig stort å ha Wtækk da. Det er jo egentlig en teknologi som kveler motoren under 7000rpm, så når den kommer dit, så får den puste fritt og yte de 110hk den har. :) Siter For livets glade gutter går solen aldri ned ;-D Guide: Honda Turbo Guide:Bytt bremsene på din Honda selv Spør doktor Honda om alt! http://www.honda-club.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.