Gå til innhold

Opel Vectra j96 prosjekt UPDATE 10.11.09

Ranger emnet

chrien

Anbefalte innlegg

tenkte jeg skulle lage en prosjekttråd om bilen min. Det er en Opel Vectra 1996, 2,0 16V.

har hatt bilen i knapt ett år nå, og har rukket å gjort litt med den siden.

ting som er gjort med bilen så langt:

-justerbart senkesett, senket en god del mot bakken,ikke sikker på cm.

-lakkert bakrutespoiler

-green filter

-18" felger-215-35-R18

-Chrome-grill+chrome på resten av front

-Delight Angeleyes chrome frontlykter

-Simons Sportssystem frå kat. og bak

-smoke sota bakvindu

-smoke sideblinkers

-carboninteriør

-Annlegg:

6,5" frontsett

6,5" sony xplod høytalere i bakdører

-cadence 2x12" subkasse

planer videre til våren:

-bestille rieger front og bakfanger,skjørt har jeg fra før.har også front og baklippe også, men de er av "replica"-kvalitet støpt i glassfiber. elendig passform. derfor går jeg til innkjøp av orginal riegerstyling. lakkeres og monteres til våren.Kommer til å bli bestillt i nærmeste fremtid.

- ny cadence 4kanals-forsterker til sub og høytalere

-nytt komponentsett i framdører

-nye baklykter,forsatt usikker på hva slags jeg skal velge.

bilen ser nå slik ut:

4.jpg

3.jpg

8.jpg

12.jpg

kan gjerne få tilbakemeldinger om tips til hva jeg kan gjøre videre:)

Endret av chrien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser veldig bra ut denne her!

men ville heller sparkla inn de uorginale leppene... med litt kutting osv blir det bra det. jeg personlig synes det er penest uten sjøter...På mitt første prosjekt gjorde jeg det:

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/170142-carzone-vectra-opel-vectra-b-prosjekt-rsvectra.html

eller kanskje du finner noen tips på min vectra nr 2:

http://www.bilforumet.no/prosjektfor...turbo-stv.html

ser ihvertfall veldig bra ut så langt! Stå på!

-1998 Audi A6 2.5TDI Quattro 180hk

-1994 Opel Omega B Gate prosjektet

-1995 Opel Omega "Kungfu Panda Drifter"

x1997 Opel vectra b turbo (c20let)

x 1996 Opel Vectra B 2.Ocd solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser veldig bra ut denne her!

men ville heller sparkla inn de uorginale leppene... med litt kutting osv blir det bra det. jeg personlig synes det er penest uten sjøter...På mitt første prosjekt gjorde jeg det:

http://www.bilforumet.no/prosjektforum/170142-carzone-vectra-opel-vectra-b-prosjekt-rsvectra.html

eller kanskje du finner noen tips på min vectra nr 2:

http://www.bilforumet.no/prosjektfor...turbo-stv.html

ser ihvertfall veldig bra ut så langt! Stå på!

takker for det!:)

har tenkt tanken på å gjøre dette, må nesten gruble litt mer nøye over hva jeg skal gjøre med akkurat dette! eneste problemet er at det da kun blir en bil jeg kan bruke sommerstida. veldig upraktisk med en så senket bil+lippe vinterstida:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lurt litt på å kjøpe disse baklyktene også:

http://www.bsbildeler.no/butikk/visvare.aspx?vnr=DLOPR32&vg=11132&vgpath=Varekategorier/499/941/1038/9329/11132

noen som har noen mening om hvordan disse kommer til å passa på bilen?:) eventuelle andre tips?:) lexuslykter er i alle fall helt uaktuelt, passer så svært sjeldent på slike biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var skikkelig clean og fin, jeg syns du skal beholde de baklyktene du har der jeg :). Kjører vectra jeg også:). Hvor mye ga du for front lyktene dine? Ser du skal kjøpe deg nye frontfanger? Selge den fangeren du har på fra før av eller? :)

jeg kjøpte de når bs hadde flyttesalg, knapt 2000,- med frakt! veldig god pris!:D jeg lurer på å kjøpe rieger frontlippe, så da trenger jeg nok frontfangeren selv:) men hadde jeg kjøpt helt ny fanger tror jeg at jeg hadde beholdt den orginale til vintersbruk uannsett:) hva slags vectra kjører du da? prosjekt eller kun bruksbil?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte de når bs hadde flyttesalg, knapt 2000,- med frakt! veldig god pris!:D jeg lurer på å kjøpe rieger frontlippe, så da trenger jeg nok frontfangeren selv:) men hadde jeg kjøpt helt ny fanger tror jeg at jeg hadde beholdt den orginale til vintersbruk uannsett:) hva slags vectra kjører du da? prosjekt eller kun bruksbil?:)

Skjønner den:), hadde sikkert gjort det selv hehe. Det er en bruksbil, men er senket, 17" felger om sommeren, sota vinduer og øyelokk. Blir vel litt mere etterhvert. 97 1,6l :(

wirrumen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner den:), hadde sikkert gjort det selv hehe. Det er en bruksbil, men er senket, 17" felger om sommeren, sota vinduer og øyelokk. Blir vel litt mere etterhvert. 97 1,6l :(

ja det er litt upraktisk med styling på vinterstida! men høres ut som en go bruksbil det! er vanskelig å holde en bil helt orginal når man først har fått smaken på å fikse litt på de:P

du får se på den positive siden at 1,6 er økonomisk som bare det! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja den bruker ikke akkurat mye bensin:), Men måtte le godt når jeg nesten holdt følge med to av kameratene mine en med helt ny mondeo 2,0 diesel og en 520 150hk :). å opelen går dårlig altså hehe. Men jeg har prøvd en 2,0l vectra som du har, dæven merka bra forsjell altså

hehe! alltid artig når sånt skjer:P men er ikke det brukbar aks engang på 1,6 da?

ja jeg syns 2literen går helt ok! mer enn bra nok for mitt bruk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egenlaget patent:) tok ut grillen både oppe og nede, og tilpasset egentlig noen tynne pyntelister som jeg limte på:) resultatet ble igrunn overraskende vellykket!

Så jo veldig bra ut, tenkt å gjøre noe lignende men vet ikke helt hvordan patent man skal ta på det :/:redxpoke

* 98 Opel Vectra B 1.8 16V CD

* 93 Opel Vectra A 1.8i CD *SOLGT*

Lenke til kommentar
Del på andre sider