Tommy83 Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Hei.. Får en lyd som kan minne om høy dekkstøy på fremre høyre side når jeg passerer 40kmt. Svinger jeg til høyre side så forsvinner denne lyden. Jekket bilen opp og dro hjulet raskt frem og tilbake og synes jeg kjenner en bra slakke her. Hjulet på motsatt side sitter som det skal. Kan dette være hjullagret? Bilen er en Mitsubishi Galant 98mod Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2009 Hei..Får en lyd som kan minne om høy dekkstøy på fremre høyre side når jeg passerer 40kmt. Svinger jeg til høyre side så forsvinner denne lyden. Jekket bilen opp og dro hjulet raskt frem og tilbake og synes jeg kjenner en bra slakke her. Hjulet på motsatt side sitter som det skal. Kan dette være hjullagret? Bilen er en Mitsubishi Galant 98mod det kan være hjullageret om du har dobbelt. sjekk ut det. blir lyden forsterket om du svinger til venstre så er det mest sansynelig hjullageret og da har du nok dobbelt=) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy83 Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Hva mener du med dobbelt? Hørtes dyrt ut :) . Synes ikke lyden blir noe høyere når jeg svinger til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
comadore Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Dette er nok hjullageret. Slakk i hjullager:) Ta med til nærmeste verksted, jekk bilen og bare be en av mekanikerne sjekke raskt. Hvis de har tid, og siden du allerede har den på jekken så sjekker han jo selvfølgelig:) Siter Ford Orion 1990- Førstebilen:O Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zachariassen Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Dobbelt hjullager betyr rett og slett at det er dobbelt. "normalt" er det ett hjullager som er ganske breit, men i noen biler er det da to hjullager. da kan du svinge til den ene siden uten å høre en lyd men hvis du svinger til den andre så høres det nesten ut som om hjulet er løst. men dette kan du sjekke ganske enkelt selv: jekk opp bilen ved det hjulet lyden kommer ifra. når dekket er over bakken kan du rulle kraftig på hjulet i fri luft. støyer det da, nesten som er rumle-lyd, er det hjullager. dette er noe du ikke burde prøve å bytte selv om du ikke har en del erfaring og en presse. dobbelt hjullager trenger ikke være så mye dyrere enn enkelt, men det varierer jo. om du vil spare penger kan du ta av hjulet, skru av bærekule, endeledd og feste til støtdemper og bytte ut hele bosset med et fra høggern. dette er noe du kan gjøre selv, bare du passer på at det ikke er justering på det øvre festet=) uansett om du prøver selv eller tar det på verksted, lykke til=) Siter Kjører børsje med fire ringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy83 Skrevet Januar 13, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Da går jeg for nytt hjullager. Takker for hjelpen. Er bra at noen har peiling på bil:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg