Gå til innhold

Verdt det??

Ranger emnet

Polo4RS3

Anbefalte innlegg

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

160 hk i polo skal vel gå greit nok.

Med tanke på hvor tung å stor den er ( ca likt som golf 2 ??) så går den vel da ikke så voldsomt mye bedre en g60 org ...

Ville aller først løst girkasse problemet ...

Kjedelig å legge ut 40 k på motor hvis ikke kassen henger med alikvel.

Med diff sperre så er du vel ivertfall 1 skritt i riktig rettning... Prøv å finne en kasse fra 6n gti å monter diffsperre i denn ?

Skaff deg så en 1,4 liter 16 v og bruk stemplene og stakene som du har nå.

Da har du 1,6 liter 16v ( 120 hk ) med rotrex skulle du da nå rundt 150 hester som kanskje girkassen også tåler ?

Hvis det er mulig å få godkjent 1,8 t 20 v med girkasse og alt så er vel ikke tvilen stor ?

Da har du drivverk til over 300 hk ..

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8T da være en bedre løsning?

Det vil jeg også tru.. Uten å ha så enorm peil som mange av Polo guttene her, så vil jeg tru en motor som har 150hk orginalt vil være et godt valg, for så å evt skremme denne litt mere opp. Da har man vel noe som er mere holdbart enn ettermontert turbo på en 1,6 16v motor?

Nå vet jeg ikke hvor mye arbeid det er å montere en 1,8t i Polo, men i Tyskland er det vel noen som tar seg av dette også. Og om det har kostnader på ca samme nivå som overladning av orginal motor, eller litt dyrere så vil man nok ha mere igjen for det. En 1,8t kan man vel ta en god del hester ut av før man må gå inni motor å forsterke.

Lykke til uansett, vogna di fortjener en rå motor, og ta det helt ut med den bilen , du er på god vei, ikke gi deg nå! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med den lakken du har til 8000 kr literen, så skulle det bare mangle om du ikke skulle ta kølla HEEEEELT ut med en 1.8 T maskin!

Det mest funky hadde jo vært å modifisert ett understell og hatt Allradantribe happyhappy

Trur faktisk motorfester osv stemmer bedre overens med en Ibiza Cupra motor, enn med 1.8T fra golf eller sånn..eller er det samme suppa? Langs-tvers og oppned monterte motorer -- er det rart mann blir forvirra??? :usa:

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de motorene satt likt på a3,golf4,cupra osv. Men de sitter vel annerledes i A4,passat osv. Er ikke helt sikker?

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de motorene satt likt på a3,golf4,cupra osv. Men de sitter vel annerledes i A4,passat osv. Er ikke helt sikker?

Korrekt!

Motoren står feil vei i: A2, A3, TT, Octavia, Cupra, Golf, Polo etc.

Og riktig vei i: Passat, A4, A6, A8 etc.

På samme måte med 4WD-systemet; de modellene med feilstilt motor har Haldex og er forhjulstrekkere inntil det spinner, mens modeller med rettstilt motor fra circa 1995 (a4) og 1997 (Passat) er permanente firehjulstrekkere med TorSen-diff i senter. Men nå hørte jeg at Haldex-syken har spredt seg også til modellene med rettstilt motor (OT)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8T da være en bedre løsning?

1.8T er helt klart den beste & råeste løsningen....ingen tvil om det. :driving Men den grønne colour concepten som skulle være så råå er det ingen som har no info om effekt på den da. Hva er specs på den nå, er det liksom norges raskeste polo sombrero

I just love 2 see their faces when they been whiped out by what they thaught was just a boy racer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh, ja skrev det men. Verksted som utfører trimming og en fabrikk ser ikke jeg for meg som det samme, meeen da skjønner jeg hva du mente.

Uansett....10-11000 euro er jo ikke småpæng heller da

-Audi S6 Avant 96mod-Audi A6 2,8Quattro Avant 95mod-

xPolo 95 mod (Prosjekt Polo4RS3)(Airride,liquid silver,x-dream 8,5/9,5x14)xxAudi S4 93 modxxToyota Hiace (Senka,rulla på 18")xxBmw 97 mod 520 iA TouringxxAudi A4 Avant TQ 97modx

Lenke til kommentar
Del på andre sider