Gå til innhold

røket registerreim på golf 1.4

Ranger emnet

elwood84

Anbefalte innlegg

de hadde visst sagt på verkstedet at det var mulig noen stempler og dyser var røket og(mulig det er snakk om noe annet siden dette ble fortalt til meg av jenten som eier bilen). det var visst vanlig når registerreimen ryker..

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du trenger nye, stempler, nye ventiler, løftere kamaksler, regreim med strammehjul og borring av blokk. Brutterns Passat 20v måtte ha det. Endte med at Jessheim Auto måtte betale for helt ny motor da de hadde fucket det opp. Ny motor kostet ca 50t for noen år siden.

Så hva det koster er umulig å si før du har åpnet motoren.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjipt om det viser seg å være så mye som må fikses.. bilen er jo ikke verdt all verdens.. så 50 000 for ny motor er nok iallefall utelukket.. syns bare 15 000kr for kun reg.reim virket litt mye.. men mulig det var for å fikse alt..

har forsåvidt fått svar på det jeg lurte på..så får vi se ka verkstedet sier.. er ikke min bil heldigvis..

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster fort 7-8tusen for og nappe av toppen,+ny regreim. også koster det 1000kroner for planing,+ bytte av bøyde ventiler+styringer...

har det krasjet ordentlig, så kan det bli bøyde råder+stempler. da blir det fort dyrt...

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ventilene er jo ikke nå dyrt om de har knekt da åsså er det 500 for planing av toppen, 1500 for slpesett til toppen samt arbeidet om du kke tar ut den selv..

holder på med mi topp nå.. toppakninga og vannpumpa er gåen... om seg på 2500 for oppsliping av toppen og ventilene, 1500 for komplett slipesett til toppen med ventiltetninger og bolter samt ny annpumpem regreim og strammehjul til 1200kr... jeg gør alt av jobben selv bortsett fra oppsliping av toppen.

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen her har autodata, kan de jo sjekke om denne motoren tåler regreim-brudd? Det er jo mange motorer som tåler det helt fint.

av erfaring, så vet jeg at den ikke tåler det. hehe.

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den tåler ikke regreimbrudd nei:) regreim og vannpumpe skal skiftes på 130 000km... ellers ryker vannpumpa å da koker bilen å du må sikkrt ha ny toppakning. er gjennom samma styret nå:) skifta ikke i tide... men akkurat nå har jeg fått montert ny vannpumpe, strammehjul og regreim.. venter på toppen som kommer i morgen eller overmorgen så da blir det knall..

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider