Gå til innhold

Problemer med håndbrems

Ranger emnet

Tordie

Anbefalte innlegg

Da har det seg slik at håndbremsen min ikke er helt i vater for tiden...

Problemet oppstod i går når jeg tok den i bruk for første gang etter frosten...

Den henger liksom. Testet i nedoverbakke da jeg satte bilen i fri og trillet, og da mistet jeg fart. Normalt ville jeg tro farten skulle øke, men nei, hadde vell omtrent 20km/t når jeg nådde bunnen.

Er det wiren som har hengt seg opp eller noe sånt?

Så også det at den ene wiren var mer stram enn den andre.

Så også ut som begge var strammet maks i håndtaket, jeg har ikke rørt disse siden bilen var på verksted for kaliper skift.

Merkelig?

-91 Golf GTi 1.8 16v Edition One

-84 Golf CL 1.6 8v [solgt]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da tror jeg det nok er en slitt wire gitt.

det var det på min før jeg måtte bytte den.

Høres igrunn merkverdig ut må jeg si.

Wire og kaliptere bak ble skiftet 11.feb 2008, og ikke rørt etter det. knappest vert i bruk, parkerer som regel på flatmark og skal vell ikke skje over natta liksom?

Var stof forskjell på slarken i håndtaket før og etter bruk i går, og slitt wire skal vell ikke gjøre slik håndbrems henger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på det i ste.

Så det at den ene wiren var mer stram enn den andre.

Så også ut som begge var strammet maks i håndtaket, jeg har ikke rørt disse siden bilen var på verksted for kaliper skift. Og da ble wirene og skiftet.

mutteren på ene wiren stakk et lite stykke lenger frem enn den plata som drar de liksom.

Kan det vere problemet?

Men, bremsen skal vell ikke henge av den grunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakket med en på jobb, han mente jeg skulle smøre wirefestet på kalipteren med crc eller lignende, da han mente dette sikkert var pga. rust.

Høres det logisk ut?

sto tross alt i noen dager i mildværet uten å bli tatt i bruk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sannsynligvis ikke wirene som er problemet, det er håndbrekk hendlene som sitter på caliperene som er eira fast pga salt og smuss....

beste løsning er og skru av caliperene og reingjøre de og "kjøre opp " hendlene (sku de frem og tilbake) og smøre de godt evt kjøpe et rep-sett

Lenke til kommentar
Del på andre sider