Gå til innhold

Omega 98: Xenon lys lyser for svakt og tenner ikke alltid

Ranger emnet

torebr

Anbefalte innlegg

Hei. Dette gjelder en 1998 Opel Omega.

Jeg byttet xenonpærer for ca. 2,5 år siden. Kjøpte da et par pærer fra Biltema, og det har fungert fint fram til noen uker siden. Det som skjer er at pærene ikke alltid tenner når bilen starter. Hvis jeg bytter til parklys og så tilbake tenner de som regel, men det tar lang tid før de lyser fullt.

Lyset virker ellers meget svakt, og lurer på om de må byttes igjen. Men jeg trodde disse pærene skulle ha lengre levetid.

Kan disse problemene skyldes ballastboksen? Den har jeg aldri byttet

Jeg lurer også på om noen kjenner til et sted man kan kjøpe pærer/evt. ballast fra som er av god kvalitet.

-Tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tyde på at du må bytte pærer igjen da ja! Har egentlig ikke tro på at det er tenneren da lysene da mest sannsynelig ikke hadde kommet til å tenne i det hele tatt. Det er mange norske nettsteder som selger xenon pærer av god kvalitet, til lavere pris enn i butikker ellers. Søk bare på xenon pære på google.no så finner du nok mange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk! Da har jeg bestilt nye pærer, så får vi se om det løser problemet.

-Tore

Kan tyde på at du må bytte pærer igjen da ja! Har egentlig ikke tro på at det er tenneren da lysene da mest sannsynelig ikke hadde kommet til å tenne i det hele tatt. Det er mange norske nettsteder som selger xenon pærer av god kvalitet, til lavere pris enn i butikker ellers. Søk bare på xenon pære på google.no så finner du nok mange :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok pæren ja. Har den begynt å skifte farge til mer gulaktig? I såfall ryker den snart. At den ikke tenner med engang kan også være at du ikke har nok strøm på bilen, de kan "krangle" om hvem som skal tenne hivs det ikke er nok støm. Er også en mulighet for at ballasten ikke er helt 100% Men det er garantert pæra, bytt plass på pærene og evt ballast å se om problemet følger etter. Ville holdt meg unna Biltema sine xenon lys da de er dyre og de er heller ikke E-merket. Skulle det være noe, så selger jeg alt av xenon deler og sett.

95 Omega b 2.0 16v

00 Audi A4 2.5tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider