Gå til innhold

65 Amazon prosjekt oppretting

Ranger emnet

Geirpedal

Anbefalte innlegg

• Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må huske på at C30 har linjene sine fra sin bestefar P1800ES, den kule fettern til frøken Amazon. Den stygge tanta ingen liker heter 480ES.

Deilig å se et prosjekt som blir fullført. Og gjennomført for den saks skyld. Eller omvendt. Hva kommer en slik restaurering på nå til dags? Er det fortsatt "lønnsomt" å kjøpe seg en ferdig oppusset Amazon?

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må huske på at C30 har linjene sine fra sin bestefar P1800ES, den kule fettern til frøken Amazon. Den stygge tanta ingen liker heter 480ES.

Deilig å se et prosjekt som blir fullført. Og gjennomført for den saks skyld. Eller omvendt. Hva kommer en slik restaurering på nå til dags? Er det fortsatt "lønnsomt" å kjøpe seg en ferdig oppusset Amazon?

Takker for god feedback, kjøpe ferdig eller resatuarere er vel et spørsmål om hvor omfattende man vil ha det. I mitt tilfelle blir det billigst å rette opp da jeg har gjort det meste selv. Kostet på ca 6-7 lapper til nå (sett bort fra felger) I tillegg kommer lakk utvendig på ca 5-6 lapper. Så da blir det ca 12 for rep + 16 for bilen. Hvis jeg skulle skulle satt bort alt hadde det klart ikke lønt seg.

Slitte deler kan alltid byttes til det bedre, spørs hvor strøkent en vil ha det.

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Honda 750 Africa Twin -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for god feedback, kjøpe ferdig eller resatuarere er vel et spørsmål om hvor omfattende man vil ha det. I mitt tilfelle blir det billigst å rette opp da jeg har gjort det meste selv. Kostet på ca 6-7 lapper til nå (sett bort fra felger) I tillegg kommer lakk utvendig på ca 5-6 lapper. Så da blir det ca 12 for rep + 16 for bilen. Hvis jeg skulle skulle satt bort alt hadde det klart ikke lønt seg.

Slitte deler kan alltid byttes til det bedre, spørs hvor strøkent en vil ha det.

dette ble jevli bra da:) du har jo på en måte fått deg en amazon for 30 lapps:) hehe hvis du ser bort i fra jobben:)

sap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

72.JPG

Måtte sveise rust på den "nye" skjermen, takk til Svein-E.

78.JPG

Fikk levert panser, skjerm, dør og frontstykke i dag til lakkering. Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet.

Endret av Geirpedal

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

DSC004841.JPG

I påvente av lakkerte deler har nå bagasjerommet blitt pusset ned (eller opp om man vil) :o), grunnet og lakkert, bensintanken ble samtidig tatt ut og shinet den og. Neste uke er det håp om å få tilbake nylakkerte deler. Nyter det gode sommerværet med kalde pils så lenge..

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

96.JPG

En liten oppdatering, gjorde kupp på Mjøsmarkedet. Betalte 400,- for disse S.U. filtrene. Ble definitivt bedre enn den kakeboksen som satt der før. Samt en råere lyd ved gasspådrag. :o)

Har forøvrig prøvd med 215-dekk på felgene, men de tar borti likevel. Må prøve å gjøre noe med innpresset på felgen. Noen som vet om det går an å gjøre noe med navene?

Endret av Geirpedal

Volvo Amazon 121 -65

Audi A6 2,5TDI Avant -96

MB C180 -95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[:coplightIMG]http://www.bilforumet.no/galleriet/data/653/medium/96.JPG[/img]

En liten oppdatering, gjorde kupp på Mjøsmarkedet. Betalte 400,- for disse S.U. filtrene. Ble definitivt bedre enn den kakeboksen som satt der før. Samt en råere lyd ved gasspådrag. :o)

Har forøvrig prøvd med 215-dekk på felgene, men de tar borti likevel. Må prøve å gjøre noe med innpresset på felgen. Noen som vet om det går an å gjøre noe med navene?

drei av anleggs flaten ¨på felgen 5-7mm og sett på 215-45 dekk.

Endret av Skody
http://fmh.moo.no/
Lenke til kommentar
Del på andre sider