KjellO Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Hei Jeg har en 98 Mondeo 2,0 med en litt trøblete temperaturmåler. Den reagerer ikke før jeg har kjørt minst 15 min, og den beveger seg så opp til min/kald-streken og blir stående der. Jeg ser for meg tre mulige feil: -Termostat står konstant åpen -Temperaturgiver har tatt kvelden -Selve instrumentet er ødelagt. Dersom jeg tenker riktig, så skulle jo motoren blitt ihvertfall halvvarm selv med åpen termostat? Det skulle bare ta lengre tid. Dersom giveren var død, så skulle vel ikke måleren reagert i det hele tatt? Tyder dette dermed på at instrumentet er ødelagt? (jeg er klar over at jeg kan måle giveren med en jordkabel, men siden den sitter under termostathuset og jeg ikke er gynekolog, så tenkte jeg å slippe å demontere ting unødvendig.) Håper på kloke svar fra erfarne Mondeo-eiere. :-) KjellO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mrsinder Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Termostaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjellO Skrevet Mars 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 Termostat skiftet, ingen endring på måleren. Lot bilen gå på tomgang til viften slo inn. Da viste tempmåleren litt under halvvarm, og falt umiddelbart når viften slo inn. Defekt instrument? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mars 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2009 tempgiveren som er gåen tenker jeg. sjekke om pakningen er gåen, om det er kjølevæske på den. Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KjellO Skrevet Mars 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Mener du at pakningen rundt giveren kan forårsake dette? Trodde ev. selve giveren var død? Kjell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken84 Skrevet Mars 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2009 Hadde Samme problem på min , da var det temeraturmåleren som var gå'en ! Men strever med og få det tett der i ettertid , noen som vet om det skal vær pakning rundt den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zimmern86 Skrevet Mars 7, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2009 ja det skal være en pakning rundt, værtfall på min, viss du mente giveren? Siter _________________________________ VW Touran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg