Krampefot Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Hei. Kan jeg fylle gass for MIG-sveising på eit CO2-brannslukkerapparat? Eller er det ikke lov? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Hvorfor skal du det? Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krampefot Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 kjøpte sveiseapparat brukt og det fulgte med et co2-apparat... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Jammen det apparatet er der når du setter fyr på isolasjonen i bilen du sveiser på! :D Tror ikke det er så lurt å fylle sveisegass i et brannapparat. Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Januar 12, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 Ikke gjør det da mann. Eller stå en kilometer unna !!!!!!!!!!!!!!! Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krampefot Skrevet Januar 12, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2009 oki, en som sa det går å fylle nitrogen på. Hvilke andre gasser kan det fylles med da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Evje_ Skrevet Januar 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2009 Dessuten så må du huske på at det er ikke sikkert flaska er helt tom for pulver, og det er ikke sikkert det er så lurt å blande dette pulveret med sveisegass. Siter Kjøretøy-løs, tar DTS i UngdomIOppdrag i Colorado Springs, USA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahrer Skrevet Januar 14, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2009 Det var da vel ingen som sa det var pulver der heller? Kan du lese? CO2 apparat står det!!!! Null pulver! CO2 er en gass, hvis du var i tvil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw325ix Skrevet Januar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2009 bruker selv co2 flaske (uten stigerør) med co2.. ulempen er vel at du bare får 48-50 bar på an.. Ikke sveise rustfritt eller alu.. fyller min på en lokal brannutstyrsjappe her.. koster ca 200,- Denne flasken får du garantert ikke fylt på feks hos aga gass osv.. var vel ikke et RACE 102 Sveiseapperat du kjøpte.. Med innebygget selvregulerende varmekabel i trådhuset? og det står "sveis" skrevet på flaska.. samt en argon regulator.. ? Christian Siter 86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet August 11, 2013 Rapporter Share Skrevet August 11, 2013 Er inne på tanken selv å bruke en dykkerflaske til gassflaske. Men jeg trenger overgang fra flaska til regulatoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Air Liquide Skrevet Desember 2, 2014 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2014 Hei, Dere må aldri finne på å bruke utstyr som ikke er beregnet på bruksområde. En normal gassflaske til sveising inneholder 200 bar og en dykkerflaske 300 bar. Det tilsvarer 200/300 kilo trykk per cm3. Bruk ALDRI hjemmesnekra overganger. Ta heller kontakt med meg på forumet, så skal jeg gi dere et veldig godt tilbud på sveisegass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg