Gå til innhold

Kadett B 3,0 V6 Eller Volvo TIC

Ranger emnet

BARE B

Anbefalte innlegg

Vi driter i styrestag. Volvo forstilling skal inn der samma om den vil eller ikke. Fikk endelig skriftlig fra SYNET !!!!!!!

Ikke lett å få det til men etter mye masing......HE HE

KOPI AV MAIL

Hei Jeg føler at jeg har besvart denne henvendelsen tidligere. Vi har påpekt at du må forholde deg til hva GM har sagt om sporvidde og vekter samt motoreffekt i ditt kjøretøy.Vi har også snakket sammen flere ganger på telefon hvor det har blitt påpekt at innkorting av motortravers er noe vi vil kunne godta dersom arbeidet er utført fagmessig og at den blir fremvist for oss før grunning og lakkering.Vi har heller ingen motforestillinger anngående Volvo 140 bakaksel som er innkortet for å tilfredsstille sporvidden ditt kjøretøy kan bli godkjent med.Vi har besvart deg i brev om at motorbytte vil bli godkjent, dersom motoreffekten ikke overskrider det GM har satt som øvre grense for effekt.Jeg kan ikke svare på om nye eu direktivet vil ha noe innvirkning på din ombyggingen.

Med hilsen

Thomas Oppi

Faggruppe: Faggruppe Om- og oppbygging - Stor-Oslo distrikt

Postadresse: Statens vegvesen Region øst, Postboks 1010, 2605 LILLEHAMMER

Besøksadresse: Østre Aker vei 50, OSLO

Telefon: +47 90578705 Mobil: +47 90578705 e-post: thomas.oppi@vegvesen.no

http://www.vegvesen.no e-post: firmapost-ost@vegvesen.no

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal bli bra ja.(men tar tid) Det var ikke lett å få synet med på alt jeg ville men........Fikk en del Ja på telefon men når mail kom var det tja. Eller henvisning til svensk SFRO ? Hva har de med saken å gjøre? Venter på dok fra GM. Økning sporvidde. Godkjendt inpress ET 1 mm. Venter og på dok fra synet ang hvofor de nekter bur i bilen. Har ikke fått noe ennå. Må vel purre på den som alt annet. Så nå er det bare å finne seg ei forstilling / komplett understell. Noen som har?

Endret av BARE B

Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ! Da har vi kjøpt en od kasse til samt en hel 140 delebil + litt annet. Blir litt stille her. Skal hente Delebil i Kristiansand etter påske. blir litt karrosseri arbeid i mellomtiden,,,,,,når jeg har tid. Legger inn litt bilder etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk jeg brukt helgen til noe fornuftig.......Kappe...Kappe litt til.....Må flytte rattstamme men det går greit. Slipe litt her og der så skal alt passe. Venter på forstilling fra 140 . Den svinger litt frem på midten så det blir bedre plass og motor kommer litt lavere. Men nå gidder jeg ikke mere i dag. En kald pils og rett i dusjen.

IMG_1238.jpg

IMG_1239.jpg

Endret av BARE B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

IMG_0020.jpg

Og her er Koseklumpen av en T1 som jeg puslet sammen for maaaange år siden. Fikk den faktisk godkjendt HE HE HE !!!! Denne SAVNER jeg VEEELDIG !!!!!!!!!!!!!!! Har snakket med han som eier den nå og muuuulig at han vil selge den tilbake til meg. Får vel mase litt mere :-)

Endret av BARE B

Lenke til kommentar
Del på andre sider